MATTRÅD

Jeg har fått dilla på smøreost med chili, på knekkebrød.

Ellers er jeg svært glad i røkt laks :) Og hjemmelaget lasagne :woot:

Hvordan lager du lasagnen? Har alltid hatt lyst til å få til det men har ikke turt å prøve ennå for det virker så himla komplisert
 
Nær man snakker om rare ting.. se hva Tyskland skal få
732b235f341d78765d403e293ea77c8b.jpeg



Tror dere dette blir noe? :p

Sjokoladepizza :eek:
 
Nær man snakker om rare ting.. se hva Tyskland skal få
732b235f341d78765d403e293ea77c8b.jpeg



Tror dere dette blir noe? [emoji14]

Sjokoladepizza :eek:
Fikk sånn på 18 årsdagen min [emoji14] hjemmelaget vel og merke da. Var en slager. Om sjokoladen er god og ikke smaker brunost, så tenker jeg den kan bli en hit [emoji1]
 
Hvordan lager du lasagnen? Har alltid hatt lyst til å få til det men har ikke turt å prøve ennå for det virker så himla komplisert
Bruker boks med ferdig moste tomater, tørka tomater, laurbærblad, basilikum, hvitløk, gulrot, løk, vann. Og litt sukker. Koker i 1-2 timer. Steker kjøttdeig og blander oppi. Lager hvit saus med ost :) foretrekker synnøve gulost.

Legger det lagvis med lasagneplater. det tar nok 2-3 timer tenker jeg. + tid i ovnen. Optimalt sett skal tomatsausen koke i flere timer :)
 
Bruker boks med ferdig moste tomater, tørka tomater, laurbærblad, basilikum, hvitløk, gulrot, løk, vann. Og litt sukker. Koker i 1-2 timer. Steker kjøttdeig og blander oppi. Lager hvit saus med ost :) foretrekker synnøve gulost.

Legger det lagvis med lasagneplater. det tar nok 2-3 timer tenker jeg. + tid i ovnen. Optimalt sett skal tomatsausen koke i flere timer :)

Det er såpass ja! Er den sausen noe man kan koke opp og fryse ned i porsjoner til senere? Så man slipper å bruke 3 timer hver gang.. Hvit saus, snakker vi da smør, mel og melk som tilsettes gulost?
 
Det er såpass ja! Er den sausen noe man kan koke opp og fryse ned i porsjoner til senere? Så man slipper å bruke 3 timer hver gang.. Hvit saus, snakker vi da smør, mel og melk som tilsettes gulost?
Absolutt... kan lage svære porsjoner og fryse ned så er det kjapt å tine til neste gang. Ost og melk (ostesaus) kan bli litt kornete og rar av frysing... men den tar jo bare 5-10 min å lage :)

Smør, melk, mel, muskat (om du vil..), litt hvit pepper. Og gulost ja :) bruker 5 ss på 1 saus.
 
Back
Topp