Mat i dåp

2 søte små

Forumet er livet
Januarskatter 2015
Augustbarna 2021
Vi har så smått begynt å tenke på dåpen til lillebror. Vi har ordnet med kirke, lokale og dåpskaken. Men sliter med hva vi vil servere av mat. Til storebror sin dåp bestilte vi koldtbord. Hadde egentlig lyst på noe annet denne gang men hva? Hva skal dere servere i dåp/Navnefest? Bestiller dere eller lager dere selv? Har vært inne på tanken på å lage det selv men spørs om jeg har overskudd til det med aktiv storebror som er overalt og lillebror som gråter bare jeg prøver å legge han ned 5 min
 
Tror vi lager selv, men aner ikke hva vi skal lage. Kanskje gryterett, finnbiffgryte er jo god høstmat. :)

Vi har ikke tenkt på dåp enda, må vel komme i gang med planleggingen snart :)
 
I storesøster sin serverte vi gryterett og ris/brød. Kan bli ganske billig og enkelt. Nå jobber min lillesøster i catering så hun har tilbudt seg å lage snitter, det blir også supert:) deilig å slippe å holde varmt. Prøve å lage kake selv kanskje:) men usikker på om jeg tør det:p
 
Vi vurderte snitter, men endte på koldtbord. Lager alt minus noen av kakene selv. Men heldigvis er mannen veldig brukandes på kjøkkenet så han har ansvaret for koldtbordet og jeg for kaken og så hjelper vi hverandre.

I storebrorens dåp kjøpte vi snitter og kake, da vi hadde dåpen i hjembyen vår og bodde en flytur unna. Fikk ikke tid til å lage så mye med bare en helg boende hos foreldre.
 
Vi skal lage tapas selv, med litt hjelp av foreldre og svigers :)
 
Har en tante som driver med catering, så ender nok med snitter eller koldtbord/tapas. Merker selv det er vanskelig å bestemme seg..
 
Vi har snakket om å bestille tapas og lage kakene selv :)
 
Her kommer vi til å lage koldtbord selv og noen kaker. Og så bestiller vi noen kaker+kransekaka. Får meny butikken til å skjære opp roasbiff, skinkestek, og annet kjøttpålegg osv og kjøper inn brød hos bakeriet osv. Det har vi gjort to ganger før, og har alltid fått kjempe skryt. Om det blir billigere enn å bestille ver jo ikke. Men masse god mat blir det vertfall.
 
Vi har alt på restaurant, men har utsatt det til etter jul :)
 
En tante som skal lage koldtbord, familie baker kake og bestilt dåpskake :)
 
Er fra Trøndelag og skal ha sodd :)
Kaker ordner vi selv. Får hjelp til å bake av mamma og mormor.
 
Vi er i tenkeboksen selv. Har hatt koldtbord to ganger før, så denne gangen har jeg lyst på noe annet. Tapas hadde vært godt :) Men jeg tror vi kommer til å lage en gryterett e.l med salat og brød til. Og kaker så klart :)
 
Tenker på mat vi og nå.. Tror det blir en form for tapas. Tenker å lage pai, kjøttboller og matmuffins e.l. (til barna) som kan lages på forhånd og fryses ned. Tenker å ha en god pastasalat, brød og pålegg i tillegg til litt "standard" tapas-retter. Blir rund 49 stykker, så må gjøre der litt enkelt
 
Back
Topp