Mat på julaften

Vokst opp med kalkun og multekrem:) det er det jeg foretrekker. Men veldig fornøyd med svigerfamilie som spiser pinnekjøtt:) vet ikke om de har fast dessert..
 
I år skal vi til mine foreldre så da blir det både pinnekjøtt og ribbe :D
 
Ribbe, pinnekjøtt medisterkaker og julepølse
 
Pinnekjøtt [emoji7]

Svigers har jo alt mulig, men jeg er oppvokst med kun pinnekjøtt.
 
Det varierer pinnekjøtt hos min far og ribbe hos min mor og svigers, i år er det svigers vi skal til så da blir det ribbe.
 
Ser at vi er litt outsidere her - vi spiser en liten forrett som varierer fra år til år. Hovedretten er sprellfersk torsk, poteter, eggesmør, bacon, gulrøtter og rosenkål. Riskrem og multekrem til dessert, selvsagt med mandel i [emoji7].
 
Ribbe og pinnekjøtt hos svigers, ribbe eller kalkun hos mamma, og kalkun hos oss stort sett. I år skal vi til broren min og der er det islandsk julemat, gleder meg-bayonneskinke og noen digge poteter [emoji4] og ikke riskrem som ingen egentlig liker, jeg skal lage minidesserter og tror det blir sjokolademousse med noe bringebærgreier på
 
Pinnekjøtt, men oppvokst med ribbe. Hos mamma i fjor spiste jeg reinsdyr.
 
Ribbe [emoji7][emoji39]
 
Pinnekjøtt og riskrem til dessert til alle bortsett fra småen som får pølse og havreis ;)
 
Ribbe, og medisterpølser/-kaker med poteter, grønnsaker, tyttebær og saus. (De andre spiser rødkål og surkål også.)
Riskrem til dessert, også kaker. :)
 
Back
Topp