MAUR!!!!!

friele

Elsker forumet
Jeg kom hjem etter en langtur i dag og hva ser jeg??? Joda det sammen som skjer hvert år her MAUR INNVASJON!!!!!!!![:@] Det er til å bli gal av....Noen som har noe bra middel for maur?????

Så irriterende då[&:] har ikkje noen gode tips

Æsj så kjedelig[:'(] Ekle små kryp.
På byggern eller maxbo(eller no lign) får man kjøpt maurmiddel på boks. Er vistnok effektivt.. Lykke til[:)]

Noe som heter maur fix som skal gjøre susen, man blander det med vann og heller det der ptoblem omrodet erFår kjøpt det å¨en av byggvare handlene. Eller så finnes det oxo andre ting som du skal legge ut til mauren som den tar tilbake til dronninga og så dauer hu, men husker ikke hva det heter. Har store problemer med maur på hytta, det kryr av dem hver sommer. Så best å ta knekken på dronninga i grunn..

Æsj, er maur ute på plenen våres også!! Men vi har ei tue ikke så langt unna, så det er nok den som er syndebukken.
Vi prøvde å tenne på den i fjor høst, men det ble litt mislykket..hehe. Stakkars maur [&:][:D][:D]

Der jeg leide sist var jeg litt plaget med maur. Pappa fikk tak i noen små grønne runde esker som du skulle legge ut. mauren ble tiltrekt av disse og dødde. virket veldig bra, men kommer ikke på hva det heter...

Jeg fikk innvasjon i en sokkel jeg bodde en gang. Prøvde alt av middel som var å få kjøpt men ble ikke kvitt det. Til slutt måtte vi tømme diesel rundt hele huset og flytte ut i 4 dager for det blir litt lukt kan du si[&:]. Men etterpå ble det bra[;)]

ORIGINAL: lilla79

Hei. Vi har hatt invadering av maur i huset vårt for ca 3 år siden.Det var no hærk! Sukkermaur som kravlet etter sukker, spesielt på kjøkkenet. Vi ble plaga hele sommeren, men så tok vi kontakt med et selskap. Han kom å satte ut noen grønne små bokser(hoskæ ik navnet), de virka slik at mauræ kraup inn i boksan ,hentæ åte(som de trudd d va), tok d m t dronninga og blei jo spist av de fleste, og døde etter ei stund.Kjempeeffektivt. Utvendig fikk vi et stoff(akkurat som maling),som vi smurt under mellom bordkledninga og grunnmuren, slik at vi stoppa "inngangan" . Vi visste jo kor maurtuo holdt t, så vi gravde et svært høl rundt, peisæ alt i trillebåræ, og kjaurt d langt t skogs.- Trur d gikk ca 2,5 uke etter mannan fra selskapet va her t vi va kvitt mauræ, deilig. Sia ik sett nån!!!
E ska spør sambo ke firmaet heite.

det var disse boksene jeg mente, men tror pappa kjøpte de på en butikk for vi var ikke i kontakt med noe selskap....

Vi hadde problemer med det før i et annet hus. Kjøpte noe på byggmakker som var mot maur. En liten rund boks vi skulle sette ut, og maurene ville gå inni den og dø pga giften.... Den var veldig effektiv... [:)]

Back
Topp