Mamma, mor - eller navnet ditt?

  • Trådstarter Moderator Steffen
  • Opprettet
Mamma er mamma. Og jeg skal bli mamma for mine barn.

En mer interessant problemstilling for oss er: Hva skal barnet kalle min kjæreste?

Vi er en polyamorøs familie, hvor jeg, ektemannen min og kjæresten min skal oppdra barnet sammen. Ektemannen min er barnets biologiske far, men begge menn kommer til å være foreldre for barnet.

Jeg tror vi lander på at den biologiske faren blir "pappa" og kjæresten min blir "fornavn". Men jeg skulle ønske han også kunne få en tittel.. Ingen av dem liker "far", og "onkel" er vi enige om at er helt feil.

Hvordan har andre familier med to fedre/to mødre løst dette?

Hva med pappa på et annet språk?
 
Jeg sier mamma og barna kaller meg mamma.
 
Mamma til mamma, mormor om mamma. Prøver å lære ungen åsi mamma [emoji28]
 
Jeg sier selv mor til min mor (eller, det går mest i mormor nå) men barnet mitt sier mamma til meg etter eget ønske. Bonusdatteren min sier mor til meg siden hun allerede har en mamma.
 
Sier mami til egen mami ;) barnet mitt kaller meg mamma, og det håper jeg han fortsetter med
 
Mi kaller meg for mamma, og det er jeg glad for. :)
Min mamma kaller jeg mamma.
 
Jeg sier mamma om min mamma, og min datter kaller meg mamma :)
 
Ønsker bli kalt mamma, blir kalt mamma(100ganger pr dag) og kaller mamma, mamma.
"mor" synes jeg høres så bestemorete ut. (selv Om jeg selv sier besta og bestemor).
 
Mamma er mamma. Og jeg skal bli mamma for mine barn.

En mer interessant problemstilling for oss er: Hva skal barnet kalle min kjæreste?

Vi er en polyamorøs familie, hvor jeg, ektemannen min og kjæresten min skal oppdra barnet sammen. Ektemannen min er barnets biologiske far, men begge menn kommer til å være foreldre for barnet.

Jeg tror vi lander på at den biologiske faren blir "pappa" og kjæresten min blir "fornavn". Men jeg skulle ønske han også kunne få en tittel.. Ingen av dem liker "far", og "onkel" er vi enige om at er helt feil.

Hvordan har andre familier med to fedre/to mødre løst dette?

Hva med babi/baba? Det er pappa på Albansk [emoji4]
 
Mamma er mamma. Og jeg skal bli mamma for mine barn.

En mer interessant problemstilling for oss er: Hva skal barnet kalle min kjæreste?

Vi er en polyamorøs familie, hvor jeg, ektemannen min og kjæresten min skal oppdra barnet sammen. Ektemannen min er barnets biologiske far, men begge menn kommer til å være foreldre for barnet.

Jeg tror vi lander på at den biologiske faren blir "pappa" og kjæresten min blir "fornavn". Men jeg skulle ønske han også kunne få en tittel.. Ingen av dem liker "far", og "onkel" er vi enige om at er helt feil.

Hvordan har andre familier med to fedre/to mødre løst dette?
Dette har gått rett ut vinduet. [emoji14] Begge er "pappa", noe annet ble heelt unaturlig. så får ungen finne ut av det selv når han blir større. :)
 
Foretrekker mamma jeg [emoji173] selv omtaler jeg min mor og far for mormor og bestefar ovenfor barna mine. Kaller dem mamma og pappa selv :)
 
Jeg sier mamma til min mamma. Vi bruker mor om farmor.

Håper at vårt kommende barn vil kalle meg for mamma. Det er det jeg selv kommer til å bruke til barnet.
 
Min sønn sier "Mamma" til meg.

Når jeg snakker om min mor sier jeg "Mutter'n," eller noe mindre koselig. :p
 
Jeg blir kalt mamma. Og jeg kaller mamma for mamma. Men nå skal jeg begynne å kalle henne mor. :laughing001
"Mor" er liksom sånn gammel kone her vi bor.
 
Back
Topp