Mamma, mor - eller navnet ditt?

  • Trådstarter Moderator Steffen
  • Opprettet
Mamma :)
 
Mamman min er mamma.

Jeg er mamma.

Men også mor. Alt ettersom.

Da vi hadde hund var jeg "mor" og samboer var "far" da vi kommuniserte med hunden. Og dette har hengt igjen. Så innimellom er vi mor og far også. Men da mest i sammenheng der det er mer tull og tøys.
 
Foretrekker mamma, å foreløpig er d d hun sier. selv sier jeg mamma til min mamma. Mormor rundt barnet [emoji5]
 
Mamma all the way:)
 
Mamma er mamma. Og jeg skal bli mamma for mine barn.

En mer interessant problemstilling for oss er: Hva skal barnet kalle min kjæreste?

Vi er en polyamorøs familie, hvor jeg, ektemannen min og kjæresten min skal oppdra barnet sammen. Ektemannen min er barnets biologiske far, men begge menn kommer til å være foreldre for barnet.

Jeg tror vi lander på at den biologiske faren blir "pappa" og kjæresten min blir "fornavn". Men jeg skulle ønske han også kunne få en tittel.. Ingen av dem liker "far", og "onkel" er vi enige om at er helt feil.

Hvordan har andre familier med to fedre/to mødre løst dette?

Hva med å prøve å "lage" et ord selv? Som ligner på pappa? Poppe/pappi? Haha ikke så kreativ selv, men du skjønner gjerne hva jeg vil frem til [emoji87]
 
Kaller mamma for mamma :p Håper mine egne barn vil gjøre det samme! Aldri kalt mamma og pappa navnet deres med mindre det ikke passer seg å si det (rope på de i folkemengden etc).
 
Mamma er mamma. Og jeg skal bli mamma for mine barn.

En mer interessant problemstilling for oss er: Hva skal barnet kalle min kjæreste?

Vi er en polyamorøs familie, hvor jeg, ektemannen min og kjæresten min skal oppdra barnet sammen. Ektemannen min er barnets biologiske far, men begge menn kommer til å være foreldre for barnet.

Jeg tror vi lander på at den biologiske faren blir "pappa" og kjæresten min blir "fornavn". Men jeg skulle ønske han også kunne få en tittel.. Ingen av dem liker "far", og "onkel" er vi enige om at er helt feil.

Hvordan har andre familier med to fedre/to mødre løst dette?

De jeg kjenner er:
Mamma og mamma
Mor og mamma
Pappa og pappa
Bæpi og bæps (to fedre)
Far og farsan

Så vil tro dere har mange muligheter [emoji6]
Plutselig er bare navnet der og så blir det sånn det blir [emoji4]
 
De jeg kjenner er:
Mamma og mamma
Mor og mamma
Pappa og pappa
Bæpi og bæps (to fedre)
Far og farsan

Så vil tro dere har mange muligheter [emoji6]
Plutselig er bare navnet der og så blir det sånn det blir [emoji4]
Takk for at du deler erfaringene. :)
Er det barna selv om har bestemt disse navnene? Eller la foreldrene noen føringer?
 
Sønnen min sier mamma, fosterjenta sier navne mitt når hu skal si noe til meg, men mamma når Hu skal snakke om meg til andre.

Sier mamma til mamma men på albansk :happy:
 
Takk for at du deler erfaringene. :)
Er det barna selv om har bestemt disse navnene? Eller la foreldrene noen føringer?

Tror det er de navnene det har falt foreldre naturlig å bruke om seg selv, men er ikke skråsikker altså [emoji6]
 
De kaller meg mamma, noe jeg foretrekker, og samme som jeg kaller min mamma :) Når de er i skikkelig tullehumør, så kan de finne på å bruke navnet mitt :hilarious: Høres bare rart ut når de sier det :D
 
Mine unger sier mamma om meg. Og jeg sier det om mamma. Omtaler henne selvsagt som mormor for ungene. Men hun er min mamma.
 
Ungene kaller meg for mamma og det foretrekker jeg også at di gjør ❤️ Alt annet hadde bare føltes rart i grunn, hehe:p Selv sier jeg mamma til min mamma :)
 
Vil bli kalt mamma, blir kalt mamma. Kaller min mamma for mamma.
 
Jeg sier mamma til min mor
Og mor til mine bestemødre

Håper mini kaller meg mamma når han begynner å snakke.
 
Mamma er mamma. Og jeg skal bli mamma for mine barn.

En mer interessant problemstilling for oss er: Hva skal barnet kalle min kjæreste?

Vi er en polyamorøs familie, hvor jeg, ektemannen min og kjæresten min skal oppdra barnet sammen. Ektemannen min er barnets biologiske far, men begge menn kommer til å være foreldre for barnet.

Jeg tror vi lander på at den biologiske faren blir "pappa" og kjæresten min blir "fornavn". Men jeg skulle ønske han også kunne få en tittel.. Ingen av dem liker "far", og "onkel" er vi enige om at er helt feil.

Hvordan har andre familier med to fedre/to mødre løst dette?
Kanskje papi? :)
 
Mamma :)
 
Jeg er mamma, og sier mamma til min mamma. Mor er en tittel disse barna i gamle bokmålsbøker kaller mødrene sine fordi de er så pene på det. :p
 
Back
Topp