Med hjerterom og husrom ❤

Belka87

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
Julibarna 2019
Novemberbarna 2021
♡Julekulene 2021♡
Har, etter å ha smugtittet her inne en gooood stund, bestemt meg for å starte en dagbok for å bearbeide tanker, følelser, frustrasjoner og alt det som gjerne følger med det å prøve å få barn.

Litt om meg selv:
Jeg er 31 år og gift. Etter bare 3PP satt en liten spire i juni 2015, og i mars 2016 fikk vi ei flott jente.
Nå har vi siden oktober 2017 forsøkt å få et tilskudd til familien, men jeg ser at veien dit blir lengre enn vi hadde trodd.
Nå er vi i PP2 (med Letrozol) og har IKM 27.04, men er ganske sikker på at vi ikke kom i mål denne gangen.
Nå gjør jeg meg bare klar til neste PP og venter på nye EL-tester i posten, håper PP3 får oss i mål.
 
Last edited:
Dpo 10 og dagene snegler seg forbi. Kjenner lysten til å teste er stor, selv om jeg ikke har trua denne måneden. Enda godt jeg ikke har noen tester tilgjengelig, men tror det er stor fare for at det ryker en test når jeg får nye i posten innen et par dager xsmile8
Kan ikke si noe ut i fra symptomer en eller andre veien heller, da jeg ikke pleier å ha noe symptomer på TR, kan ikke huske at jeg hadde noe tidlige symptomer sist jeg var gravid heller. Prøver å kjenne etter, men når jeg tror jeg kjenner noe, så kommer hjernen min og sier at det bare er innbilning, luftsmerter eller noe annet normalt som jeg aldri ville tenkt over ellers. Eneste symptomene jeg vet jeg har med sikkerhet, er symptomene på en god gammel forkjølelse :laughing002
Håper veldig at TR ikke kommer og at jeg får positiv test, men er så redd for å bli skuffet....
Sånn sett håper jeg TR kommer fort slik at jeg kan gå inn i ny PP med godt mot :thumleft
 
Dpo 11 i dag. Fortsatt ingen symptomer for eller mot, litt murring nederst i magen i går kveld og i morges, men ble fort borte. Sikkert bare luftbobler. Håper testene kommer i posten i dag, lysten til å vite om det bare er å klargjøre seg for PP3 og EL-testing o_O
 
Last edited:
Kom hjem fra jobb og åpnet postkassen, til min store skuffelse lå det ingenting i den :(
Fristelsen til å stikke bort på butikken for å kjøpe en test er stor, men bør vel prøve å bite meg i det. Kommer jo sikkert i posten i morgen, men da får jeg ikke testet før til sene kvelden siden jeg har kveldsvakt o_O

Fortsatt ingen symptomer på noe, skulle ønske kroppen min kunne gi meg en liten pekepinn i ene eller andre retningen...
 
Dpo 12 i dag og hadde planer om å ta første testen i dag, men det kan jeg nok bare vente med siden jeg har klart å pådra meg en UVI :inpain:
Så nå ligger jeg heller sammenkrøllet på sofaen under pelspleddet og fryser, har svie og er konstant tissatrengt (sorry TMI) :sick009 Håper pillene begynner å virke snart siden jeg må dra på jobb om 1,5timer o_O
 
Testene ankom i posten i dag før jeg dro på jobb, så da røyk jeg jo selvfølgelig på en test.

IMG_20180425_221557.jpg


Dpo 12 og blenda hvit som forventet. Hadde ikke trua denne måneden, men er likevel skuffet.
Da er det bare å vente på at TR kommer på fredag så går vi inn i PP3 med Letrozol. Har heldigvis fått hamstret opp på EL-tester for de kommende månedene :thumleft
 
Da har TR meldt sin ankomst 1 dag tidligere enn forventet, så da er vi i gang med PP3 (med Letrozol). Håper vi får et til å klaffer denne måneden.
Er i grunn pussig hvordan det virker som at alle man kjenner begynner å annonsere at de venter barn, når man selv prøver å få det til... Er selvfølgelig utrolig glad på deres vegne, men samtidig sitter man og ønsker at man selv var i deres situasjon... Vel, får bare krysse det man har for at det snart er en bolle i ovnen :rolleyes:
 
CD 3 og jeg er i gang med ny Letrozol kur. Håper dagene framover går fort slik at jeg kan begynne å teste etter EL :rolleyes:
 
CD 6 og tiden går såååå sakte.... Har tidligere syntes at tiden fram mot EL har gått forholdsvis fort, men det er tydelig at når man har bestemt seg for å begynne å teste etter EL og venter på å komme igang med "jakten", ja, da må jo bare tiden gå saktere..
Tror Mai kommer til å bli en laasng måned, så får vel bare passe på å finne noe å holde meg opptatt med smiley-chores003 :smiley-chores011:smiley-chores007
 
CD 10 og eggjakta er igang.

IMG_20180505_224555.jpg


Har før pleid å ha EL rundt CD 14, men har ikke testet mens jeg har brukt Letrozol, så er spent på å se om den gjør at jeg får senere EL. Har lest om flere som har fått EL senere når de har brukt medisiner.
Håper virkelig vi får det til å klaffe denne måneden :smiley-angelic001
 
CD 11 og ingen EL i sikte enda.

IMG_20180506_093706.jpg


Håper det kommer på torsdag når både jeg og mannen har fri, slik at vi kan legge inn masse aksjer :joyful:
 
CD 13 og denne PPs første positive EL test
IMG_20180508_104807.jpg

Så nå blir det testing morgen og kveld , samt at det skal legges inn aksjer daglig :D
 
CD 14 og fortsatt positiv EL-test :)

IMG_20180509_235842.jpg

Siden mannen var ferdig på jobb tidlig i dag, så fikk vi lagt inn noen aksjer før jentungen ble hentet i barnehagen:D
Blir nok noen aksjer i morgen også. Håper så at vi kommer i mål denne måneden. Vet vi ikke har holdt på så lenge, men kjenner jeg stresser og har det travelt. Ønsker at det ikke skal være mer enn 2-3 år mellom barna våre, og lille tulla er jo allerede blitt 2år. Ulike omstendigheter gjorde at vi ikke fikk begynt prøvingen da vi ønsket, så nå kjenner jeg veldig på at hvis vi ikke lykkes denne måneden, så blir det mer enn 3 år mellom de. Det høres jo sikkert ikke så mye ut, men enker at jo tettere de er, jo mer glede av hverandre har de mens de vokser opp.
På meg og min ene søster skiller det bare 2år og 4 mnd og vi har vært bestevenner hele livet og hatt så utrolig glede av hverandre gjennom livet. Ønsker så gjerne at mine barn også skal få den gleden.
La oss treffe mål denne måneden :smiley-angelic001
 
CD 15 og fortsatt positiv EL-test. Begynner å lure på når EL egentlig vil finne sted nå, håper på negativ test i kveld, siden mannen har nattevakt hele helga, så vi kommer trolig ikke til å få lagt inn aksjer på lørdag og søndag. Får bare vente å se...
Kjenner at jeg akkurat nå er litt misunnelig på de som kjenner kroppen sin så godt at de vet, ut i fra symptomer, når EL er. Jeg har prøvd å kjenne etter noen ganger, men kan ikke påstå at jeg kjenner noe symptomer på noen ting o_O
Hadde jeg bare vært strukturert nok til å tempe, men den gang ei... Får bare legge inn så mye aksjer vi kan og krysse fingrene for det beste :smiley-angelic001
 
CD 16 og Dpo 1, fikk negativ EL-test i går kveld. Så da blir det en siste aksje før gubben har nattevaktshelg. Håper, håper, håper vi treffer denne måneden :smiley-angelic001
Er glad jeg har mye å gjøre den kommende uka, men mistenker fortsatt at dpo tiden kommer til å gå uhyre sakte :clock :sorry:
Jeg får bare smiley-chores003:smiley-chores011:smiley-chores007:smiley-chores020:smiley-chores004:hilarious:
 
CD 18 og 3dpo i dag. Ikke bare går tiden i dpo-land sakte, men den begynner i tillegg å tulle med hodet. På den ene siden tror jeg har vi har truffet EL, samtidig som om jeg lurer på om vi har bommet... Fikk første positive EL-test på morgen CD 13, men fikk ikke lagt inn aksjer før på kvelden. Hadde positiv test CD 14 og 15 også og la inn aksjer de dagene og. Fikk negativ igjen på kvelden CD 15, fikk ikke lagt inn aksjer CD 16. Vet at de små soldatene kan leve et par dager i grotta, men begynner likevel å lure på om vi kan ha misset ved å ikke legge aksjer CD 16. Eller hva om EL kom enda senere.... Eller om kroppen ikke klarte å slippe egg denne mnd likevel.... Ønsker så veldig flere barn og ønsker ikke så stor alder i mellom.. blir jo litt smågal av å lese om de som har fått store problemer med å bli gravid igjen etter å ha brukt p-sprøyte. Hva om jeg er en av dem? Har jo allerede fått klusset til hormonsystemet på grunn av den, håper den bare ikke skal stikke flere kjepper i hjula.

Nei, uff, ble mye syting her nå, men godt å få det ut. Kanskje man kan klare å tenke på noe annet en stund da.

Enda god jeg har masse mer klær som skal vaskes, tørkes og brettes :hilarious:
 
Dpo 4 i dag og har ikke tenkt så mye på ventetiden i dag. Har bare vært opptatt av og kunnet glede meg over at jeg, etter at jeg tryna og brakk armen for 7uker siden, endelig fikk av gipsen i dag :hello2 Og da fikk jeg gjort det jeg har savnet mest i alle disse ukene, å vaske hendene skikkeliglaughing6 Så nå blir det 2 uker med å trene opp igjen armen. Blir godt å få flere ting å ta fokuset bort fra ventetiden, samtidig som at jeg ikke tror tankene vil bli helt borte, de vil nok lurke i bakgrunn hele tiden :sorry: Er jo ikke til å unngå når man er aktiv prøver.
Nå er i allefall enda en dag snart over :happy:
 
9 Dpo i dag og nå klarte jeg ikke legge bånd på testetøs lengre :oops:

IMG_20180519_131245.jpg


Syns jeg det en svak strek, håper det bare ikke er en skyggestrek. Får prøve å holde meg et par dager til og se om den blir noe sterkere. Håper håper :smiley-angelic001
 
Back
Topp