Mat

Eva

Glad i forumet
Hei, jeg venter mitt andre barn men kan ikke huske om jeg kan spise skalldyr. Vet at reker er ok, men hva med andre skalldyr..........noen som vet????
 
Vet og vet, fru Blom...
Men det jeg har hørt er at du kan spise det HVITE kjøttet fra klørne hos. feks krabbe og hummer, men ikke fra selve skallet. (ANER ikke hvorfor). Det meste av fisk og skalldyr skal man visst stort sett kunne spsie ellers, men hørte nylig at laks kan inneholde en eller annen miljøgift man bør unngå, tror det var noe på B...
Så jeg holder meg til å kjøpe "vanlige" fiskeprodukter, storkoser meg hvis jeg får kjøpt nystekte fiskekaker på butikken, og åt som en gal da jeg ble invitert på scampi for et par uker siden. Laks smaker meg ikke lenger likevel, så det ble ikke noe problem.
Følg rådene fra mattilsynet eller hva de heter, det ligger en link ett eller annet sted her, det var visst under tråden om spekemat.
Sjekk den og lykke til.
 
Takk! Da stemmer det med mine opplysninger, vedrørende laks var jeg klar over. Speiser reker men har holdt meg unna andre skalldyr.
Skal sjekke linken, takk....

Mvh
Eva
 
Vi kan spise alt av fisk som ikke er rått ! Bare det er varmebehandlet så er det ingen problem - det sa jordmor til meg. Så da kan man vel egetlig sikkert spise all slags fisk bortsett fra sushi ! Fisk er ikke noe problem her i gården - har nemlig fått helt avsmak på fisk under graviditetet. For å få i meg litt omega - 3 tar jeg tranpiller. Kos deg med sjømat dersom du orker det - jeg tåler ikke lukten av det , magen bare krøller seg !!!
 
Takk for tipset, det høres bra ut. Får kose meg med det så lenge lysten er der.

Mvh
Eva
 
jeg prøver å unnggå å spise blå skjell og sånt. Min jodmor også sa at fisk er bra å spise så lenge den er ikke råttt...
 
Back
Topp