Mat i barnedåp ute i hagen

Symaskin

Gift med forumet
Maiblomstene 2017
Hva har dere servere? Kjøpt eller laget selv?
Andre tips og ideer?

Vi skal ha dåp i juli. 8 voksne og 6 barn i alderen 1-15 år.
Vi har en hagepaviljong og en vanlig sittegruppe.
 
Vi bestilte snitter av ei privat, så lagde jeg og noen i familien kaker :)
 
Med eldste (dåp i sept) lagde vi koldtbord. Men det var veldig mye styr, så sist (dåp i juni) ble det taco-buffet ;)
+/- 30 gjester i hver dåp. Usikker på hva vi gjør neste gang, da blir nok dåpen nærmere jul... Mulig vi rett og slett bestiller ferdig denne gangen!

Men siden dere skal ha det midt på sommeren kan det være greit med mat som er relativt "lett", spekemat etc, siden det kan være ganske varmt... Evt grillmat (det har vi fått i et sommerbryllup i juli, og det var veldig populært) :)
 
Vi har dåp i juni og vi får god hjelp av familie til maten, blir koldtbord med mye forskjellig som karbonader, fisk, potetsalat, spekemat osv :) Skal også ha det ute i hagen ;)
Lykke til!
 
Her skal vi ha stor 1 års feiring i august og har tenkt spekemat, røkelaks, eggerøre, potetsalat, salat og brød.
 
Det hørtes veldig deilig ut.

Jeg tror jeg hadde kjørt på med en stor bolle pastasalat, noe spekamat og frukt kanskje og kanskje noen lefseruller med laks/shinke eller noe sånt. Og deilig foccacia (pizzahorn/snurrer bruker også å være en slager for barna og kan lages før og fryses ned) Dere blir jo ikke så mange så da tror jeg faktisk jeg personlig hadde valgt å laget det selv.

Her har vi så store familier (begge våre foreldre er skilt og har funnet seg nye + mange søsken,deres partnere og barn) at det blir nok nærmere 30-40 gjester når den tid kommer:arghh:
 
Back
Topp