Masse vann i beina

Februarprinsesse16

Elsker forumet
Sommerfuglene 2017
Har hatt litt ekstra med vann i beina men nå er det ille!. Jeg har nesten ikke følelser og det strammer vanvittig også opp i leggen og lårene. Sliter med å bevege meg, Noen tips????
 
Hvordan er det med blodtrykket og protein i urin?
Bruker du støttestrømper?
Om det er veldig ille bør du høre med lege.
Blodtrykket er veldig fint, har hatt protein i urinen de siste mnd men urinen har blitt dyrket og legen har ment alt er bra.
Har støttestrømper men nå får jeg de ikke på meg, helt umulig.
Det er ille, og det var ille sist jeg var på kontroll, men hun gadd ikke å se engang! :sour:
 
Blodtrykket er veldig fint, har hatt protein i urinen de siste mnd men urinen har blitt dyrket og legen har ment alt er bra.
Har støttestrømper men nå får jeg de ikke på meg, helt umulig.
Det er ille, og det var ille sist jeg var på kontroll, men hun gadd ikke å se engang! :sour:
Da ringer du føden og hører.
 
Prøv å "drenere" leggene ved å bevege fotbladet opp og ned (selve ankelen), kan lette litt mens du gjør det, og det bidrar visst til bedre blodsirkulasjon. Fikk det tipset av fysioterapeut da jeg hadde vann og hevelse i føttene og skulle ut å fly. Håper jordmor tar deg på alvor, og sjekker det. Er skikkelig vondt:/
 
Sitt eller ligg med beina høyere enn kroppen.
 
Har hatt litt ekstra med vann i beina men nå er det ille!. Jeg har nesten ikke følelser og det strammer vanvittig også opp i leggen og lårene. Sliter med å bevege meg, Noen tips????

Hold beina hevet mye (f.eks på fotskammel, me pute under så det kommer høyere opp) bevege fotblad, støttestrømpe!
 
takk skal dere ha for råd, nå er jeg enda beskymret. Ikke kjent liv på veldig lenge. Ble oppmerksom for 2timer siden og fortsatt ikke noe spark eller bevegelser. Drikket brus,saft og spiser middag nå men ingen respons....
 
Har du veid deg i det siste? Dersom du har gått opp mye på kort tid, ta kontakt med jordmor eller lege.

Jeg hadde gått til innkjøp av større støttestrømper, passet på å ha beina høyt, fått mannen til å hjelpe til med drenering, altså ved å klemme væsken oppover mot kneet - ikke nedover, sørget for å bruke anklene til å bevege føttene ofte, knipe rumpa og stramme leggene og sist, men ikke minst - passe på å drikke rikelig!
 
takk skal dere ha for råd, nå er jeg enda beskymret. Ikke kjent liv på veldig lenge. Ble oppmerksom for 2timer siden og fortsatt ikke noe spark eller bevegelser. Drikket brus,saft og spiser middag nå men ingen respons....

Drikk noe iskaldt og spis noe søtt, ligg på venstre siden ...du skal da la det gå 2 timer og kjenne liv. Dette fikk jeg beskjed om da vi var oppe på ekstra kontroll tidligere i svangerskapet.
 
Jeg tror dessverre ikke de gjør så mye med det. Jeg også også litt utslag på protein, mye vann i beina, men fint blodtrykk. Da sa jordmor det er helt greit. Men drit ubehagelig selvsagt:(

Jeg har (ganske) høyt blodtrykk, men ikke protein i urin, men mye vann i beina. Og da gjør de heller ingenting. Annet enn at jeg er til kontroll en gang i uka. Men er ikke noe særlig nei. Blir jo verre på Østlandet også nå når det er så varmt ute.. jeg synes det hjelper å veksle mellom å ligge med bena høyt og bevege de og gå litt(men ikke for mye).
 
Har du veid deg i det siste? Dersom du har gått opp mye på kort tid, ta kontakt med jordmor eller lege.

Jeg hadde gått til innkjøp av større støttestrømper, passet på å ha beina høyt, fått mannen til å hjelpe til med drenering, altså ved å klemme væsken oppover mot kneet - ikke nedover, sørget for å bruke anklene til å bevege føttene ofte, knipe rumpa og stramme leggene og sist, men ikke minst - passe på å drikke rikelig!
Takk for flere gode tips\råd! :)
 
Snakket med føden og var ikke helt komfortabel med å ringe til dem, men hun anbefalte meg å skaffe meg time hos legen. Blodtrykket er fint og urinen er passe grei. Men fyy, det gjør så vondt!
 
Har ganske mye vann i kroppen jeg å,spesielt i beina,men heldigvis forsvinner det etter fødsel. Blodtrykket er fint,null proteiner i urinen og det er mindre liv i magen, men bekymrer meg ikke da det er liv jevnt og trutt gjennom hele dagen og da ganske kraftige spark og ganske mange når han først holder på.
 
Det er faktisk ganske vanlig. Støttestrømper kan hjelpe. Men hvis du har mulighet sitt/ligg med beina høyt så ofte du kan.
 
Back
Topp