Mat/drikke og amming

RosaFuggel

Elsker forumet
Aprillykke 2017
Jeg lurer på om noen av dere har funnet ut om det er noe dere ikke kan ha i dere som baby reagerer på?
 
Har ikke født enda, men sist kunne jeg spise hva jeg ville :) Hadde en veldig urolig baby, men det var pga hun nektet å sove, ikke magevondt.
 
Sist hadde jeg baby med utslett over hele seg... Jeg spiste og drakk veldig lite til slutt, måtte holde meg til vann og brød/"trygg" mat. Fant aldri ut av det, og ungen hadde utslag rett som det var frem til 4/5 års alder. Ble nesten gal av det, for jeg/hun fikk ikke melkeprodukter, citrus, egg, jordbær osv. Noen ganger det slo ut hadde hun kanskje ikke fått i seg noe annerledes enn det trygge, så hjernen fikk jobbe godt over den ungen! Legen sa også at det kunne være kombinasjon av flere ting, feks stress.

Denne gangen går det så langt bra, heldigvis! *bankibordet*
 
Sist spiste jeg hva jeg ville. Merket aldri noe etter noen matvarer. Satser på det samme med lillesøster!
 
Storebror reagerte på pepperkaker (født i oktober) ig det var det.

Nå tror jeg Line reagerte på solo og indisk mat. Litt usikker men tenker ikke å prøver for å se ;-)
 
Virker ikke som min reagerer på noe spesielt enda. Far har masse allergier så han er veldig redd hun skal reagere på alt det samme som han !

Hun har hatt litt vondt i magen, men det har vært luft bare xsmile9xsmile9
 
Min reagerer på sjokolade.. Har testet flere ganger og blir skriking og magevondt hver gang :(
 
Mini reagerte litt på kålen jeg spiste i går. Storesøster reagerte også på det når jeg tenker meg om.
 
Holder meg unna løk og juice. Det reagerte storebror på, og virker som lillesøster gjør det også..

Utrolig mye mat som inneholder løk har jeg funnet ut..
 
Æsj, ser ut som lillesøster reagerer på løk. Har holdt meg unna ei stund og tok en kontroll i går med å spise løk og i dag er hun utilpass igjen og pumper, gråter og bæsjer om hverandre.
 
Jeg vet helt sikkert at hun reagerer på sjokolade og kaffe (de to tingene jeg MÅ ha hver dag:sad010). Har nå gått over til koffeinfri te og tar meg et glass pepsi max noen ganger når jeg er veldig sugen på kaffe. Ellers holder jeg meg unna alt av sjokolade og spiser kun ting som løk, erter, kål, bønner, etc i moderasjon.
 
Vil de venne seg til disse matvarene om man ikke kutter dem ut?
 
Her reagerer han hvis jeg drikker mye kaffe og brus. Også reagerer han hvis jeg spiser vannmelon[emoji55]
 
Back
Topp