Mange her som har hatt tannlegebehandling under narkose?

Kranglefanten

Forumet er livet
Mange her som har hatt tannlegebehandling under narkose?

Hvor mye betalte dere for narkosen? Og hvor lenge lå dere? Evt hvor mange ganger?
 
Jeg vurderte det.. men tannlegen min så på hvor mye jeg hadde i munnen, å det ville koste 20 tusen for tannlegen å reparere,da fikk jeg vival...

Skulle jeg i narkose, kom det til å bli MYYYE dyrere, etter hans mening... dessuten kan di ikke gjøre alt ferdig på en gang,feks. rotfylling....

Har du prøvd å gå med beroligende medisiner?
 
jepp.2 gang..

første gang låg eg i 11 tima ,andre gang låg eg i 8 tima.

2500 betalt eg..fikk dækt en del da.
 
tror vi betalte 4-5000 for narkose til sambo
 
ORIGINAL: anonym87

jepp.2 gang..

første gang låg eg i 11 tima ,andre gang låg eg i 8 tima.

2500 betalt eg..fikk dækt en del da.

 
får jeg spør hvorfor du fikk det dekt?
jeg måtte ha betalt 10000 for anrkose pluss det de skulle gjøre men så ble jeg gravid. nå er munnen så ødlagt men klarer ikke tannlegen men har ikke penga til det nå
 
Jeg betalte 8000 for fem timer. Det var inkludert alt arbeide i munnen. Operere bort visdomstenner, en fylling og fjerning av tannstein. Pluss fjerne en tann som det ikke var plass til.
 
ORIGINAL: snuppa08

Jeg vurderte det.. men tannlegen min så på hvor mye jeg hadde i munnen, å det ville koste 20 tusen for tannlegen å reparere,da fikk jeg vival...

Skulle jeg i narkose, kom det til å bli MYYYE dyrere, etter hans mening... dessuten kan di ikke gjøre alt ferdig på en gang,feks. rotfylling....

Har du prøvd å gå med beroligende medisiner?


Jupp, prøvd flere forskjellige typer også.

Veit det kommer til å koste, men nå har jeg prøvd det meste og jeg gir opp. Jeg har prøvd vival, valium og et par andre pillegreier. Har prøvd lystgass også, men reaksjonene er de samme gang på gang. Jeg svimer av, jeg kaster opp og jeg skjelver/rister[:o]
 
ORIGINAL: Kranglefanten

ORIGINAL: snuppa08

Jeg vurderte det.. men tannlegen min så på hvor mye jeg hadde i munnen, å det ville koste 20 tusen for tannlegen å reparere,da fikk jeg vival...

Skulle jeg i narkose, kom det til å bli MYYYE dyrere, etter hans mening... dessuten kan di ikke gjøre alt ferdig på en gang,feks. rotfylling....

Har du prøvd å gå med beroligende medisiner?


Jupp, prøvd flere forskjellige typer også.

Veit det kommer til å koste, men nå har jeg prøvd det meste og jeg gir opp. Jeg har prøvd vival, valium og et par andre pillegreier. Har prøvd lystgass også, men reaksjonene er de samme gang på gang. Jeg svimer av, jeg kaster opp og jeg skjelver/rister[:o]



oj... sååå ille ja.. nei da har du vel ikke no valg da...
Masse lykke til!

Ser ut til at det er billigere enn hva min tannlege har informert meg om, men det var nok ett knep, for å få meg i stolen i stedet for narkose[;)] HIHI!
 
har alltid lurt på hvorfor tenna ikke er en del at kroppen?!
Jeg bruker aldri en lege og nyte derfor lite godt av at det er egenandel/frikort etc der, MEN tenna er det alltid et lite hull i.. eller visdomstenner som kommer galt og må trekkes.. etc..og det blir fort dyrt!

Håper det ordner seg for dere, var selv hos tannlegen for ikke lenge siden, flyttet og fått ny tannlege..! Alltid hatt litt tannlegeskrekk, men har syntes tannlegen min har vært flink, MEN denne tannlegen var mye flinkere...merka jo ikke noe :)

Sånn på tannlegeskrekken så kan det lønne seg å forhøre seg litt rundt hvordan tannlegene er, han her var super!

Ellers er det jo noen klinikker som har fått laserborr, det koster litt mer men da skal man kjenner omtrent ingenting!
 
ORIGINAL: Kranglefanten

ORIGINAL: snuppa08

Jeg vurderte det.. men tannlegen min så på hvor mye jeg hadde i munnen, å det ville koste 20 tusen for tannlegen å reparere,da fikk jeg vival...

Skulle jeg i narkose, kom det til å bli MYYYE dyrere, etter hans mening... dessuten kan di ikke gjøre alt ferdig på en gang,feks. rotfylling....

Har du prøvd å gå med beroligende medisiner?


Jupp, prøvd flere forskjellige typer også.

Veit det kommer til å koste, men nå har jeg prøvd det meste og jeg gir opp. Jeg har prøvd vival, valium og et par andre pillegreier. Har prøvd lystgass også, men reaksjonene er de samme gang på gang. Jeg svimer av, jeg kaster opp og jeg skjelver/rister[:o]


Huff.. det hørtes skikkelig ille ut! Vil bare ønske deg lykke til og håpe at det ordner seg!!
 
Jeg har selv tannlege skrekk ! Men måte en tur i fjord høst , grunnet 5 alvorlige hull . MEN avbrøtt all tannbehandling . Litt senere måte jeg på tannlegevakta , grunnet en midlertidig fylling datt ut . Tannlegen der anbefalte meg full narkose slik at jeg ble ferdig med all tannbehandling på en dag. Han reknet med at det ble billigere om jeg tok alt på en dag .
 
Noen som vet om dette stemmer ... Hva skjer når en får full narkose ...
 
Snart et år siden jeg  skulle vært der !
 
be om å få det dekket. jeg fikk det dekket av nav. jeg hadde  8 hull. tok  flumipan en time før  tannlegen skulle starte å arbeide. jeg lå å sov mens han gjorde det han skulle. jeg våknet i senga mi hjemme å lurte på hvorfor jeg hadde lagt meg så tidlig.(da var klokka 6.)  å kom på at jeg hadde vært med tannlegen. kjente ingenting,før ,under eller etter. fantastiske tabletter.

 
 
åååå det hørtes kjempe bra ut ! Da er det håp for min tannlege skrekk !
 
Trenkte ingen smertestillende etterpå , da må det ha vært kjempe bra ! Jeg må bruke paragin forte i en månden etter det lille jeg var hos tannlegen
 
ORIGINAL: mammantilenengel

ORIGINAL: Alwa

ORIGINAL: Tinha

ORIGINAL: anonym87

jepp.2 gang..

første gang låg eg i 11 tima ,andre gang låg eg i 8 tima.

2500 betalt eg..fikk dækt en del da.


får jeg spør hvorfor du fikk det dekt?
jeg måtte ha betalt 10000 for anrkose pluss det de skulle gjøre men så ble jeg gravid. nå er munnen så ødlagt men klarer ikke tannlegen men har ikke penga til det nå


Huff....[&o]

Jeg vet at jeg har 4-5 store hull i munnen[:(] to av de kan jeg SE godt...
Men jeg har ikke RÅD... er student og alenemor.... i tillegg hater jeg tannlegen.
Men hadde jeg hatt penger ville jeg virkelig ordnet dette[&o][&o][&o]
Det ene hullet er skikkelig stort... går liksom rett inn ved tannkjøttet der. rart det ikke gjør vondt ennå[8|]
Venter på stipendet mitt og skal sette av en del penger da, så jeg kan fikse de verste iallfall....


be om å få det dekket. jeg fikk det dekket av nav. jeg hadde  8 hull. tok  flumipan en time før  tannlegen skulle starte å arbeide. jeg lå å sov mens han gjorde det han skulle. jeg våknet i senga mi hjemme å lurte på hvorfor jeg hadde lagt meg så tidlig.(da var klokka 6.)  å kom på at jeg hadde vært med tannlegen. kjente ingenting,før ,under eller etter. fantastiske tabletter.

 
 
 
Det nav dekket var det noen skjema man fyller ut selv ?
 
Jeg betalte 12.000 for tannbehandling i narkose på sykehuset.
 
Fikke ikke dekt noe gjennom NAV (selv om jeg hadde legerklæring  fra lege og tannlege på at tannskadene kom av sykdom/medisinbruk + jeg har ekstrem tannlegeskrekk).
Fikset hull, opererte ut 5 tenner, pusset ned og fikset 2 brukne/ødlagte tenner som var dårlige pga mye oppkast etter sykdom.
 
Var i narkosen i nesten 5 timer.
 
Fikk skrive det av på skatten da, så fikk igjen 28% av utleggene mine.
 
Men for meg var det gull verdt og få gjort dette i narkose, koste hva det koste vil.
Det hadde uansett blitt MYE dyrere og gjort det hos en ordinær tannlege + da måtte jeg gjort det over flere ganger.
 
Var riktignok kjempelang ventetid, og fra jeg ble søkt inn og ble undersøkt av tannlegen på sykehuset gikk det over 1 år før jeg fikk time til narkosen.
 
 
 
ORIGINAL: Catharine

Jeg har selv tannlege skrekk ! Men måte en tur i fjord høst , grunnet 5 alvorlige hull . MEN avbrøtt all tannbehandling . Litt senere måte jeg på tannlegevakta , grunnet en midlertidig fylling datt ut . Tannlegen der anbefalte meg full narkose slik at jeg ble ferdig med all tannbehandling på en dag. Han reknet med at det ble billigere om jeg tok alt på en dag .

Noen som vet om dette stemmer ... Hva skjer når en får full narkose ...

Snart et år siden jeg  skulle vært der !

 
Når jeg fikk full narkose.
Fikk jeg pga alvorlig tannlegeskrekk beroligende medisin så jeg var ganske nedsløvet alt FØR jeg ble plassert i tannlegestolen på sykehuset.
Da var det anestesilege, anestesi sykepleier, og sykepleier tilstede, de satte kanyle og plasserte diverse elektroder for overvåkning rundt på kroppen min.
Så fikk jeg narkose i veneflon + ei maske jeg skulle puste i (den ble såklart fjernet når tannlegen kom inn).
tannlegen kom ikke inn før etter at jeg var i narkosen.
 
jeg var i narkosen i nesten 5 timer, da opererte de ut 5 tenner, fikset hull og ordnet brukne/ødlagte tenner.
 
ble så vekt av narkosen, og trillet opp på en overvåkningspost hvor jeg måtte ligge noen timer.
Måtte være der ekstra lenge jeg pag leppene mine hadde kommet i klem i den "tanga" de bruker for og holde munnen oppe under operasjonen så leppene var megastore og full av blodanslmlinger (så ikke ut i 2 uker etterpå).
 
Fikk ikke dekt noe av de 12.000 kr jeg la ut av NAV (hadde legerklæringer, men søknaden og anken ble avvist).
Men fikk skrevet det av på skatten året etter.
 
ORIGINAL: syddihodet

ORIGINAL: Catharine

Jeg har selv tannlege skrekk ! Men måte en tur i fjord høst , grunnet 5 alvorlige hull . MEN avbrøtt all tannbehandling . Litt senere måte jeg på tannlegevakta , grunnet en midlertidig fylling datt ut . Tannlegen der anbefalte meg full narkose slik at jeg ble ferdig med all tannbehandling på en dag. Han reknet med at det ble billigere om jeg tok alt på en dag .

Noen som vet om dette stemmer ... Hva skjer når en får full narkose ...

Snart et år siden jeg  skulle vært der !


Når jeg fikk full narkose.
Fikk jeg pga alvorlig tannlegeskrekk beroligende medisin så jeg var ganske nedsløvet alt FØR jeg ble plassert i tannlegestolen på sykehuset.
Da var det anestesilege, anestesi sykepleier, og sykepleier tilstede, de satte kanyle og plasserte diverse elektroder for overvåkning rundt på kroppen min.
Så fikk jeg narkose i veneflon + ei maske jeg skulle puste i (den ble såklart fjernet når tannlegen kom inn).
tannlegen kom ikke inn før etter at jeg var i narkosen.

jeg var i narkosen i nesten 5 timer, da opererte de ut 5 tenner, fikset hull og ordnet brukne/ødlagte tenner.

ble så vekt av narkosen, og trillet opp på en overvåkningspost hvor jeg måtte ligge noen timer.
Måtte være der ekstra lenge jeg pag leppene mine hadde kommet i klem i den "tanga" de bruker for og holde munnen oppe under operasjonen så leppene var megastore og full av blodanslmlinger (så ikke ut i 2 uker etterpå).

Fikk ikke dekt noe av de 12.000 kr jeg la ut av NAV (hadde legerklæringer, men søknaden og anken ble avvist).
Men fikk skrevet det av på skatten året etter.

 
 
Takk for kommentar ! ! !
 
Da er det håp , for det med stor tannlegeskrekk !
12000 er jo billig , tannlegen min ville tro det kom på 55000 kr hos tannlegen da .
Skal fint klart å vente en stund , får å komme inn under full narkose på sjukehus og være ferdig med alt på en dag !
 
Jeg har 5 alvorlige hull og få ta bort 2 visdomstenner .
 
ORIGINAL: Tinha

hva skal til å få det gjort på sykehus?og hvem ordner henvisning?


Tannklinikken her henviser iallfall til sykehuset, enten Vestfold eller Telemark..valget faller på den som kan ta meg inn først.
 
ORIGINAL: Tinha

hva skal til å få det gjort på sykehus?og hvem ordner henvisning?

 
Jeg fikk henvisningen via fastlegen min, så måtte jeg inn til en tannlege på sykehuset ta rtg bilder og  bli vurdert av han før han bestemte om jeg kunne få det i narkose eller ei.
 
ORIGINAL: syddihodet

ORIGINAL: Tinha

hva skal til å få det gjort på sykehus?og hvem ordner henvisning?


Jeg fikk henvisningen via fastlegen min, så måtte jeg inn til en tannlege på sykehuset ta rtg bilder og  bli vurdert av han før han bestemte om jeg kunne få det i narkose eller ei.

 
hvilke kriterier skal til, for mine visdomstenner smuldrer og har så og si hunn inesten alle tennene mine, 2 av dem er det under alvparten igjen på
 
Back
Topp