Matpakke i barnehagen

L

Lykkesrus

Guest
Jeg lurer litt på hva dere sender med barna deres i matboksen. Jenta mi går i en barnehage hvor all mat må bedringens hjemme ifra, de spiser rundt 9, 11 og 13.30.. I dag fikk jeg klage på at jentungen ikke får med seg grøt.. Hun spiser grøt hjemme kl. 7, brødskiver og melk rundt 9, brød 11 og rundt 13.30 får hun enten et varmtmåltid eller brød, yoghurt.. Kommer an på om det er middagsrester igjen fra gårsdagen...

Dette pleier å fungere helt fint hjemme, og er alltid mett og fornøyd.. Når jeg pleier å hente henne i Bhg så er det alltid igjen litt mat.. Så skjønner ikke hva de klager på:s
 
Vår går ikke i bhg ennå, men det er da ikke hver dag han får grøt... stas å spise brød sjøl :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Ja vesla vil helst spise selv hun også, hun får jo middag og grøt hjemme hver dag.. Så jeg mener det går fint med bare brødskiver og frukt i Bhg..

Hun er veldig glad i brødmat, så bør jo egentlig ikke være noe problem å sende med det;-)
 
Lillegutt har kun med seg brødskiver han. Han ELSKER brødmat. Får nesten ikke i han annet en brød og frukt.
Der er det nisten med brødskiver og vann til frokost kl 8.30. Lunsj som er brødskiver smurt av bhg og vann når han vækner fra lur. Og frukt kl 14.30.
 
Kan du ikke spørre hvorfor de vil at hun skal ha grøt? Hadde vært interessant å høre grunnen :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
De mente hun ikke var så glad i brødskiver og at grøt holder en lengre mett.. Bare tull, hun er såå glad i brødmat her hjemme iallfall:)
 
*Sniker*:)
Det er helt opp til dere foreldrene hvilken mat dere sender med barnet. Hilsen ped.leder:)


Storebror april -10
Lillebror april -13
 
Da har vi hatt første dag i bhg! :) De får all mat der, bortsett fra frokost. Da skal de ha med ei brødskive eller det de liker. Så får de lunsj og frukt :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Jaa :)
Var du med ungen i bhg alle tre tilvenningsdagene?

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Var der bare 2 dager, og 1 time hver av dagene:) hun var så frempå, så da mente barnehagen at det ikke var nødvendig å følge det normale programmet;-) så starta ganske rett på egentlig, men lurt å ikke ta hele dager med en gang.. Frøkna sov iallfall litt dårlig den første uka etter barnehagestart, men ble bedre etter 1-2 uker:)
 
Jeg var der sammen med han halvannen time på tirsdag, og i går gikk jeg etter 20 min. Jeg var totalt overflødig :p Så da var han der tre og en halv time alene. Det samme er planen i dag. :) Var ikke såå gøy å gå i går, men godt å se at han fant seg til rette. De øver nok på å si mamma, for han løpet rundt her og sier det hele tiden nå. Stolt da :) Er det jra uteplass der din er eller?

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Enig med deg, de tilvenningsdagene var utrolig kjedelige! Vi skal jo bare sitte å se på:p men første dagen var litt artig da:)

Uteplassen er forholdsvis ganske stor ja, så er de på tur en gang i uken. Ellers så har barnehagen gymsal, stort sanserom, teater hvor de kan kle seg ut og badeavdeling til de litt større babyene:) de besøker disse rommene i løpet av uken, men ellers er de på sin egen sone å leker og danser
 
Ja det er moro og se hvordan de er med de andre barna :) Min var litt vel ivrig for noen, hehe :)
Åh, det hørtes jo helt topp ut med badeavdeling og gymsal da :)) Det har de ikke der vi har plass.. men syns det er veldig godt at de minste har sin egen uteplass! Kanskje vanlig det, hva vet jeg :p

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Sniker ;) Jobber i bhg.der vi har matboks en gang om dagen. Kan det være at det er fordi pålegget har vært på "lenge", prøvd å sende det med ved siden av? Mange barn elsker brød, men noen blir lei og da er tipsene jeg gir følgende: Knekkebrød med pålegg som kan smøres i bhg.(må ikke kjøpe dyre porsjonspakker, men putt litt i en boks el.folie), osteterninger, skinkebiter, karbonade, kjøttboller, fiskekake, gulrot, sukkererter, pastaskruer, småtomater, kokt egg, eggerøre, omlett, frukt og middagsrester.



Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Nå har jeg fått beskjed to dager på rad at mini spiser lite i bhg, men det var visst vanlig og gikk seg til når det ikke var så mye nytt lenger :) Han spiser jo hjemme... Så tar det ikke så tungt ;)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Ja det går seg nok til;-) hvordan har det gått med legging og slikt? Er veldig sliten etter en dag i barnehagen?
 
Det har gått greit, flere dager han har sovna momentant etter flaska, og noen dager er han overtrøtt og skriker litt... men våkner ikke kl 4-5 lenger :D Sover til 6, så da er jeg fornøyd!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Godt å høre at det har gått greit ;-) kan tenke meg det er deilig å slippe å stå opp så tidlig lengre. Måtte vekke vesla 7 i dag;-) deilig!!
 
De får all mat i bhg hos oss. Eneste er frokost de evt må ta med selv. Og da kan vi ta med det vi måtte ønske. Er veldig sjeldent han ikke spiser før vi drar hjemmefra, men vi pleier å ha med en skive brød, et par eplebåter eller rosiner og evt en yoghurt. Så får han litt å velge mellom:)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app
 
Back
Topp