Mammakroppen etter fødsel

5 dager siden fødselen her og, og må si det er ganske fascinerende hvor fort kroppen går tilbake til sitt gamle jeg. Idag fikk jeg på meg en gammel bukse jeg brukte før graviditeten, det hadde jeg ikke trodd kunne skje så fort. Kroppen føles fortsatt passe mørbanka på visse plasser da, sliter fortsatt med å sitte på en stol f.eks så det blir mye amming liggende på soffaen.
 
Sist var jeg tilbake til startvekt etter en god uke, men kroppen var slapp og bollete i lange tider etter det likevel. Skal nyte tiden med denne skjønningen, så får vi jobbe litt med å bygge kroppen opp igjen når vi tar fatt på det nye året [emoji5]
 
Brukte kort tid med mellomste, men der hadde jeg ett aktivt svangerskap også. Denne gangen så strever jeg rett og slett ikke med det. Alt til sin tid tenker jeg[emoji56].
Blir å spise betraktelig sunnere og få på plass gode rutiner jeg hadde før svangerskapet.. og da går det av seg selv håper jeg[emoji56].
 
5 dager siden fødselen her og, og må si det er ganske fascinerende hvor fort kroppen går tilbake til sitt gamle jeg. Idag fikk jeg på meg en gammel bukse jeg brukte før graviditeten, det hadde jeg ikke trodd kunne skje så fort. Kroppen føles fortsatt passe mørbanka på visse plasser da, sliter fortsatt med å sitte på en stol f.eks så det blir mye amming liggende på soffaen.
La du på deg mye under svangerskapet :)??
Selv veldig spent om de gamle klæra passer etter 17 kg opp :p
 
Gikk opp 14 kg i svangerskapet og gått ned 7 kg etter fødsel så har 7 kg jeg skal ned. Magen har trekt seg godt tilbake, men den er løs og bollete. Får på meg buksene mine, men ikke igjen knappen :p skal prøve å gi meg selv litt tid og ikke stresse med vekt nå, så får jeg heller jobbe litt ekstra for det på nyåret.
 
Tror jeg brukte sånn rundt 6 mnd på å gå ned alt (15 kg) og litt til sist gang.
Haster på ingen måte [emoji5] husker jeg slet med å holde på melka en liten periode når det gikk litt for fort nedover.

Denne gangen har jeg meldt meg på et krevende hinderløp 9.juni.
Trenger ikke ha "sommerkroppen" klar da, men håper jeg er i god nok form til å kunne fullføre på grei tid [emoji5]
 
Jeg gikk ned under svangerskapet. Var -5 ved fødsel. Spennende å se hvordan kroppen reagerer nå fremover. Synes ikke magen har forandret seg mye det første døgnet etter fødselen.
 
Fikk den vell tilbake etter ca 5-6 mnd sist, var ikke noe jeg stresset med husker jeg. Amminga tok seg av det meste.
 
Her trakk magen seg veldig raskt tilbake igjen. Føler nå på dag 10 etter fødsel at den er flatere enn før jeg blei gravid. Men den er fortsatt ganske så bløt.
Har fortsatt 4,5 kg igjen til startvekt (gikk opp 12 kg under graviditeten), men det stresser jeg ikke med.
Hadde nok fint fått på meg stramme bukser fra før graviditeten nå, men pga sting går jeg fortsatt med myke, litt vide bukser.
 
La du på deg mye under svangerskapet :)??
Selv veldig spent om de gamle klæra passer etter 17 kg opp :p

Det ble 17 kg opp på meg også. Men de siste 5 av dem var nok vann i kroppen, for de kom på 1 uke! Nå 18 dager etter fødselen har jeg fortsatt 5,5kg mer enn hva jeg starta med, men det gjør jo ingenting :) Klærna mine passer ihverfall :)
 
Back
Topp