Mamma for første gang <3

I dag er kroppen helt håpløs. I tillegg til å være pottetett i nesa, verker hele ryggen. Vondt å sitte, stå, gå og ligge. Finner ingen behagelig posisjon[emoji28] Prøvde meg på foam rolleren, men jeg sklei bare av [emoji23] Kroppen har blitt så stiv altså! Men helt klart glad for å være i denne situasjonen tross alle plager. Det er sååå verdt det[emoji173]️

Slitsomt med slike dager. Håper du får en bedre dag i morgen. Men foam roller? Hva er det?
 
Slitsomt med slike dager. Håper du får en bedre dag i morgen. Men foam roller? Hva er det?

Dagen i dag er bedre! Nesa har løsna og ryggen er mye bedre[emoji120] Tror nok jeg overdrev litt på jobb i går og måtte betale for det på kvelden. Alt var ubehagelig[emoji85]

Det er en skumrulle. Den hjelper på bevegeligheten og øker blodsirkulasjonen i muskler og ledd. Veldig fin måte å varme opp før en treningsøkt, men også for å løse opp og massere deler av kroppen som er stiv og støl. Men i går gikk det sinnsykt dårlig [emoji23] så bare ut som en stor klønete klump som sklei av gang på gang midt på stuegulvet. Mannen satt bare å rista på hodet[emoji85] haha!
 
27+0!

Ny uke[emoji322]

I morgen er det 3mnd til termin.
1 uke til 3 trimester
8 dager til neste jordmortime
15 dager til 3D ul

Jobber 50% om dagen. Merker godt at kroppen blir mer sliten enn før, både på jobb og hjemme. Det har blitt litt vanskeligere å finne behagelige posisjoner sittende og liggende.
Syns bevegelser i magen varierer fortsatt en del. I natt kjente jeg ikke noe og i dag har hun vært rolig, men har kjent litt liv. For to dager siden var det mye mer liv. Kan det fortsatt variere sånn når man har kommet til uke 28?

Magen i dag:

8a2f212ac455a744118fbdf100355111.jpg


For å sammenligne:

0f7d125b60071b36c7431a266982d024.jpg


7336e242e5795e87155c1cb0a6e813cc.jpg


Fått noen spørsmål om det ikke er så lenge til jeg skal føde nå, så får de litt sjokk når jeg forteller at det ikke er før i januar[emoji28]
 
Går det litt bedre med deg nå som du jobber mindre og vet at du skal gjøre det over en lengre periode? :)

Jeg gleder meg sånn til du skal på 3D-UL! :D

Jeg er jo tydeligvis ikke normalen og henger litt etter, men her varierte det med liv frem til uke 30-ish :wideyed: Etter det har det vært nærmest konstant baluba hele dagen.
 
Hurra for ny uke og snart 3d ultralyd[emoji173][emoji7] Nydelig babymage[emoji4][emoji7]
 
Går det litt bedre med deg nå som du jobber mindre og vet at du skal gjøre det over en lengre periode? :)

Jeg gleder meg sånn til du skal på 3D-UL! :D

Jeg er jo tydeligvis ikke normalen og henger litt etter, men her varierte det med liv frem til uke 30-ish :wideyed: Etter det har det vært nærmest konstant baluba hele dagen.

Det hjelper! Men det føles ut som jeg skal gjøre en 100% jobb på 50%, så det tærer litt på. Arbeidsoppgavene har liksom ikke blitt noe mindre. Oppgaver jeg måtte ha delegert bort må jeg jo følge opp, så da blir det litt jobb uansett..

Jeg og!!! Tenk om hun ikke er en jente lenger??[emoji33]

Da er det ikke bare meg. Fått noen gode spark i dag. Får prøve å bare stole på at hun har det bra der inne[emoji173]️
 
Endelig har vi fått kjøpt inn litt utstyr!

8a8881e58a26288e13201a7bc914b96d.png

1ea844f8f36dee376797ef6d8f163c2b.png

1f18cfee42704902851fa8fed884d631.png

2deb279e609e1e5faa28f54712129016.png


I tillegg har vi kjøpt badebalje + stol, lammeskinn, laken, tisselaken og bilstoladaptere til vogna. Bilsete og base kjøper vi neste gang når vi henter vogna[emoji2]

Hurra for innkjøp[emoji122]
 
Så mye dere har kjøpt inn! :) Det er så stas!

Har dere bestemt dere for bilstol?
 
Så mye dere har kjøpt inn! :) Det er så stas!

Har dere bestemt dere for bilstol?

Ja[emoji2][emoji2]jeg er så gira!!

Ja, det blir Maxi Cosi Pebble[emoji106]

Også skal vi kjøpe baby bjørn sin reiseseng og Stokke sin stelleveske.

Vurderer om vi skal ha den vanlige tripp trapp stolen eller den nye til Stokke. På den nye kan du bruke babysete som vippestol. Da trenger man ikke kjøpe vippestol ekstra. Men den originale stolen er jo veldig fin. Klarer ikke å bestemme meg[emoji85]

Ellers er det en del igjen, men ikke funnet ut helt hva vi skal gå for. Feks flasker, smokker, ammegreier osv.
 
Ja[emoji2][emoji2]jeg er så gira!!

Ja, det blir Maxi Cosi Pebble[emoji106]

Også skal vi kjøpe baby bjørn sin reiseseng og Stokke sin stelleveske.

Vurderer om vi skal ha den vanlige tripp trapp stolen eller den nye til Stokke. På den nye kan du bruke babysete som vippestol. Da trenger man ikke kjøpe vippestol ekstra. Men den originale stolen er jo veldig fin. Klarer ikke å bestemme meg[emoji85]

Ellers er det en del igjen, men ikke funnet ut helt hva vi skal gå for. Feks flasker, smokker, ammegreier osv.

Den gikk vi for også :)

Å, den har jeg ikke hørt om? Jeg prøvde å Google men fant ikke, har du link? Vi gikk for den vanlige siden vi fikk den :)

Hent ut gratispakkene først, også ser du etterpå om du trenger noe mer før barnet er født :) Det er veldig mye nyttig sånt stæsj der. I hvert fall to forskjellige flasker, to forskjellige smokker, våtservietter, engangskluter og noe ammeinnlegg :) Jeg har kjøpt litt ammeinnlegg og, i forskjellige merker så jeg kan prøve ut hva jeg liker best :) Det fulgte med en flaske til brystpumpa og, så nå har vi tre forskjellige merker :)
 
Det hjelper! Men det føles ut som jeg skal gjøre en 100% jobb på 50%, så det tærer litt på. Arbeidsoppgavene har liksom ikke blitt noe mindre. Oppgaver jeg måtte ha delegert bort må jeg jo følge opp, så da blir det litt jobb uansett..

Jeg og!!! Tenk om hun ikke er en jente lenger??[emoji33]

Da er det ikke bare meg. Fått noen gode spark i dag. Får prøve å bare stole på at hun har det bra der inne[emoji173]️

Ja, skjønner. Det er det som er så vanskelig med å jobbe redusert om man har mye ansvar :( Hva tenker du fremover, da? Tror du at du burde trappe ned enda mer? Har du/dere bestemt dere for hvordan dere gjør det med person og har du begynt søknadsprosessen ennå? :)!

Det blir spennende! :)
 
Den gikk vi for også :)

Å, den har jeg ikke hørt om? Jeg prøvde å Google men fant ikke, har du link? Vi gikk for den vanlige siden vi fikk den :)

Hent ut gratispakkene først, også ser du etterpå om du trenger noe mer før barnet er født :) Det er veldig mye nyttig sånt stæsj der. I hvert fall to forskjellige flasker, to forskjellige smokker, våtservietter, engangskluter og noe ammeinnlegg :) Jeg har kjøpt litt ammeinnlegg og, i forskjellige merker så jeg kan prøve ut hva jeg liker best :) Det fulgte med en flaske til brystpumpa og, så nå har vi tre forskjellige merker :)

Ja, den er veldig praktisk, enkel å bruke og sikker! [emoji2]

Stokke steps heter den.
5f3c9ca8faf7942c3d05eb8d4ee6ec23.png


Alltid vært glad i tripp trappen, men er så usikker. Tripp trappen er liksom tidløs, men denne skal visst være litt bedre for barnet å sitte i. Men aner ikke om steps bouncerdelen er en god vippestol. Det har jeg ikke fått høre erfaringer fra.
Blir det tripp trapp, blir det baby bjørn vippestol og den vet jeg er bra.

Smart!! Nå har jeg kommet så langt at jeg kan bestille[emoji2]
 
Ja, skjønner. Det er det som er så vanskelig med å jobbe redusert om man har mye ansvar :( Hva tenker du fremover, da? Tror du at du burde trappe ned enda mer? Har du/dere bestemt dere for hvordan dere gjør det med person og har du begynt søknadsprosessen ennå? :)!

Det blir spennende! :)

Tenker jeg skal se hvordan det går i oktober. Prate litt med jordmor neste uke og høre hva hun tenker. Å skulle holde ut til permisjonstart nå kjenner jeg er veldig tungt å tenke på. Og bekkenet blir ikke bedre. Nå sliter jeg med å sitte over lengre tid.
Vi har ikke bestemt oss, men må gjøre det snart. Tror vi ender opp på 100% dekning med noe ekstra ulønna perm. Hva har dere?
 
Hurra for så mye flott utstyr dere har handlet inn[emoji4] kjekt når en kan krysse av slike viktige ting[emoji16]
 
Så herlig at dere har fått unna så mye innkjøp, er så godt å få unna sånt:joyful::Heartred Vi får vippestol i gave fra et vennepar så her blir det å ønske seg den tradisjonelle tripp trapp stolen :joyful:
 
Så herlig at dere har fått unna så mye innkjøp, er så godt å få unna sånt:joyful::Heartred Vi får vippestol i gave fra et vennepar så her blir det å ønske seg den tradisjonelle tripp trapp stolen :joyful:

Veldig digg[emoji5]

Den stolen er fin altså! Tror vi må bare ønske oss en av dem i julegave og se hvilken en vi får[emoji23] haha! Så vanskelig å velge!
 
27+5

2 dager til 3 trimester
3 dager til jordmortime
10 dager til 3D ul

Dagene går fort og sakte på samme tid. Syns alle rundt meg her inne har kommet så langt! Tenk at det er snart klart for fødsel for de aller fleste BV jentene jeg følger! [emoji173]️
Bekkenet har ikke blitt noe bedre. Nå kan det også verke i mellom bena, spesielt når jeg sitter over lengre tid. Er spent på hvor lenge jeg klarer å holde ut på jobb. Vil jo helst holde ut så lenge som mulig, men tanken på å jobbe frem til midten av desember er ganske dritt. Vi får se hvordan det går fremover.

Fikk en skikkelig boost etter fredagens shoppingtur![emoji322] Gleder meg såååå mye til vogna kommer! Enn at vi har kjøpt vogn?!?!
Vi har fortsatt en del å kjøpe. Og i det siste har jeg begynt å tenke på at vi må jo også arrangere navnefest. Det koster jo også litt[emoji28]
Apropos det, så overrasker det meg så mye at en del blir overraska over at vi ikke skal ha dåp. Er det sååå rart at vi ikke skal ha det? I dagens samfunn, hvor man kan velge alt mulig? Vi har jo våre grunner som alle andre har. Trodde ikke at det var så mange kom til å reagere på det..
 
Back
Topp