Mammaklær råd...

Devilina

Gift med forumet
Høsthjerter 2017
Hva har du gått til innkjøp av som du er kjempe fornøyd med? Hvor er det kjøpt? Pris? Bilde?
Jeg trenger tips rett og slett.
Sist da jeg var gravid, syntes jeg det var vanskelig å finne noe som var ok... Er høy, så det er ikke bare bare å finne f.eks. en bukse som er lang nok i bena til tider. Og noen overdeler blir helt formløse, føles ut som om du har på deg en svær sekk istedet for genser/t-skjorte :p
 
Jeg kjøpte en superdeilig jeans på Seraphine i London (kan kjøpe på nett også)!! Bruker bare den, så den må vaskes på kveldstid når jeg kan ha på kosebukse [emoji87] kjøpte en mammabukse på h&m, men den er altfor stram rundt magen nå.. så den likte jeg ikke [emoji53]
 
Selv er jeg litt motsatt (kort og korte ben, så buksene blir fort forlange om de ikke er tettsittende nede i bena) Men jeg synes det er veldig greit å bruke tights. Da kan en ha kjole, tunika eller litt lengre topper over, eller evt sånne lange gode åpne jakker med en litt lang tettsittende trøye under. Har et par mammatightser fra HM og de er jo ganske elastiske i stoffet så tenker de kan passe forskjellige benlengder mer enn vanlige gravidbukser gjør. Og med tights trenger en nødvendigvis ikke kjøpe gravid-varianten heller iom. at de er så elastiske i midjen :)

Håper du finner noen klær som passer godt og som du føler deg komfortabel i!
 
Sist runde: kjøpte en mammaselebukse fra H&M som jeg elsket og skal ta frem igjen. Kjøpte og noen vanlige stretchy sommerkjoler i en større str. som tålte stor mage. Er veldig opptatt av å ikke bruke mye penger på klær selv om klær på nettet frister meg hver dag. Har veldig lyst å kjøpe mye, både vanlige klær som passer mage og mammaklær, men kan ikke bruke mye penger på det. På jobb vil "uniformen" min være: mammabukser (har fra sist runde), en singlet (trenger ikke være mammasinglet, de er så stretchy syns jeg), og en blazer/cardigan over. Har også noen kjoler jeg tenkte å gå med nå fremover med strikk i livet. Vil gjerne være fin i svangerskapet, men vil ikke bruke penger, håper jeg får det til.
 
Sist runde: kjøpte en mammaselebukse fra H&M som jeg elsket og skal ta frem igjen. Kjøpte og noen vanlige stretchy sommerkjoler i en større str. som tålte stor mage. Er veldig opptatt av å ikke bruke mye penger på klær selv om klær på nettet frister meg hver dag. Har veldig lyst å kjøpe mye, både vanlige klær som passer mage og mammaklær, men kan ikke bruke mye penger på det. På jobb vil "uniformen" min være: mammabukser (har fra sist runde), en singlet (trenger ikke være mammasinglet, de er så stretchy syns jeg), og en blazer/cardigan over. Har også noen kjoler jeg tenkte å gå med nå fremover med strikk i livet. Vil gjerne være fin i svangerskapet, men vil ikke bruke penger, håper jeg får det til.

Og kan si det at jeg kjører heller figurnært enn stort og flagrende. Hadde noen store skjorter jeg tenkte kom til å bli bra, men følte meg bare mye større i store klær.
 
jeg har ikke gått i innkjøp så veldig mye enda ... kjøpte meg en kjole HM for ikke lenge siden på basis avdelinga og den har blitt min favoritt til nå er så stretchy. har bestilt også bukse fra hm som jeg måtte retunere for den var for liten i størrelsen, men den virka veldig god å ha på.
http://www.hm.com/no/product/61777?article=61777-E
 
jeg har ikke gått i innkjøp så veldig mye enda ... kjøpte meg en kjole HM for ikke lenge siden på basis avdelinga og den har blitt min favoritt til nå er så stretchy. har bestilt også bukse fra hm som jeg måtte retunere for den var for liten i størrelsen, men den virka veldig god å ha på.
http://www.hm.com/no/product/61777?article=61777-E

Den så fin ut. Hvor stretchy er den/holder den noen måneder?
 
Bare sniker, men signerer på at elastiske basisplagg fra H&M funker-hele svangerskapet og i tida etterpå, uten at det nødvendigvis er mammaklær. Ellers har jeg syns at Asos Maternity sine bukser er bedre enn andre jeg har prøvd. Min graviduniform i begge svangerskap har vært mammatights eller mammastrømpis, elastisk kjole/skjørt og topp, og en lang cardigan.
 
Takk for mange flotte innspill jenter :) Skal sjekke ut litt forskjellig. En eller annen bukse må jeg få meg snart i alle fall.. Burde egentlig ha hatt "scrubs" til jobben og, men gidder ikke å bruke penger på det.. får heller bli en vanlig mammabukse jeg får vaske i hæl :p Husker fra sist at jeg ble eeeeeeenorm... så noe må jeg finne å svøpe denne kroppen i
 
For dere som kan bruke elastiske klær hele svangerskapet er det superfint. Jeg bruker xl til vanlig, og mine stretchy tskjorter passer fortsatt, men lager glippe nederst hvis jeg har lavt liv. Og jeg blir hvalross-stor mot slutten, så jeg trenger gravidtøy. Hvis ikke ser ting ut som telt, og da liker jeg mye geller gravidtøyet som viser frem magen. Man vil jo føle seg så fin som man kan. Tross alt. Nå har jeg heldigvis en del bukser fra sist, samt noen kjoler (også ammekjoler som funker som gravidjoler). Har kun hamstret noen gravid tskjorter, for de kastet jeg sist.
 
For dere som kan bruke elastiske klær hele svangerskapet er det superfint. Jeg bruker xl til vanlig, og mine stretchy tskjorter passer fortsatt, men lager glippe nederst hvis jeg har lavt liv. Og jeg blir hvalross-stor mot slutten, så jeg trenger gravidtøy. Hvis ikke ser ting ut som telt, og da liker jeg mye geller gravidtøyet som viser frem magen. Man vil jo føle seg så fin som man kan. Tross alt. Nå har jeg heldigvis en del bukser fra sist, samt noen kjoler (også ammekjoler som funker som gravidjoler). Har kun hamstret noen gravid tskjorter, for de kastet jeg sist.
Jeg bruker også xl, men kombinerte de elastiske plaggene med mammaklær. Kunne for eksempel ikke bruke mammajeans fra hm på slutten, så bodde i tights og joggebukse med bred linning, med kjole over. Evt kan det gå an å sjekke plus size-avdelinger. Og ja-Monki hvis du har det i nærheten, de har mye oversize som funker fjell til gravidtøy :)
 
Kjoler :love017
Mammatopper har jeg aldri forstått meg på,bruker vanlige gensere med litt lengde på. Men nå er ikke jeg blandt de som får stooor mage.

Sliter skikkelig med bukser da. Er relativt slank, men har veldig muskuløse ben, spesielt legge e. Leggings er ikke pent, og skinnyfit passer rett og slett ikke. Lite med bukser med litt sleng for tiden :(
 
Kjoler :love017
Mammatopper har jeg aldri forstått meg på,bruker vanlige gensere med litt lengde på. Men nå er ikke jeg blandt de som får stooor mage.

Sliter skikkelig med bukser da. Er relativt slank, men har veldig muskuløse ben, spesielt legge e. Leggings er ikke pent, og skinnyfit passer rett og slett ikke. Lite med bukser med litt sleng for tiden :(

Var innom h&m i går, der hadde de til min overraskelse mammabukse med sleng. Den jeg så var svart, men den kommer sikkert i andre farger. Ellers var det en som var litt løs hele veien og i super deilig tynt stoff som kommer til å være gull verdt i sommer.
 
Er litt lat for tiden... så bestilte meg to bukser fra Ellos :p Hater å gå å prøve klær når jeg er gravid... blir svett av å bare se prøverommet. Var tilbud på buksene og, så nå er det bare å håpe at de er ok... ellers må jeg ut i butikkene allikevel
 
Den så fin ut. Hvor stretchy er den/holder den noen måneder?

Jeg kjøpte liksågodt 3 slike jeg i forskjellige farger. For 149,- per kjole følte jeg det gikk fint. Veldig behagelige. (Edit: skulle quote noe annet og får ikke slettet posten).
 
Last edited:
Back
Topp