Mamma for første gang <3

I dag var det hos fastlegen min, men vi har hatt denne samtalen før også. Jeg fikk en sånn alternativ sykemelding frem til onsdag. Da må jeg tilbake til henne for oppfølging. Alle parter er enige om at jeg ikke kan jobbe 100%, hvis ikke det blir tilrettelagt slik at jeg unngår arbeidsoppgaver som gjør vondt. Men hvem som skal "betale" for det er vel det store spørsmålet nå.
Var ganske ærlig med legen i dag og sa at situasjonen er helt jævlig nå. Hun var lei seg for at jeg hadde havnet i midten av dette, men mener fortsatt at det er viktig at det blir gjort "riktig". Jeg syns denne kampen kan taes høyere opp i systemet.

Tenker å ringe nav for å høre. Men nå kommer HR inn på banen og de damene der er fine folk. Spent på hva de sier.

Glad for dere her inne[emoji173]️

Jeg synes det er så rart at det skal være så vanskelig, det vanlige er jo at man blir sykmeldt, selv om jobben egentlig er ansvarlig for å tilrettelegge. Det er mulig det blir "gjort korrekt" men jeg synes legen gjør seg litt vanskelig. Jeg kjenner mange som har vært sykmeldt i svangerskapet og dette har aldri vært en problemstilling.

Håper det løser seg på en eller annen måte, i hvert fall! Jeg kjenner at jeg blir frustrert på dine vegne.

Sitter i sofaen med laptopen i fanget og jobber. Tilfeldigvis hviler jeg hånda oppå magen. Plutselig ser jeg hånda mi popper ut!!! Woow![emoji2] lillemor har aldri sparket så hardt før på utsiden! Tidligere har jeg bare sett at magen min har vibrert. Og hun har vært så rolig i dag samt jeg har hatt litt magesmerter. Det var godt å kjenne litt liv nå[emoji173]️

Så koselig :D Jeg blir alltid like satt ut når det skjer. Jeg ligger ofte med iPaden på magen og plutselig flytter den på seg ❤️
 
Jeg synes det er så rart at det skal være så vanskelig, det vanlige er jo at man blir sykmeldt, selv om jobben egentlig er ansvarlig for å tilrettelegge. Det er mulig det blir "gjort korrekt" men jeg synes legen gjør seg litt vanskelig. Jeg kjenner mange som har vært sykmeldt i svangerskapet og dette har aldri vært en problemstilling.

Håper det løser seg på en eller annen måte, i hvert fall! Jeg kjenner at jeg blir frustrert på dine vegne.



Så koselig :D Jeg blir alltid like satt ut når det skjer. Jeg ligger ofte med iPaden på magen og plutselig flytter den på seg [emoji173]️

Første gang jeg også opplever stor motgang på dette. Kjenner flere som har lett fått sykemelding for akkurat samme grunn. Det er utrolig frustrerende og slitsomt. Merker det tærer på mer og mer.

[emoji173]️
 
Babybump update!

Hadde tenkt å ta bilde i morgen da jeg går inn i ny uke, men klarte ikke vente[emoji5]

1a3d992e3dc5d5167ccb5f77972399e4.jpg


For å sammenligne med siste bilde:

3a4a0e6dfc69b7b3e2761be65bdc36ef.jpg


Føler meg større nå. Spesielt når bekkenet verker og jeg går som ei kråke[emoji23]
 
Bump oppdate liker vi :D
Ikke kjempe stor forandring, men vi kommer nok til å vokse i rykk og napp nå fremover,.
 
25+0

Ny uke![emoji178]

Lille er ca 810gram og 31cm lang. Denne uka skal hun blir ca 100gram tyngre[emoji5]

Merker på bevegelsene at hun har blitt større, men klarer fortsatt ikke å si om det er en fot eller arm når hun slår ut mot magen. Eller hvilken vei hun ligger.
Kroppen verker en del, spesielt da bekken/korsrygg. Mye stress på jobb hjelper heller ikke.

Lurer så fælt på hvem hun er. Hvordan ser hun ut? Hvor mye hår har hun? Det blir så spennende å finne ut!! [emoji2]

Nedtelling:
Neste legetime: i morgen
Glukosebelastning: på torsdag
Neste jordmortime: 22 dager
3D ul: 29 dager
Julaften: 96 dager
Termin: 107 dager
 
Dro innom Kiwi for å høre om de hadde igjen noen av de stelleveskene de skal slutte med. Ja svarte den mannlige ansatte og hentet en graviditetstest [emoji23] jeg sto der med åpen jakke, ganske så synlig og tydelig gravid.. "Nei du, den tror jeg ikke at jeg trenger" sa jeg og titta ned[emoji85]
 
Dro innom Kiwi for å høre om de hadde igjen noen av de stelleveskene de skal slutte med. Ja svarte den mannlige ansatte og hentet en graviditetstest [emoji23] jeg sto der med åpen jakke, ganske så synlig og tydelig gravid.. "Nei du, den tror jeg ikke at jeg trenger" sa jeg og titta ned[emoji85]
Hahaha! :D
 
25+0

Ny uke![emoji178]

Lille er ca 810gram og 31cm lang. Denne uka skal hun blir ca 100gram tyngre[emoji5]

Merker på bevegelsene at hun har blitt større, men klarer fortsatt ikke å si om det er en fot eller arm når hun slår ut mot magen. Eller hvilken vei hun ligger.
Kroppen verker en del, spesielt da bekken/korsrygg. Mye stress på jobb hjelper heller ikke.

Lurer så fælt på hvem hun er. Hvordan ser hun ut? Hvor mye hår har hun? Det blir så spennende å finne ut!! [emoji2]

Nedtelling:
Neste legetime: i morgen
Glukosebelastning: på torsdag
Neste jordmortime: 22 dager
3D ul: 29 dager
Julaften: 96 dager
Termin: 107 dager
Hurra for enda en ny uke! :) ser at vi skal ta glukosetest begge to på torsdag. Er du spent?
 
Dro innom Kiwi for å høre om de hadde igjen noen av de stelleveskene de skal slutte med. Ja svarte den mannlige ansatte og hentet en graviditetstest [emoji23] jeg sto der med åpen jakke, ganske så synlig og tydelig gravid.. "Nei du, den tror jeg ikke at jeg trenger" sa jeg og titta ned[emoji85]

:laughing005
 
25+0

Ny uke![emoji178]

Lille er ca 810gram og 31cm lang. Denne uka skal hun blir ca 100gram tyngre[emoji5]

Merker på bevegelsene at hun har blitt større, men klarer fortsatt ikke å si om det er en fot eller arm når hun slår ut mot magen. Eller hvilken vei hun ligger.
Kroppen verker en del, spesielt da bekken/korsrygg. Mye stress på jobb hjelper heller ikke.

Lurer så fælt på hvem hun er. Hvordan ser hun ut? Hvor mye hår har hun? Det blir så spennende å finne ut!! [emoji2]

Nedtelling:
Neste legetime: i morgen
Glukosebelastning: på torsdag
Neste jordmortime: 22 dager
3D ul: 29 dager
Julaften: 96 dager
Termin: 107 dager

Lykke til hos legen og med glukosebelastning :)
 
Hurra for enda en ny uke! :) ser at vi skal ta glukosetest begge to på torsdag. Er du spent?

Takk[emoji16] blir veldig greit å få den overstått kjenner jeg. Er spent på hvordan jeg reagerer. Vet bare at man skal drikke noe og vente i 2 timer. Vet ikke hvordan de sjekker glukosen i kroppen?
Hva tenker du? Er du spent? [emoji16]
 
Takk[emoji16] blir veldig greit å få den overstått kjenner jeg. Er spent på hvordan jeg reagerer. Vet bare at man skal drikke noe og vente i 2 timer. Vet ikke hvordan de sjekker glukosen i kroppen?
Hva tenker du? Er du spent? [emoji16]
Samme her egentlig. Jeg takler dårlig å ikke spise frokost selv når jeg ikke er gravid så er veldig spent! Blir uvel så kan ikke si jeg gleder meg, men kanskje går det helt fint og :)
De tar en blodprøve før du drikker sukkerblandingen, så skal du sitte i ro i to timer for så å ta en ny blodprøve som man da sammenligner med :)
 
Dro innom Kiwi for å høre om de hadde igjen noen av de stelleveskene de skal slutte med. Ja svarte den mannlige ansatte og hentet en graviditetstest [emoji23] jeg sto der med åpen jakke, ganske så synlig og tydelig gravid.. "Nei du, den tror jeg ikke at jeg trenger" sa jeg og titta ned[emoji85]

:laughing025:laughing025 tipper han ble rimelig flau når han innså hva han hadde sagt :p
 
Da har jeg fått vært hos legen i dag. 50% sykemelding fremover. ENDELIG fremgang! Ble noen kilo lettere nå. At jeg kommer til å klare 100% senere, er uaktuelt. Det er heldigvis legen enig i. Det blir nok litt lettere å jobbe lengre nå som jeg ikke må slite meg sønder og sammen hver uke fremover.
 
Back
Topp