mandag.. det er mandag!! :) HUrra!!

Trillemor82

Forumet er livet
OG det e rnitten dager igjen til jul.. hurra!! ikke det at jeg er helt klar for jul her i huset.. men.... det er kos for det!

i går la jeg meg halv seks.. og sovnet.. ba mannen vekke meg åtte.. men da hadde jeg bare svart at jeg ville sove rundt.. og jammen sov jeg godt.. våknet riktignok da mannen la seg halv tolv.. så slumret jeg litt til halv tre, så etter det har jeg vært våken.. men mer uthvilt enn på leeenge!! :) sååå dette gjorde underverker.

jentene sover enda.. jeg har spist frokost. deilig å spise i ro og fred.. og har ikke store planer om å gjøre stort i dag... legen er bekymret for pulsen min.. blodtrykket er høyt.. 120/95, så må tilbake igjen å sjekke det på tirsdag.. men jeg har i tillegg proteiner i urinen.. så blir vel sf denne gangen også tenker jeg.. litt kjipt at symptomene kom såååå tidlig denne gangen her.. men... det er lite jeg får gjort noe med. er jo i trygge hender hos verdens beste fastlege.. han skal få en blomst når dette svskapet er over!

i kveld skal jeg på jentemiddag hos en god venninne av meg. vi har sånn middagsklubb hvor vi samles vi jentene som var russ sammen.. vi er vel en 14 stk totalt.. så det blir koselig! prøver å få det til en gang i mnd.. ellers blir det til at vi aldri sees... :s og hun vi skal til i dag er en gourmet av dimensjoner.. så det er alltid stas å spise der.. :)
men før det skal jeg bare ligge på sofaen og gjøre ikke noe.. har fått kjøreforbud av legen.. så får heller ikke funnet på de største sprellene utendørs. så da er det kjekt jeg kan slumre litt her... mens begge jentene skal i bhg for første gang på en uke.. hurra... :) det trir jeg nok lillesøster har savnet litt... :) mor har iallfall savnet det en smule.. selv om vi har kost oss en hel haug her hjemme. :)
 
Først må jeg bare si: du skal da virkelig ikke be om å bli vekket - i det hele tatt!! Hva så om du legger deg og sovner på feil tid av døgnet - du får i alle fall søvn - og det gjør du jo ikke nødvendigvis på natta, så nyt det du får. Og så får du ta døgnsnuing og sånt etter hvert - kan jo hende det blir søvnløse netter en stund etter at babyen har kommet også, da er det greit å ha "trening". Og så skal jeg si; GOD MORGEN!

Ja, god og god - dette søvnstyret er ikke greit - jeg la meg klokka kvart over ni i går fordi jeg var så sliten og trøtt, men etter å ha duppet av et par ganger og våknet igjen av hosteanfall så tok jeg med meg pc'n og la meg i gjestesenga, og så ble jeg liggende og hoste og vri meg til nærmere to i natt... sov tungt til halv åtte i morges da.... og da jeg prøvde å vekke august så han på seg og sa "legge meg puta mi, vil sove mere"

G var forresten ute og fresa bort en halvmeter med snø i morges - ikke en halvmeter da, men sikkert en 15 cm. Jeg skal snart begi meg ut på veien - ungene skal i barnehagen. Så er planen å få vasket litt hus, og ligge litt på sofaen. Formen er laber, men om jeg skal få gjort noe som helst til jul må jeg utnytte dagene jeg har fri på dagtid
 
Hurra for søvn. Trillemor: Er nok ikke meningen du skal sove når det er vanlig natt, så bare sov når det passer kroppen din. Du får jo også unna så my husarbeide mens resten sover (noe du kanskje skal slutte med hvis blodtrykket stiger - bare hold deg til koselige ting som baking og sånt).

Her har vi ordnet os med ekstraseng på Felix sitt rom, så det er sjelden meg og mannen sover sammen. Blir mest meg og Felix. Men i natt holdt han IKKE fest fra 01-03. Det var nu dejligt.

Var og "talte" på juletretenning igår. Det var kaldt, og så skynda jeg meg til kirken for å forberede lysmesse med konfirmantene (som jeg knapt kjenner). Men det gikk kjempebra. De er ganske fredelige og lot seg styre av meg.

Nå har jeg hatt mannen til oppladning (dagslyslampe) og håper han snart er i bedre humør. Felix sover. Tror vi skal benytte min fridag til litt julegavehandel. Men bare hvis mannen ikke er sur, for da gider jeg ikke! (eller kan parkere ham i Claes Ohlsson og selv gå litt rundt)
 
hehe.. jeg ba om å bli vekket for å egentlig bare få kveld med mannen.. men.. han skjønte fort at det ikke var noe vits.. men jeg får treniing i nattevåk til babyen kommer, så det er kjekt. aldri så galt at det ikke er godt for noe.. :)

nå er barna levert. de våknet kl 7 av søppelbilen.. JUlie lettere hysterisk.. for hun mente det var en heks inni bilen (!!)
men vi fikk en god kosemorgen.. som ble avsluttet av en illsint malin fordi hun ikke fikk låse opp døra da vi dro i dag.. (hun våknet altfor tidlig av søppelbilen). dvs hun fikk lov.. men hun hadde plutselig "blackout" på hvilken retning den skulle opp i.. så hun drev hele tiden og låste igjen.. og dette holdt hun på med en stund etter at jeg hadde skrudd på alarmen.. såååå da tilslutt låste jeg opp.. da svartnet det for femåringen. og vi hadde fihgt hele veien til bhg. herlig!! men tror vi klarte å bli venner igjen.. hun smilte iallfall.. men gud forby.. det var iallfall ikke fordi hun forstod meg.. det var kun fordi hun ikke ville snakke med meg.. :P lenge leve denne alderen.. med fingeren i øret fordi lalallala jeg vil ikke snakke med deg mamma!!!!

nå tror jeg at jeg skal ta for meg tidenes prosjekt som jeg har utsatt og utsatt altfor lenge.. må få tømt skapet til julie for klær som ikke passer noe mer.. det er alfro mye.. også må jeg finne frem alt i 104 som jeg kan få lagt inn i skapet hennes. hun strekker seg så sykt fort. så kjekt å få det unna.
men først må jeg få en uendelig stor haug med klær som tilhører malin inn i skapet hennes................... det er fullt i stua og mor har vært litt slapp i det siste.. og å be m om å legge inn i skapet blir bare kaos.. så det har jeg gitt opp..

god bedring lenemor.... ikke slit deg ut da selv om det snart er jul :)
 
veldig kjekt at det finnes butikker som clas... der pleier jeg å parkere m også.. ellers er han en padde om han må være med på handling!! og han trenger MINST tre døgn på å forberede seg... på lørdag skulle vi ut noen få ærender (uten at han var veldig godt forberedt) og han freaket heeeeeeeelt ut.... vi skulle på OBS, NIlle og Lindex... og vi skulle ha lucialys, luciadrakt og mat... ikke de store utskeielsene.. men.. nok til at han grein på hele ansiktet hele veien ned til senteret... :P

kos dere med julegavehandling olive.
 
hva er det med mannfolk og shopping egentlig? Jeg prøver å få med meg G på senter når vi er i Oslo for eksempel - og så vil han det, og han er fornøyd om han kan gå på butikker som er interessante for han, men kun i ti minutter... jeg forsøker å foreslå at vi kan dele oss, slik at jeg kan gå og handle mitt og han kan handle sitt, men nei, vi må jo gå sammen... og så går han og klager hele tiden; trenger du noe mer her da, er vi ferdige her snart, hva mer MÅ vi ha da??? Og så blir jeg sur og driter i handlinga og så ender jeg opp med å ha kjøpt klær til ungene og han og ingenting til meg når jeg endelig er på et sted med andre butikker enn cubus og kappahl *grrrr*

Fortell hvordan det går med nattlyslampe da, olive, det har jeg lurt på å kjøpe til G, for han blir så sutrete og sytete om vinteren.. kanskje svigers skulle fått en?

Vi har ofte hekser i bilen, forresten, trillemor - det bor nemlig mange inni tunnelen som vi må kjøre på vei til barnehagen - vi synger skremmesanger, vi prøver å trylle dem vekk, vi prøver å kjøre fra dem - ungene synes det er kjempemorsomt... men det er ikke like gøy å bli vekket av søplebiler kjørt av hekser, det er klart!
 
Hei og hopp ny uke og nye muligheter.
I dag har det spøkt her, pleier å få litt ekstra søvn når gutta er i barnehagen. Hadde akkurat sovnet da det rginer på døra, orker ikke å stå opp så jeg prøver å sove videre men 15 min seinere ringer det igjen. Så da står jeg opp men ingen der dette skjer 3-4 ganger til.Litt ekelt men mest sansynelig har ringeklokka hengt seg opp eller batterier som må byttes.Slutta når k kom hjem igjen.
I helga har vi vært på Hadelandglassverk er så koselig der før jul kost oss med sledetur, kanelboller,varm kakao og jule handel.
Søndag ble det å være med k og chr til fetsund k koblet opp vasker og kraner i det nye huset vårt.Chr koste seg hos bestemor.
Har vært hos legen i dag er sykemeldt til permisjonen min startet 12 jan litt rart å tenke på at det blir ikke noe jobbing før kanje i nov netse år Legen tok masse blodprøve for å sjekke ut åssen det  ligger ann med meg etter at jeg ikke holder på maten og er kvalm fortsatt. Skal tilbake torsdag for svar.

Ønsker alle en strålende dag og god bedring til dere som  ikke er i form og at humøret stiger til de som sliter med vinter mørket av våres bedre halv del.
 
morsomt at det er flere som har hekseer da.. her var det helt hysteri.. så noe sang hadde nok ikke fungert her.. da tror jeg at jeg hadde blitt slått ned... :P hun er hissig denne toåringen :P
men skal ta med meg tipsene dine.. for julie er livredd hekser... hun ble det etter halloween da malin kledde seg ut som heks! :P så det er egentlig hekser overalt.. men det er første gang jeg har opplevd at søppelbilen kjøres av en heks altså.. :P

nå sitter jeg og spiser kanelboller jeg bakte for en stund siden.. varme kanelboller og en kaffe latte.. styrer egentlig unna koffein nå.. for å se om det hjelper på søvnen.. men har ikke hatt noe hell med det.. så nå dreit jeg i det :P kan jo ikke ta hensyn til slikt når det ikke hjelper uansett..
jeg er innmari glad for at den middagen jeg skal i ikke er lnagt unna i dag... for jeg er trøtt trøtt trøtt... så kanskje jeg kan klare å snu døgnet mitt litt og kapitulere om jeg kommer meg hjem til rundt halv ti? eller noe i den duren.. for da kanskje jeg bare går rett og legger meg.. og sover rundt..d a har jeg jo snart vært våken et døgn.. burde sovne greit da... trodde liksom gravide trengte søvn jeg :p
 
Haha, trillemor. Flirer litt av deg for du er jo helt hyyyyyper. Og litt sånn søt hyper. Og lenemor ( som morsomt nok er leiemorder på autokorrectsk) det heter DAGslyslampe. Nattlys har vi nok av her. Men den fungerer fint. Mannen var ikke sur. Jeg glemte til og med lommeboka og han gav meg velvillig sitt kort og kunne ha shoppet lenge.
 
Så det er ikke en SÅNN du har kjøpt altså, Olive?:
nattlys
 
Hadde sett interessant ut med mannen sittende fremom en rosa barbapappa-figur....
 
Back
Topp