Medisinsk grønnsåpe??

Ulve~Mamma

Elsker forumet
Syns det var noen som snakket om å skylle seg nedentil med grønnsåpevann etter fødsel?
De hadde det klart ved toalettet i litermål, siden det kan gjøre vondt å bruke dopapir..

Så syns jeg å huske at de nevnte at man brukte medisinsk grønnsåpe?? hvor får man i så tilfelle kjøpt det?? Tenker jeg skal ha det med i bagen ;)

Og litt OT, men barselrelatert, tror dere dette blir brukbart?
http://www.bleieboden.no/productdetails.php?product=537
 
helt ordinær grønnsåpe gjør underverker! jeg har aldri hørt om medisinsk grønnsåpe, på sykehjemmet jeg jobbet på brukte vi vanlig, og det bruker jeg selv til fotbad for å behandle neglerotbetennelse.
 
hvordan skal dette blandes ut da? Står det på flasken eller? [:)]
har jo brukt vanlig grønnsåpe på sår før, vet det renser godt. Men tenker man er litt følsom der nede, ang PH og sånt :)
 
ORIGINAL: LilleKulaogFredrik

ORIGINAL: Goth.mummy

hvordan skal dette blandes ut da? Står det på flasken eller? [:)]
har jo brukt vanlig grønnsåpe på sår før, vet det renser godt. Men tenker man er litt følsom der nede, ang PH og sånt :)


når di sier vanlig grønnsåpe, mener du da sånn som du vasker gulvene med som du kjøper på vanlig butikk?


Jepp! Den har jeg brukt for å rense sår jeg har hatt, selvfølgelig utblandet med vann. Er bedre å bruke dette enn feks pyrisept som inneholder så sterke midler at det forhindrer såret å lukke seg.
 
ORIGINAL: LilleKulaogFredrik

men den grønnsåpa de annbefaler til etter fødsel og vask av underliv er ikke den man vasker gulv med[;)]
Vi måtte vaske Fredrik i grønnsåpe, for han var veldig plaget med rød og irritert forrhud og under forrhuden. så da kjøpte vi grønnsåpe på apoteket å blanda det sånn som det står på flaska å bada han i det.

Jeg trodde først HS mente vanlig grønnsåpe som man vasker gulv med, men det måtte vi allså ikke finne på å bruke[8D] Egentlig viste jeg jo det, men var litt småstressa da lillingen var plaga med tissen så endte opp med å spørre om det var vanlig grønnsåpe uansett[8D]


nei, jeg tenker den vanlige gulvgrønnsåpa blir bare å irritere der nede ettersom man er så følsom!! PH balanse and all that crap you know. [&:] Tror det bare kunne gjort ting værre jeg..

Kjekt å ha medisinsk grønnsåpe hjemme med andre ord! kan brukes til så mangt [:D]
Da skal jeg handle det inn og ha klart i bagen.
 
grønnsåpen heter Barnengens flytende såpe eller lignende på apoteket :-)
 
ORIGINAL: Goth.mummy

Og litt OT, men barselrelatert, tror dere dette blir brukbart?
http://www.bleieboden.no/productdetails.php?product=537


Kan jo hende den lindrer litt, men.... skal puttes i 2 timer i fryseren??? Redd en kan få fryseskade nedentil hvis du går med de over lengre tid.... [8|] Hadde ikke vært noe for meg i allefall (tror jeg).
 
På føden da jeg fikk mine var det vanlig Krystall grønnsåpe til gulv som sto i dusjene... naturell vel og merke, uten furunål eller salmiakk [;)]

Men hjemme brukte jeg barneengen sin, fra apoteket.
 
Da ha jeg vært på apoteket og kjøpt meg såpe[:)]
1bs pr liter vann står det på den, er det den blandingen vi også skal bruke? Tenkte å blande ferdig på en drikkeflaske med tut, så jeg kan sprute om det trengs.

Angående de Feme pad'sene, så kan man vistnok legge et bind med bittelitt vann på, i frysen. Mener det var en tråd på det her for en stund siden, da vi fremdeles hadde små kulemager [;)]
 
ORIGINAL: Vugge

Har de ikke det på sykehuset?!
Må man ta med?...

Tror nok de har.
 
ORIGINAL: Indigo

ORIGINAL: Vugge

Har de ikke det på sykehuset?!
Må man ta med?...

Tror nok de har.


Ikke alle plasser [&:]
 
Brukte ikke det sist, og jeg sydde mye! Gikk så fint atte.
 
ORIGINAL: Stinius

Brukte ikke det sist, og jeg sydde mye! Gikk så fint atte.


Sign...og man KAN bruke vanlig grønnsåpe[;)]
Og det der bindgreia; man kan og bruke vanlige bind, litt vann på, legg i frysa og bruk[;)]
 
Back
Topp