mange som ammer?

søta mi

Elsker forumet
jeg ammer vesla mi ennå..ho er ni mnd straks...dag som natt...noen andre??
 
når har dere planer om å slutte å amme da?? jeg vil at vesla skal bestemme sjøl jeg da...
 
Jeg ammer fortsatt, men det er nå kun fire ganger om dagen (hun sluttet selv å etterspørre nattpupp da hun var snaut fem måneder!). Planen var i utgangspunktet å amme til hun fyller ett år, og slik tror jeg det blir også.
 
skole alder ja [:D][:D]
 
nei.. hihi...
 
Her holdt melka til siste tulla var 9mnd...Da ble ho vrang og vrien og ikke mye melk igjen...Var ok å slutte da...
 
ORIGINAL: *Lilla Gumman*

Jeg ammer fortsatt[:)] 

Nå har vesla vært litt forkjølet igen, så da har det blitt mye amming, dag og natt. Men ser ut som det hjelper bra nå. Er så glad for å fortsatt kunne amme, er så kjekt når minsten er syk.

Tenker selv-avvenning... men kan ikke se at jeg ammer frem til skolealder[:D] 

 
Samme her. [:D]
 
Lille gull er lite glad i fast føde, han trenger visst litt mer tid på å venne seg til nye konsistenser og smaker, så i praksis fullammer jeg ennå. Men han er passert ti kilo og er 73,5 cm så jeg føler meg trygg på at han klarer seg godt nok med nesten bare amming en stund til ennå. Når jeg tilbyr mat, så drar han bare i genseren min mens han åpner munnen og hiver seg mot meg, og viser tydelig at her er det kun pupp som gjelder.
 
Det spørs om ikke det blir amming til skolealder om han får bestemme selv! Hehe..[;)][;)][:D]
 
[:)]Jeg ammer ennå ,og har ikke tenkt til å slutte med det på en stund nei. Ammet elstemann til han var 2,5 år - da var det greit å slutte[;)]. Tror ikke jeg gidder så lenge denne gangen ,men tiden vil vise[:D].
 
ORIGINAL: *Lilla Gumman*

ORIGINAL: Nallepooh

ORIGINAL: *Lilla Gumman*

Jeg ammer fortsatt[:)] 

Nå har vesla vært litt forkjølet igen, så da har det blitt mye amming, dag og natt. Men ser ut som det hjelper bra nå. Er så glad for å fortsatt kunne amme, er så kjekt når minsten er syk.

Tenker selv-avvenning... men kan ikke se at jeg ammer frem til skolealder[:D] 


Samme her. [:D]

Lille gull er lite glad i fast føde, han trenger visst litt mer tid på å venne seg til nye konsistenser og smaker, så i praksis fullammer jeg ennå. Men han er passert ti kilo og er 73,5 cm så jeg føler meg trygg på at han klarer seg godt nok med nesten bare amming en stund til ennå. Når jeg tilbyr mat, så drar han bare i genseren min mens han åpner munnen og hiver seg mot meg, og viser tydelig at her er det kun pupp som gjelder.

Det spørs om ikke det blir amming til skolealder om han får bestemme selv! Hehe..[;)][;)][:D]


Såå herlig!! Det er så fantastisk når de viser hva de vil ha[:)] Snuppa her peker på puppen når hun vil ha[:D] 

Ja, må si jeg lurer på hvor lenge hun vil ha før hun sier seg fornøyd[:D].. Men skal ikke på jobb før til høsten, så enda får hun på dagtid når hun har lyst.

Godt å ha et "fristed" å snakke om amming, uansett alder på barn[:)]... føler det ofte blir sett som rart når barnet blir noe eldre..

 
Så enig, så enig! [:)]
 
ammer så melkespruten står jeg[:D][:D]
 
jeg ammer, og gutten min er litt over 4 mnd [:)] jeg har tenkt å amme så lenge mathias vil, eller så lenge det hele er koselig for begge [:D] håper jeg kan amme lenge iallefall, for jeg har IKKE lyst til å være avhengig av MME [&:]
 
Jeg ammer gutten min, og håper å kunne gjøre det lenge.  Hadde store ammeproblemer med førstemann, så da ga jeg meg når hun var 5 mnd'er.  Tenker endel på det nå med sønnen min, men det går greit foreløpig, og så lenge vi koser oss er alt greit.
Har endel pes fra venner som vil ha meg med ut og ikke vil forstå at det blir vanskelig så lenge det er han som styrer matingen, og han ikke vil ta flaske, men jeg velger å stå på mitt , så får de bare synes det de vil.
 
Ammet til gutten min var 2 år. noen ganger i uken siden....
Nå er han snart 2,5, og har sluttet av seg selv.
Kommer nok til å amme nestemann like lenge, om det går like problemfritt![:D][:D][:D]
 
 
ammer ennå, men ikke så ofte. trollet mitt er veldig glad i fast føde, og spiser 4 store måltid om dagen. Han er ikke så fryktelig interressert i puppen på dagtid, bortsett i fra på morgenen. Da får han 2 gager. På dagen gir han tegn til at han vil ha pupp innimellom når han sitter på fanget, men så blir han lei etter kanskje 1 min. Skal nok bare ha litt kos, tenker jeg. Resultatet er at det blir mindre melk i puppen, og da synes han vel at det er lettere å spise annen mat, for det må han jo ikke jobbe så mye for[:D]!
 
ammer enda,morgen og kveld!
 
Jeg ammer enda, 5 ganger om dagen ca. Har tenkt å fortsette å amme til hun er ca 1 år
 
ORIGINAL: *Bente25*

Lengre opp står det at jeg ammer, det gjør jeg natt go dag.

Jeg har og begynt å tenke litt på når jeg skal på jobb, hvordan jeg evt skal gjøre det da, kan jeg amme bare natt ,eller hva hva vil snuppa liksom.

Så tenke jeg noen gang også, "off jeg grue meg til avvening av puppen" håper jo at alt går sin gang også, at hun sier seg ferdig selv, men pr i dag så er jeg redd for at det kan blir lenge etter jeg er bgynt i jobb.

Dere som jobber og ammer, hvordan gjør dere det?!

 
Jeg er ikke kommet så langt ennå selv. Men jeg deltar på et par forum der det er svært vanlig å amme sålenge barna har et behov for det. Og det er jo som regel lengre enn ett år. Jeg vet at flere benytter seg av rettigeheten til ammefri fra jobb. Så det kan jo være greit å sjekke opp hva du har rett på i forhold til det. I tillegg ammer de gjerne på morgenen, kvelden og evt. om natten. [:)]
 
Back
Topp