Mat til redusert pris. gjerrig, prisbevisst eller miljøbevisst?

Jeg vill si at personene må være fornuftig for om den går ut på dato snart så holder det ennå en gooood stund til i fryser, er ikke alle som har værdens beste økonomi, å da er det bra å handle smart spør du meg!
 
Mat som er nær ved å gå ut på dato blir satt ned med 40% i flere butikker. Hvilke tanker har dere om dem som bevisst går dit og plukker (hver gang)? Er vedkommende gjerrig, fattig, fornuftig, prisbevisst eller miljøbevisst i dine øyne?
Det kommer jo litt an på personen som gjør det. Hadde pappa gjort det hadde det vært fordi han var gjerrig. Hehe. Når jeg selv gjør det er det for å være miljøbevisst og fornuftig. Uansett grunn, synes jeg det er topp om varene blir solgt og ikke kastet.
 
Fornuftig og prisbevisst.
Skulle egentlig likt å gjøre det selv, men har så angst for gammel mat at jeg tør ikke :oops:
Jeg vet det er tullete og at maten er holdbar lenger enn det som står på pakken, men det hjelper lite.
Jeg begynner å bli skeptisk når det nærmer seg en uke til utløpsdato. Helt idiotisk!
 
Litt av alt. Jeg plukker hvis jeg ser noe jeg vet jeg bruker opp og da pga pris og niljø :)
 
Fornuftig tenker jeg. Når jeg skal handle inn mat så ser jeg ofte etter mat som er priset ned og handler ofte inn kjøtt som er nær med å gå ut på dato å fryser det samme dagen som det er kjøpt. [emoji4]
 
Jeg gjør det fordi jeg HATER å kaste mat. Jeg jobber i butikk selv og ser jo også hvor utrolig mye som blir kastet, så jeg hår alltid dit og ser om jeg finner noe interessent før jeg evt går og finner til vanlig pris. Kall meg gjerne gjerrig, jeg vil heller bli kalt gjerrig og miljøbevisst enn slik som mange av mine venner og familie som kjøper mat i dyre dommer og kastet 40% av det.
 
Ikke miljøbevisst, eller på en måte men jeg liker ikke materialistiske verden der alt skal være nytt. Så kjøper ofte nedsatt mat når jeg skal ha det likevel ....
 
Alt samtidig? :p
Synes det er fornuftig og flott!
 
Back
Topp