• Sandviks tilbyr en rekke produkter og tjenester til barn og barnefamilier. Vi kjenner norske barnefamilier godt, og kan tilby dere produkter av høy kvalitet til svært gunstige priser.

Babyverden er Norges ledende nettsted for deg som prøver å bli gravid, er gravid eller har barn. Hos oss skal du enkelt finne svar på spørsmål som dukker opp i denne begivenhetsrike tiden. Og du finner alltid oppdatert og riktig informasjon om graviditet og småbarnstid.

På Babyvärlden ska du enkelt kunna finna svar på frågor som dyker upp i den intensiva tiden som gravid/småbarnsförälder, och alltid hitta ny, uppdaterad och korrekt information efter ämnesområde.

Yhdessä alusta alkaen. Niinhän se on: Raskaana oleminen ja elämä lasten kanssa on ihanaa ja antoisaa, paitsi silloin kun se on hirveää ja yhtä sotkua. Meillä ei sievistellä, mutta ei toisaalta lietsota turhaa kurjuutta. Tule meille sellaisena kuin olet!

Babyverden er Norges ledende nettsted for deg som prøver å bli gravid, er gravid eller har barn. Hos oss skal du enkelt finne svar på spørsmål som dukker opp i denne begivenhetsrike tiden. Og du finner alltid oppdatert og riktig informasjon om graviditet og småbarnstid.

Medisinsk grønnsåpe??

En tråd i '2010' startet av Ulve~Mamma, 12 Jul 2010.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp | Last ned vår BV-forum app
  1. Ulve~Mamma Elsker forumet

Syns det var noen som snakket om å skylle seg nedentil med grønnsåpevann etter fødsel?
    De hadde det klart ved toalettet i litermål, siden det kan gjøre vondt å bruke dopapir..

Så syns jeg å huske at de nevnte at man brukte medisinsk grønnsåpe?? hvor får man i så tilfelle kjøpt det?? Tenker jeg skal ha det med i bagen ;)

Og litt OT, men barselrelatert, tror dere dette blir brukbart?
    http://www.bleieboden.no/productdetails.php?product=537

2. kassie Glad i forumet

helt ordinær grønnsåpe gjør underverker! jeg har aldri hørt om medisinsk grønnsåpe, på sykehjemmet jeg jobbet på brukte vi vanlig, og det bruker jeg selv til fotbad for å behandle neglerotbetennelse.

3. Ulve~Mamma Elsker forumet

hvordan skal dette blandes ut da? Står det på flasken eller? [:)]
    har jo brukt vanlig grønnsåpe på sår før, vet det renser godt. Men tenker man er litt følsom der nede, ang PH og sånt :)

4. Ulve~Mamma Elsker forumet

ORIGINAL: LilleKulaogFredrik

ORIGINAL: Goth.mummy

hvordan skal dette blandes ut da? Står det på flasken eller? [:)]
    har jo brukt vanlig grønnsåpe på sår før, vet det renser godt. Men tenker man er litt følsom der nede, ang PH og sånt :)

når di sier vanlig grønnsåpe, mener du da sånn som du vasker gulvene med som du kjøper på vanlig butikk?

Jepp! Den har jeg brukt for å rense sår jeg har hatt, selvfølgelig utblandet med vann. Er bedre å bruke dette enn feks pyrisept som inneholder så sterke midler at det forhindrer såret å lukke seg.

5. Ulve~Mamma Elsker forumet

ORIGINAL: LilleKulaogFredrik

men den grønnsåpa de annbefaler til etter fødsel og vask av underliv er ikke den man vasker gulv med[;)]
    Vi måtte vaske Fredrik i grønnsåpe, for han var veldig plaget med rød og irritert forrhud og under forrhuden. så da kjøpte vi grønnsåpe på apoteket å blanda det sånn som det står på flaska å bada han i det.

Jeg trodde først HS mente vanlig grønnsåpe som man vasker gulv med, men det måtte vi allså ikke finne på å bruke[8D] Egentlig viste jeg jo det, men var litt småstressa da lillingen var plaga med tissen så endte opp med å spørre om det var vanlig grønnsåpe uansett[8D]

nei, jeg tenker den vanlige gulvgrønnsåpa blir bare å irritere der nede ettersom man er så følsom!! PH balanse and all that crap you know. [&:] Tror det bare kunne gjort ting værre jeg..

Kjekt å ha medisinsk grønnsåpe hjemme med andre ord! kan brukes til så mangt [:D]
    Da skal jeg handle det inn og ha klart i bagen.

6. Zezamie Elsker forumet

grønnsåpen heter Barnengens flytende såpe eller lignende på apoteket :-)

7. avelilith Elsker forumet

ORIGINAL: Goth.mummy

Og litt OT, men barselrelatert, tror dere dette blir brukbart?
    http://www.bleieboden.no/productdetails.php?product=537

Kan jo hende den lindrer litt, men.... skal puttes i 2 timer i fryseren??? Redd en kan få fryseskade nedentil hvis du går med de over lengre tid.... [8|] Hadde ikke vært noe for meg i allefall (tror jeg).

8. Indigo Elsker forumet

På føden da jeg fikk mine var det vanlig Krystall grønnsåpe til gulv som sto i dusjene... naturell vel og merke, uten furunål eller salmiakk [;)]

Men hjemme brukte jeg barneengen sin, fra apoteket.

9. Stjernejenten Elsker forumet

Da ha jeg vært på apoteket og kjøpt meg såpe[:)]
    1bs pr liter vann står det på den, er det den blandingen vi også skal bruke? Tenkte å blande ferdig på en drikkeflaske med tut, så jeg kan sprute om det trengs.

Angående de Feme pad'sene, så kan man vistnok legge et bind med bittelitt vann på, i frysen. Mener det var en tråd på det her for en stund siden, da vi fremdeles hadde små kulemager [;)]

10. Indigo Elsker forumet

ORIGINAL: Vugge

Har de ikke det på sykehuset?!
    Må man ta med?...

Tror nok de har.

11. Markmusa Gift med forumet

ORIGINAL: Indigo

ORIGINAL: Vugge

Har de ikke det på sykehuset?!
    Må man ta med?...

Tror nok de har.

Ikke alle plasser [&:]

12. Stinius Gift med forumet

Brukte ikke det sist, og jeg sydde mye! Gikk så fint atte.

13. Diddij Forumet er livet

ORIGINAL: Stinius

Brukte ikke det sist, og jeg sydde mye! Gikk så fint atte.

Sign...og man KAN bruke vanlig grønnsåpe[;)]
    Og det der bindgreia; man kan og bruke vanlige bind, litt vann på, legg i frysa og bruk[;)]

Del denne siden