Trekløvermamma - Tredjemann på vei ♡

Hva slags hest/hester har dere?:) man må bare kose seg når man ikke er dårlig, ja! Kjenner at det er slitsomt om morgenen når jeg må opp med frøkna halv 7-7 og kom hjem halv 12 igår kveld (fikk lagt meg halv 1, må alltid sitte oppe litt ette kveldsvakt). Og å være kvalm og skjelven i tillegg :confused:
Jeg har en holsteiner spranghest på 17år, en liten blandingshest på 13år (ridehest av type det og), en dansk varmblodshoppe på 3år og to shetlandsponnier på 29år og 15år :) så her er vi i gang med innridning av treåringen.. jeg skal sitte på for første gang i dag! wish me luck! Får vel smakt litt på ridebanesanda i dag tenker jeg [emoji85] neida.. hu er rolig og kald så tror det går bare fint [emoji4]

Skjønner det blir slitsomt da ja... enn mannen? Hva jobber han med? Han kunne jo kanskje tatt jentungen enkelte morgener? Så får du en rolig morgen i ny og ne [emoji4]
 
Jeg har en holsteiner spranghest på 17år, en liten blandingshest på 13år (ridehest av type det og), en dansk varmblodshoppe på 3år og to shetlandsponnier på 29år og 15år :) så her er vi i gang med innridning av treåringen.. jeg skal sitte på for første gang i dag! wish me luck! Får vel smakt litt på ridebanesanda i dag tenker jeg [emoji85] neida.. hu er rolig og kald så tror det går bare fint [emoji4]

Skjønner det blir slitsomt da ja... enn mannen? Hva jobber han med? Han kunne jo kanskje tatt jentungen enkelte morgener? Så får du en rolig morgen i ny og ne [emoji4]
Vi pleier å ta omtrent annenhver morgen, men i periode må jeg ta henne hver dag når han jobber. Skal sies at han er flink altså! Ingen klaging på det ;) Han jobber 12timers vakter så de periodene gjør han ikke annet enn å jobbe, spise og sove (og kose litt med datteren sin) :)

Oi, såpass mange hester :) savner virkelig å ha hest, håper vi kan få det senere i tiden så datteren min kan bli vant til hest :) hun er hvertfall veldig glad i å sitte på gyngehesten sin ;)

Lykke til med første påsitting på hesten din idag, det går nok kjempefint! :)
 
8+0 [emoji254]

Sannsynlighet for SA : 2,4% [emoji254]
Dager til 12+0 : 28 [emoji254]
Dager til 3D-UL : 44 [emoji254]

Dagen i går var en skikkelig drittdag.. frokosten tok litt tid da ungene var grinete så jeg ble skikkelig dårlig.. ble såpass uvel av å måtte vente på mat at jeg måtte legge meg nedpå. Det ødela hele dagen min! Var småuggen hele dagen og ting har begynt å smake rart.. ikke'no gøy i det hele tatt! (Er over gjennomsnittet glad i mat [emoji87]). Har ikke stått opp enda, men merker jeg er veldig sulten nå. Tror kanskje natten i går spiller litt inn på formen.. Eldstemann var oppe 23.15, 01.00 og 01.45 å mente han hadde spøkelse under senga stakkars.. ikke nok med de tre gangene! Han kom opp 03.30 også og sov ikke mer den natten [emoji47]
Heldigvis kjennes kroppen bedre ut i dag!

Begynner å bli så ekstremt spent på ultralyd nå! Ukene går og man vet at spiren ligner mer og mer på et menneske [emoji7] Fantastisk å vite hva som skjer i kroppen, selvom man ikke føler så veldig mye på det enda. Rart for meg dette.. de andre gangene var det mye plager og vondter fra start.. men ikke nå. Så sliter litt med følelsen av å være gravid. Altså.. den kommer nok tidsnok! Men er fortsatt rart og anderledes denne gangen [emoji4][emoji254]

Det aller rareste er at jeg allerede kjenner toppen på livmor over skambeinet.. synes det er litt veel tidlig?? Er sikker på at det er det jeg kjenner.. vi har fleipet endel med at det kanskje er to osv pga utsatt el, og veldig tidlig utslag på test (for min del). Men det kan jo bare være at det er pga dette er tredje gangen livmor utvides og at det ikke er så lenge siden sist. Jeg vet ikke! Det gjenstår å se den 31.mai [emoji85] Hvis jeg klarer å vente så lenge! Vurderer faktisk å snakke med legen om å få dra på tidlig ultralyd.. nettopp pga mistanken om 2 [emoji23] Sikkert bare teit men.. det er nå bare meg da [emoji108]
 
Skal dere vite kjønnet på 3D UL? :)
Jaaaaa [emoji254][emoji254] Gleder meg såå og dagene går aaaaalt for sakte. Nyskjerrigheten ang kjønn er vel hovedgrunnen til at den 3D ultralyden er bestilt [emoji87] Er 14+2 den dagen så det er nøye planlagt [emoji28] haha.. psyko! Meeen har så sterk magefølelse og dette svangerskapet er hittil så anderledes så jeg er i grunnen 90% sikker på at vi ruger på ei prinsesse denne gangen [emoji254] Viser det seg å være utovertiss så blir jeg faktisk veldig sjokka! [emoji85][emoji28] Skal du vite kjønn før fødsel? :)
 
Jaaaaa [emoji254][emoji254] Gleder meg såå og dagene går aaaaalt for sakte. Nyskjerrigheten ang kjønn er vel hovedgrunnen til at den 3D ultralyden er bestilt [emoji87] Er 14+2 den dagen så det er nøye planlagt [emoji28] haha.. psyko! Meeen har så sterk magefølelse og dette svangerskapet er hittil så anderledes så jeg er i grunnen 90% sikker på at vi ruger på ei prinsesse denne gangen [emoji254] Viser det seg å være utovertiss så blir jeg faktisk veldig sjokka! [emoji85][emoji28] Skal du vite kjønn før fødsel? :)

Så gøy om dere får ei lita jente! Jeg har motsatt to jenter og en vag følelse at vi får en gutt...!
Vi skulle egentlig ikke vite, men ombestemt oss da jentene mine vil forberede seg og ønsker veldig å vite om de får en lillebror eller lillesøster... :)
Sååå spent! Men vet ikke om vi kan få vite det før ordinær ultralyd... Skal ha en TUL rundt uke 12, men da er det kanskje for tidlig å se kjønn? Og vet ikke om de prioriterer det på sykehuset da, for er ment for å avklare om alt er bra med den lille, så finne ut kjønn blir nok nedprioritert.
Vet ikke tror kanskje vi og bestiller 3D! Men når kan de tidligst se kjønnet, vet du?
 
Så gøy om dere får ei lita jente! Jeg har motsatt to jenter og en vag følelse at vi får en gutt...!
Vi skulle egentlig ikke vite, men ombestemt oss da jentene mine vil forberede seg og ønsker veldig å vite om de får en lillebror eller lillesøster... :)
Sååå spent! Men vet ikke om vi kan få vite det før ordinær ultralyd... Skal ha en TUL rundt uke 12, men da er det kanskje for tidlig å se kjønn? Og vet ikke om de prioriterer det på sykehuset da, for er ment for å avklare om alt er bra med den lille, så finne ut kjønn blir nok nedprioritert.
Vet ikke tror kanskje vi og bestiller 3D! Men når kan de tidligst se kjønnet, vet du?
Ja det er vel fra 14+0.. men vet om flere som hat fått sett kjønnet midt i uke 13 også og det har stemt [emoji4] Jaa.. husker jo i har skravla litt om dette før du og jeg :) ikke så lett å holde oversikt over hvem alle er [emoji28][emoji108] Spennende da [emoji7] Eldste gutten min ble tre år i februar.. han sier til stadighet at han ønsker seg lillesøster med kjole på [emoji7] Håper virkelig vi kan gi han det [emoji254] Han synes vel det er nok med en lillebror som tar alle traktorer og brommer rundt [emoji28][emoji108]
 
Ja det er vel fra 14+0.. men vet om flere som hat fått sett kjønnet midt i uke 13 også og det har stemt [emoji4] Jaa.. husker jo i har skravla litt om dette før du og jeg :) ikke så lett å holde oversikt over hvem alle er [emoji28][emoji108] Spennende da [emoji7] Eldste gutten min ble tre år i februar.. han sier til stadighet at han ønsker seg lillesøster med kjole på [emoji7] Håper virkelig vi kan gi han det [emoji254] Han synes vel det er nok med en lillebror som tar alle traktorer og brommer rundt [emoji28][emoji108]

Ja vi har skrevet tidligere vedrørende kjønn bl.a, forskjellen her er at vi nå skal vite :)
Tror vi bestiller 3D, kanskje for uke 14 ca så vi får se den lille og kanskje kjønnet...
 
9+3 [emoji254]
Dager igjen til 12+0 - 18 [emoji254]
Dager igjen til UL - 35 [emoji254]

Dette er så nytt for meg.. så her kommer en liten oversikt over ting som er anderledes.. nå hat jeg vært gravid to ganger før.. men velger å omtale det som "én" da svangerskapene var veldig like bortsett fra at kvalmen var mye værre med nr 2 enn nr 1.. men spydde en del med nr 1 også..

Dette er symptomer jeg kjenner på nå.. som jeg ikke kjente på de to andre gangene.

Ingen kvalme. Formen er fin.
Kviser i panna og på skuldrene (noe jeg aldri har hatt før).
Økt hårvekst.. blir gal av leggene ! [emoji23]
Konstant sulten!! Spiser sikkert hver time [emoji87] Tidlig utslag på test.. og veldig tydelig strek.. testet pos etter uke 6 med gutta.. ser dere hvor jeg vil med dette? [emoji28]
hoho! Alle quizer, natrontest, ringtest, symptomer osvosv.. tilogmed magefølelsen sier jente! Er det mulig å tenke såååå mye på det liksom?? Jeg er så speeeeeent!!! Dør av utålmodighet jeg tror jeg!! Er det bare for at jeg håper så sterkt? [emoji85] haha.. skikkelig teit innlegg.. men det er nå meg da! [emoji4]

Følelsesmessig har jeg det fint! Vi gleder oss mye og de aller fleste skumle tanker om SA osv er satt veldig i skyggen nå [emoji4] Koser meg veldig som gravid denne gangen.. men vet jeg skal klare å kose meg litt mer når jeg har vært på ul å sett at alt er ok [emoji7]
 
Hoho! Dagene fyker avgårde!

11+0 idag [emoji254]
Dager igjen til 12+0 - 7
Dager igjen til UL - 24 [emoji254]

Dagen i dag har gått syyykt fort! Men formen er fortsatt fin og jeg har litt mer energi i dag faktisk! [emoji16] Deilig!
Dagen i dag har blitt brukt på å lage en diger stamp med lapskaus.. sånn typ 15 liter [emoji23] Elsker sånn mat og synes det er så greit å finne i frysern [emoji4] Nå på kvelden er det baking på gang! Sommerboller og vanlige boller in the making.. av 4kg mel! Så her blir frysern fylt opp med masse godt i kveld [emoji108][emoji7]

Magen har poppet og ligamentsmertene er på plass nå! Vondt å nyse og hoste gitt! [emoji85] men formen er som sagt fin så da er det greit :)
 
12+4 idag [emoji254]
Dager igjen til UL - 12 [emoji254]

Har vært litt stille fra meg.. jeg går egentlig bare å venter på denne ultralyden.. er så spent!! Tenker nesten ikke på noe annet. Kikker litt på bil om dagen.. må jo ha større bil nå som vi får tre barn side om side i bilstoler.
Vi hadde en fin 17.mai da! Med gale barn, masse god mat og godt selskap [emoji108]

Formen er fortsatt fin! Sliter litt med bekkenet denne gangen.. men det er stort sett det eneste jeg merker noe til enda :)
 
12+4 idag [emoji254]
Dager igjen til UL - 12 [emoji254]

Har vært litt stille fra meg.. jeg går egentlig bare å venter på denne ultralyden.. er så spent!! Tenker nesten ikke på noe annet. Kikker litt på bil om dagen.. må jo ha større bil nå som vi får tre barn side om side i bilstoler.
Vi hadde en fin 17.mai da! Med gale barn, masse god mat og godt selskap [emoji108]

Formen er fortsatt fin! Sliter litt med bekkenet denne gangen.. men det er stort sett det eneste jeg merker noe til enda :)
Krysser fingrene for at tiden går litt fort! Skjønner godt du er spent. Alltids gøy å se den lille i magen. Du er jo godt over de skumle ukene så sjangsen er stor for at alt er helt bra. Ønsker deg masse lykke til!
 
Krysser fingrene for at tiden går litt fort! Skjønner godt du er spent. Alltids gøy å se den lille i magen. Du er jo godt over de skumle ukene så sjangsen er stor for at alt er helt bra. Ønsker deg masse lykke til!
Tusen takk for det [emoji4] Er nå nådd 13+3 og det er i dag én uke igjen til ul ! Vi er såååå spente nå! Går bare å tripper [emoji1]
 
Hvordan går det med deg ?
 
Har vært stille fra meg en evighet nå.. kan vel være så ærlig å fortelle dere at jeg sliter med despresjon denne gangen og er redd jeg ikke kommer til å knytte meg til lille Matheo på samme måte som med de andre to.. blir fortsatt lei når jeg ser folk rundt meg med søte små jenter, ser alt det nydelige jentetøyet i butikken.. hvorfor kan ikke bare jeg være av de som ikke synes kjønn er nøye? Trives ikke med de kroppslige endringene heller denne gangen :( Alt føles bare håpløst og jeg er lei meg for at jeg føler det sånn som jeg gjør.. ønsker jo ikke å ha det slik, men føler meg sååå nedfor å klarer bare ikke å snu tankegangen :'(
 
Har vært stille fra meg en evighet nå.. kan vel være så ærlig å fortelle dere at jeg sliter med despresjon denne gangen og er redd jeg ikke kommer til å knytte meg til lille Matheo på samme måte som med de andre to.. blir fortsatt lei når jeg ser folk rundt meg med søte små jenter, ser alt det nydelige jentetøyet i butikken.. hvorfor kan ikke bare jeg være av de som ikke synes kjønn er nøye? Trives ikke med de kroppslige endringene heller denne gangen :( Alt føles bare håpløst og jeg er lei meg for at jeg føler det sånn som jeg gjør.. ønsker jo ikke å ha det slik, men føler meg sååå nedfor å klarer bare ikke å snu tankegangen :'(
Uff, så leit å høre at du sliter :( jeg er sikker på at når matheo kommer så kommer du til å knytte deg til ham :Heartred det virker kanskje umulig nå, men ta tiden til hjelp og ikke tenk på hva andre tror/tenker når du skriver dette. Jeg kan tenke at det er vanskelig for deg å skrive, og du er tøff! :Heartred
 
Back
Topp