Mamma_mia_93's dagbok

Oppdatering
- Termin:
28 Januar
- På vei: 12+3
- Måned: 3 svangerskapsmåned
- Igjen til termin: 6 mnd
- Trimester: 2. trimester
- Neste kontroll: neste torsdag (24 juli)
- Ultralyd: OUL 21 august
- Kjønn: Føler at det er jente, men hvem vet?? :)
- Utålmodig: Bare til OUL :p
- Nye innkjøp: Ingen enda.
- Utstyr så langt: Fra før: seng, vippestol, babygym..
- Mage: En liten en :)
- Vektendring: Nei
- Melk i brystene: Ja råmelk
- Aktivitet: Nei
- Tungt: Nei, men gode sko måtte på pg bekkenet.
- Kynnere : Nei
- Hodet festet: Nei
- Barnerom: På vårt, deretter på rommet som storebror sover på nå. Storebror må flytte til ett større rom og dele med stebroren sin når han er på besøk.
- Matkick: Appelsin og andre søte matvarer!
- Plager: Småkvalm gjennom dagen, bekkenlåsning, sulten og blir fort trøtt.
- Humør: Blid og glad, men begynner lett å gråte av filmsnutter eller minner... :p
- Sykehusbagen: Har ikke hastverk ;)
- Høygravid: Ikke enda!
- Tanker om fødselen: Kommer til å snakke masse med jordmor og forberede meg på en like jævlig fødsel som sist slik at jeg kan bli positivt overrasket!
- Medisiner: Ingen
- Tilskudd: Gravid-pakken, jern og c-vitamin.
- Sykemeldt: Nei jeg har planer om å jobbe frem til fødsel om jeg får lov ;)
 
Inatt hadde jeg min første babydrøm. Den var så prinsessete som det går an å få det. Med rosa kjoler, regnbuer, blomster-enger og enhjørninger! Tryllestaver med stjernehode på og rosa tryllestøv. Til og med papir-kroner!

Jeg har en skikkelig jentefølelse, men jeg tørr ikke å slippe den helt ut ettersom gubben bare har laget gutter før :p

Har vel også kommet til en enighet når det gjelder vogn! Og det blir brio smile 2014. Vi vil ha noe som er smått sammenslått, må ha 4 hjul og god solskjerm. Da er den perfekt! Ett pluss er jo at det er ett enkelt klikksystem for å bytte bag og sittedel.

Nå er det bare det store bilsetespørsmålet igjen!
 
Nei og nei. Enigheten om vogna ble byttet ut med en babyzen yoyo :p Orker ikke å forklare, alt jeg kan si er at vi ønsker oss en liten vogn! ;)

Og når det gjelder bilsete så blir det nok ett cybex sirona (isofix) til min bil, ett annet billig men brukbart nyfødt-sete (uten isofix) til gubben sin bil, og ett cybex pallas (uten isofix) som kan brukes i begge biler. Det høres mye ut, men det er snakk om bruk til flere barn og vi har diskutert det og kommet frem til at det er den beste løsningen :)

Nå teller jeg ned til OUL! Jeg håper VIRKELIG på å få vite kjønnet sånn at jeg kanskje får shoppet litt babyklær i Tyrkia ;-) Er kjempe spent. Også gleder jeg meg til bytte av bil, vi skal få oss en familiebil fremfor den lille audi a4'en vi har nå. Skal bytte med en mitsubichi grandis :)

Formen er ellers opp og ned. Sliter litt med hodepine til tider. Er enda morgenkvalm. Kan fort bli svimmel og få hjertebank. Blodprøver er tatt og skal til legen på tirsdag. Har begynt å få litt vann i beina!
 
Oppdatering
- Termin:
28 Januar
- På vei: 15+1
- Måned: 4
- Igjen til termin: 5 mnd
- Trimester: 2. trimester
- Neste kontroll: 18 august, lege.
- Ultralyd: 21 august
- Kjønn: Føler at det er jente!
- Utålmodig: Til OUL :p
- Nye innkjøp: Besafe izi sleep, fikk det for 200 kr, superfornøyd, og akkurat bestilt ny babycall da den forrige ble ødelagt, men den skal brukes til kommende storebror inntil baby flytter på eget rom.
- Utstyr så langt: Fra før: seng, vippestol, babygym.. Nytt: bilsete, og babycall på vei.
- Mage: Blir veldig stor visst jeg spiser, men ellers er den fortsatt liten syns jeg.
- Vektendring: 4+ kg
- Melk i brystene: Råmelk
- Aktivitet: Ja! Kjente babys første sterke spark idag!
- Tungt: Puppene ja, men ikke magen.
- Kynnere : Nei
- Hodet festet: Nei
- Barnerom: På vårt, deretter på rommet som storebror sover på nå. Storebror må flytte til ett større rom og dele med stebroren sin når han er på besøk.
- Matkick: Sjokolade!
- Plager: Småkvalm gjennom dagen, sulten og blir fort trøtt og sliten.
- Humør: Humørsvingninger:p
- Sykehusbagen: Har ikke hastverk ;)
- Høygravid: Ikke enda!
- Tanker om fødselen: Ikke nervøs, har troa på at den kommer til å gå kjempe bra. Tror også på en kjapp fødsel!
- Medisiner: Ingen
- Tilskudd: Gravid-pakken og kalium.
- Sykemeldt: Nei jeg har planer om å jobbe frem til fødsel om jeg får lov ;)
 
Oppdatering
- Termin:
28 Januar
- På vei: 15+1
- Måned: 4
- Igjen til termin: 5 mnd
- Trimester: 2. trimester
- Neste kontroll: 18 august, lege.
- Ultralyd: 21 august
- Kjønn: Føler at det er jente!
- Utålmodig: Til OUL :p
- Nye innkjøp: Besafe izi sleep, fikk det for 200 kr, superfornøyd, og akkurat bestilt ny babycall da den forrige ble ødelagt, men den skal brukes til kommende storebror inntil baby flytter på eget rom.
- Utstyr så langt: Fra før: seng, vippestol, babygym.. Nytt: bilsete, og babycall på vei.
- Mage: Blir veldig stor visst jeg spiser, men ellers er den fortsatt liten syns jeg.
- Vektendring: 4+ kg
- Melk i brystene: Råmelk
- Aktivitet: Ja! Kjente babys første sterke spark idag!
- Tungt: Puppene ja, men ikke magen.
- Kynnere : Nei
- Hodet festet: Nei
- Barnerom: På vårt, deretter på rommet som storebror sover på nå. Storebror må flytte til ett større rom og dele med stebroren sin når han er på besøk.
- Matkick: Sjokolade!
- Plager: Småkvalm gjennom dagen, sulten og blir fort trøtt og sliten.
- Humør: Humørsvingninger:p
- Sykehusbagen: Har ikke hastverk ;)
- Høygravid: Ikke enda!
- Tanker om fødselen: Ikke nervøs, har troa på at den kommer til å gå kjempe bra. Tror også på en kjapp fødsel!
- Medisiner: Ingen
- Tilskudd: Gravid-pakken og kalium.
- Sykemeldt: Nei jeg har planer om å jobbe frem til fødsel om jeg får lov ;)
Et lite spørsmål :) hva heter den gravid pakken du går på og hvor lenge tar du den? Har kjøpt noe som jeg ble anbefalt hos apoteket(forskjellige typer vitaminer osv) men står at den anbefales å kun bruke til uke 12 :s og jeg kjøpte den i går. Ooog, jeg er i uke 16 :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Et lite spørsmål :) hva heter den gravid pakken du går på og hvor lenge tar du den? Har kjøpt noe som jeg ble anbefalt hos apoteket(forskjellige typer vitaminer osv) men står at den anbefales å kun bruke til uke 12 :s og jeg kjøpte den i går. Ooog, jeg er i uke 16 :p
Sent from my iPhone using BV Forum
Først brukte jeg lifeline care gravid, frem til uke 12 altså. Og nå går jeg på samme merke, bare den det står gravid og ammende på. Da den er for andre trimester frem til man er ferdig å amme :)
 
Først brukte jeg lifeline care gravid, frem til uke 12 altså. Og nå går jeg på samme merke, bare den det står gravid og ammende på. Da den er for andre trimester frem til man er ferdig å amme :)
Åja da har jeg kjøpt feil :-/ så det ikke før jeg kom hjem! Men, fikk den anbefalt i forhold til hvor langt jeg er på vei :s apotek damen kunne ikke særlig norsk, så mulig det ble en misforståelse :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Åja da har jeg kjøpt feil :-/ så det ikke før jeg kom hjem! Men, fikk den anbefalt i forhold til hvor langt jeg er på vei :s apotek damen kunne ikke særlig norsk, så mulig det ble en misforståelse :)


Sent from my iPhone using BV Forum
Dem klarte å gjøre det med meg en gang også :p men nå er jeg klar over det selv, så skal ikke bli feil her :p
 
Nei nå må jeg slutte å tenke på vogn tror jeg. Nå har jeg ruget på brio smile 2014, babyzen yoyo, babyzen zen og nå baby jogger city gt 2014.

Jeg håper virkelig at jeg ikke ombestemmer meg igjen!!! Baby jogger'en er ett billigere alternativ til babyzen zen, som vi egentlig hadde bestemt oss for. Pluss at den har håndbrems, det liker jeg ekstra godt. Den er like lett å klappe sammen og blir faktisk enda mindre enn zen om man tar av hjulene. Og like stor ellers. Så hvorfor ikke! :)
 
Heheh :p Du, jeg tørr faktisk ikke å svare ja selv om jeg er ganske dikker akkuart nå. Tragisk hele frem og tilbake-greia! :p

Vi var ute å kikka på vogner for to uker siden, og ble enige om Brio smile. Men så har jeg vogn stående etter gutten min og den er fullt brukbar, bare marineblå.... så min kjære mente det var litt bortkasta penger å kjøpe helt ny vogn. Litt enig men jente i marineblå vogn er litt feil da, ikke veldig men når jeg endelig skal få den jenta jeg ønsker meg skal INGEN få tro det er gutt pga fargen på vogna. Fikk sånn ca overtalt han og da dukket smile opp på tilbud så da bestilte jeg før han rakk å ombestemme seg igjen! Så nå blir det den :) Lilla og jentete og helt ny :D
 
Vi var ute å kikka på vogner for to uker siden, og ble enige om Brio smile. Men så har jeg vogn stående etter gutten min og den er fullt brukbar, bare marineblå.... så min kjære mente det var litt bortkasta penger å kjøpe helt ny vogn. Litt enig men jente i marineblå vogn er litt feil da, ikke veldig men når jeg endelig skal få den jenta jeg ønsker meg skal INGEN få tro det er gutt pga fargen på vogna. Fikk sånn ca overtalt han og da dukket smile opp på tilbud så da bestilte jeg før han rakk å ombestemme seg igjen! Så nå blir det den :) Lilla og jentete og helt ny :D
Ååh :D var den god å trille å slikt da? Var den som på bildet?? :D
Hehe jeg ser den :p Blir svart her da. Har en stående vi også, men den er grønn, med rød og blå rutete kanter, FÆL. Jeg gikk sjeldent på tur med nr 1 bare fordi jeg ikke fikk kjøpe ny vogn og var så innmari flau over den gamle vogna, en som foreldrene til gubben hadde stående, og gubben nekta meg å kjøpe ny! Så denna gang SKAL det bli ny vogn :p
 
Ååh :D var den god å trille å slikt da? Var den som på bildet?? :D
Hehe jeg ser den :p Blir svart her da. Har en stående vi også, men den er grønn, med rød og blå rutete kanter, FÆL. Jeg gikk sjeldent på tur med nr 1 bare fordi jeg ikke fikk kjøpe ny vogn og var så innmari flau over den gamle vogna, en som foreldrene til gubben hadde stående, og gubben nekta meg å kjøpe ny! Så denna gang SKAL det bli ny vogn :p


syns den var veldig god å trille, svingbare hjul forann så slipper å bruke mye krefter på å svinge. Planen er å kunne ta lettere løpeturer med den og da må den være lett å manøvrer i fart. Syns det virka som den var det. Syns den virker større på bildet enn den egentlig er. Og kjempelett å bare klikke på bagdel eller sportsdel. OG det viktigste... nesten hvertfall siden vi ikke har tenkt å ha ny bil riktig enda, den blir liten sammenlagt, får fint plass i min lille skoda fabia :)

Hadde gammel arvevogn til førstemann jeg også, men ikke så fæl da. Bare slitt, men hadde ikke råd til ny før litt seinere.
 
Back
Topp