Manglende eggløsning? Temping?

Mavik

Flørter med forumet
Hei dere :love2

Nå har jeg skrevet et par innlegg her inne, og flere har sikkert fått med seg at det endte med kjemisk graviditet for min del. I går var jeg hos gynekolog for å ta celleprøve, og hun tok ultralyd på meg. Hun sa det kunne se ut som jeg ikke hadde eggløsning? Hun sa det ikke var noen tegn til at jeg har vært gravid og i følge det hun kunne se så har jeg ikke hatt eggløsning forrige syklus engang. Noe jeg synes var så rart med tanke på stigende tester, positive digitale tester, blodprøve som bekreftet stigende hcg osv. Kjenner jeg mister håpet, selv om jeg vet det finnes andre som har prøvd vesentlig lengre enn meg. Jeg ble gravid med datteren vår på tredje prøveperiode i 2019. Jeg tar eggløsningstester hver mnd og finner toppen hver mnd, får eggløsningssmerter, slim og alt som hører til. Fikk også beskjed fra henne i dag at jeg har lavt progesteron i kroppen. Fikk bare beskjed om å få henvisning etter sommeren om jeg fortsatt ikke hadde fått starten på et vellykket svangerskap til da :( Nå har jeg fått menstruasjonen igjen, men hvordan kan jeg finne ut om egget faktisk slipper når jeg skal ha eggløsning i starten av mars? Må jeg kanskje tempe? Erfaringer?
 
Be om å ta progesteronblodprøve en uke før forventet mens (1 uke etter EL). Det kan vise om du har EL. Hvis progesteronblodprøven du har tatt, var tatt på feil syklusdag så kan den være lav selv om du har hatt EL. Det er veldig rart det gynekologen sa om at du ikke har vært gravid, som om at man kan se en kjemisk graviditet på ultralyd i ettertid? Det kan man jo ikke. Det er hele poenget med å kalle det kjemisk: det er en spontanabort man ikke kan se annet enn kjemisk ved blodprøve og urinprøve fordi det er så tidlig
 
det skjønner jeg du syntes var rar beskjed å få… tror jeg hadde tatt en tlf for å spørre en gang til hvordan det henger sammen når du hadde pos hcg blodprøver ?
Jeg temper og synes det er veldig greit, så feks at syklusen min etter forrige kjemisk hadde tre el topper men ikke noe eggslipp.. er man litt nøye på den tempingen så forteller det en del om kroppen ❤️
 
Vil anbefale deg å tempe, da vil du se om egget faktisk slipper, og hvordan progesteronet forholder seg i dagene etter eggløsning. Hvis temperaturen fort synker, så indikerer det jo lite progesteron. At hun mener du ikke kan ha vært gravid er jo bare tull.
 
Back
Topp