Mat til dåp?

bruker91

Blir kjent med forumet
Hei, nå er det for mange på tide å begynne med planlegging av dåp.
Lurte i den forbindelse på om noen av dere hadde noen gode tips og råd til dåpen? (Er mitt første barn så har aldri arrangert noe slikt før).
Tenker også på dette med mat, hva er enkelt å servere?
Vi blir nok en 30-40 stk, så tanken er egentlig på sodd? da trenger en ikke gjøre så mange forberedelser + at det er et rimelig alternativ(tror jeg).

Har mange kakebakere i familien, så der slipper vi heldigvis billig unna.

Håper alle sammen nyter barselstiden :)
 
Svigerfar er elgjeger, så vi hadde elggryte, ris og salat sist. Det falt i smak hos små og store, så blir nok det samme nå også[emoji4]
 
Vi venter med dåpen til etter sommeren fordi vi skal flytte osv. Så tiden til sommeren går fort, men vi blir nok å ha koldtbord:)
 
Vi har hatt koldtbord med de to eldste, så det blir det denne gangen også for da finner alle noe de liker. Vi bli ca. 20, og både mamma og svigermor hjelper til med å ordne i stand et par retter, så det blir ikke så altfor mye på oss. En kake baker de også hver, pluss at vi skal kjøpe dåpskake og jeg lager dessert pluss en kake eller lignende :)
 
Vi grillet kjøtt med tilbehør sist. Var ikke så mange i dåpen den gangen.
Denne gangen er jeg ikke sikker. Blir vel dåp i august,så er en stund til.
 
Her blir det gryte med ris og brød. Farfar til lillemor og kona skulle stå for maten. Ellers så blir vi å bestille en dåpskake og bake litt selv, resten av familien blir også å bidra på bakefronten :)
 
Vi hadde fyldig fiskesuppe med brød til nr én, koldtbord til to og tre, denne gangen tar vi sodd[emoji6][emoji106] Tenker å bake flatbrød selv og sette opp hjemmelaget ingefærøl[emoji4]
 
De andre gangene har vi hatt smørbrød i dåpen så det blir mest sannsynlig det denne gangen også :)
 
Her blir det koldtbord. Mamma driver catering så blir mye godt på bordet :)
 
Rømmegrøt, spekemat, eggerøre, salat, meloner av alle slag og røkt laks tror jeg vi ender opp med:)
 
Her blir det koldtbord med spekemat, røykalaks, eggerøre, pastasalat, couscoussalat, pizzahorn/snurrer, biffstraganoff, filippinske vårruller og en annen filippinsk rett (har svigerinne og mange venner fra Filippinene som kommer) så blir det da sunnmørsk kakebord med en god del kaker
 
Vi skal ha retten "grillfest" fra en resturang her i Trondheim som heter Graffi :) Der er det kyllingfilet, spareribs, indrefilet, kyllingklubber, maiskolber, nachos, mangosalat og chips. Så er det sauser som maiskrem, soppstuing, bbq, bernes og hvitløksdressing med :) Vi dropper dessert, og skaffer nok av kaker til kaffeen.
 
Hei, nå er det for mange på tide å begynne med planlegging av dåp.
Lurte i den forbindelse på om noen av dere hadde noen gode tips og råd til dåpen? (Er mitt første barn så har aldri arrangert noe slikt før).
Tenker også på dette med mat, hva er enkelt å servere?
Vi blir nok en 30-40 stk, så tanken er egentlig på sodd? da trenger en ikke gjøre så mange forberedelser + at det er et rimelig alternativ(tror jeg).

Sniker: Ser du allerede har en god ide, og det kan nok absolutt falle i smak :) Litt avhengig av hvor dere skal feire så kan jeg også anbefale deg enkel grillmat om det er i de varmere månedene. Vi gjorde dette, det var veldig populært. Litt mer jobb enn sodd, men vi gjorde det enkelt og fikk hjelp av noen få til å grille :)
 
Vurderer blomkålsuppe og gryterett til ca 35. Sist gang serverte vi snitter/smørbrød. Det var dyrt. Dessuten overhørte jeg at en av gjestene var skuffet over at det ikke var middag/varm mat, så da står vi over det denne gang
 
Nesten litt misunnelig jeg nå, det er jo så koselig å planlegge dåp ♥
 
Sist så var vi bare 12 stk i selskapet etter dåpen så da kjøpte vi 50stk påsmurte snitter og laget noen kaker
 
Back
Topp