Mat på julaften

Pinnekjøtt
 
Ribbe og medisterkake, serveres også pinnekjøtt (vi er mange på julaften og vi er litt delt i hva vi liker best - ribbe eller pinnekjøtt :p ).
 
Pinnekjøtt. Multekrem til dessert, ikke like happy med akkurat den...
 
Vanligvis kalkun, men i år tillater ikke småen i magen meg å spise slikt, så må finne ut av hva jeg skal ha [emoji28]
 
Ribbe og kald skinkestek. Multekrem til dessert (ikke fan, men later som for mammas skyld)
 
Altså, ikke BARE pinnekjøtt. Jeg spiser poteter også.

(Og på bordet til de som måtte ønske har vi svinemør (grov, krydret grå pølse), kålrotstappe, surkål, rødbeter og sylteagurk og mannen vil ha tyttebær til dette også.)

Jeg mener pinnekjøtt er så godt at jeg nyter det uten mer forurensing av tallerkenen. Litt potet må jeg da liekvel ha både for å bli mett og fordi det er salt.

(Ja, også like jeg ikke kålrot eller surkål. Det er mulig jeg tar en liten skje kålrot for syns skyld for ungenes del, men julaften spiser jeg egentlig det jeg liker. Julaften er en ja-dag. Den og 17. mai. Både jeg og ungene liker konseptet ja-dag. Hvor jeg faktisk svarer ja til det de spørr om med mindre jeg har en veldig, vldig god grunn til å la være

Ja, de kan få sjokopålegg på skiva og skokomelk samtidig (vanlige helger må de velge en av dem)
Ja, de kan få en is til på 17. mai. Og kake. Men gjerne også en pølse først. (No problem altså, virkelig De spiste en is hver og klarte vel nesten et kakestykke hver tror jeg....) Og ja, de kan slippe surkål og kålrot, men de kan veldig gjerne smake bittelitt på pinnekjøttet selv om de spiser mest svinemør. For det er en smak å venne seg til når man vokser og så glade som de er i fenalår så vil de et år sette pris på dette også (eldstemann på god vei i fjor så jeg tror han er der i år) og det er det verd altså. Så godt som det er når man liker det.

Også har vi riskrem til dessert.
Til alle andres glede. Jeg synes det er en pr def altfor tung dessert å ha i jula. (Og dessuten ikke egentlig veldig godt engang) men får ikke gehør. Så riskrem har vi. Jeg spise ikke så mye. Jeg har pist så mye pinnekjøtt :p
 
Ribbe, medisterkaker og julepølser. Riskrem og Multekrem til dessert :)
 
Ribbe, pølse og medisterkaker. Og riskrem til dessert[emoji4]
 
Pinnekjøtt, kålrabistappe, skjy og poteter hos mine foreldre.

Skinkestek, medisterkaker og medisterpølser, saus, poteter og surkål hos svigers om vi feirer der.
 
Pinnekjøtt
 
Back
Topp