Mamma for 1. Gang?

Håpefull prøver

Glad i forumet
Tenkte jeg også skulle begynne med dagbok for å få ned tanker om tiden med forsøk på første barn.

Litt om meg!
Er gift :)
Startet forsøk om barn, sluttet da på p-piller og mensen kom aldri. 1. Graviditets test viste gravid 2-3. En uke senere blødde det litt i noen dager. Tok derfor HCG og UL. Denne viste ingen foster, tross et hav av symptomer og fikk beskjed om å bare prøve igjen.
Noen måneder senere følte jeg meg stadig mega gravid og sterk strek på graviditets test. UL viste blære Mola graviditet, høy HCG og jeg fikk en utskrapning.
Etter 6 mnd karantene, blodprøver i hytt og gevær og streng beskjed om ikke å bli gravid er jeg nå endelig klar for 2. Forsøk


Tvi tvi☺️
 
Last edited:
CD 11, 1DPO
Negativ eggløsningstest i natt, og en meget tankefull frøken på nattevakt.
Føler fortsatt at det stikker litt i venstre siden. Utrolig rart hvor bevisst en blir på egen kropp. Alt kan være et tegn. Så kommer tankene; Ånei jeg burde ikke tatt forrige kopp kaffe. Kan jeg drikke kaffe? Vet at en ikke bør ved graviditet, men er samme reglene gjeldene nå.
Kommer denne perioden til å bli like vanskelig og tårevåt som forrige. Er det bare molababyer jeg skal få? Er så redd for å havne i samme situasjon, føle seg så udugelig og hjelpeløs. Etter positiv test, kommer jeg til å klare å slappe av i flere uker?:/

Likevel dukker håpet frem i ny og ne, kan det bli tre under samme tak til neste år?

Ønsket og håpet er i allefall tilstede:)
 
CD 11, 1DPO
Negativ eggløsningstest i natt, og en meget tankefull frøken på nattevakt.
Føler fortsatt at det stikker litt i venstre siden. Utrolig rart hvor bevisst en blir på egen kropp. Alt kan være et tegn. Så kommer tankene; Ånei jeg burde ikke tatt forrige kopp kaffe. Kan jeg drikke kaffe? Vet at en ikke bør ved graviditet, men er samme reglene gjeldene nå.
Kommer denne perioden til å bli like vanskelig og tårevåt som forrige. Er det bare molababyer jeg skal få? Er så redd for å havne i samme situasjon, føle seg så udugelig og hjelpeløs. Etter positiv test, kommer jeg til å klare å slappe av i flere uker?:/

Likevel dukker håpet frem i ny og ne, kan det bli tre under samme tak til neste år?

Ønsket og håpet er i allefall tilstede:)


jobber og natt, er på nå:D jeg tar et godt råd jeg fikk fra noen videre til deg; lev som vanlig, når du får en positiv test så kan du begynne på endring av livsstil :) håper virkelig du lykkes <3
 
Har vel blitt litt små sprø med denne test galskapen. Måtte selvsagt ta en eggløsningstest til, som jo selvsagt var positiv. Så nå sitter jeg her helt forvirret igjen. Ble livredd for at det ikke holdt med en økt med mannen i går, så da ble Han desverre meget forsinket til jobb k dag ( haha). Skulle ønske jeg var synsk og fysisk kunne se de små loppene svømme mot egget. Prøveperiode er ALT OPPSLUKENDE!
 
Har vel blitt litt små sprø med denne test galskapen. Måtte selvsagt ta en eggløsningstest til, som jo selvsagt var positiv. Så nå sitter jeg her helt forvirret igjen. Ble livredd for at det ikke holdt med en økt med mannen i går, så da ble Han desverre meget forsinket til jobb k dag ( haha). Skulle ønske jeg var synsk og fysisk kunne se de små loppene svømme mot egget. Prøveperiode er ALT OPPSLUKENDE!

Heheh, skjønner godt hvordan du har det! tok el-test i natt, den var jo negativ og jeg er bar på cd 9 og el skal ikke være før den 29, men en demon i hodet mitt sier " den kan jo være nå, du må teste " så jeg nærmes voldtok mannen når jeg kom hjem, noe som resulterte i at han mista "bennern" for han fikk prestasjonsangst, mulig han skjønte at jeg var ute etter svømmere haha
 
Heheh, skjønner godt hvordan du har det! tok el-test i natt, den var jo negativ og jeg er bar på cd 9 og el skal ikke være før den 29, men en demon i hodet mitt sier " den kan jo være nå, du må teste " så jeg nærmes voldtok mannen når jeg kom hjem, noe som resulterte i at han mista "bennern" for han fikk prestasjonsangst, mulig han skjønte at jeg var ute etter svømmere haha
Hahaha. Godt å høre det ikke bare er meg som er helt på tur om dagen:) men ingen kan ta oss for at vi ikke prøvde hardt nok;)
 
Hei og hå fra nattevakt igjen.
Dagene snegler seg avgårde. Kan ikke huske at jeg har vært så utålmodig som dette noen gang. River meg i håret over hvor mange samleteåder, nettsider og videoer jeg har rotet meg gjennom de siste dagene. Går ikke en time uten at jeg må sjekke kalenderen, når var siste kos med mannen og når var eggløsning. Dessuten har jeg er evigvarende fokus på alt under navlen, og kanskje noe over de og (ømme bryst). Kan heller aldri huske å ha hatt en så voldsom eggløsning, smertemessig noen gang. Masse stikking og trykk hele tiden.
Husker jo de voldsomme graviditets symptomene jeg hadde med mola graviditeten, og ja trykket i undelivet føles som det.
Skremmende.
Men er jo BARE 1 av 70 som får det igjen som de så pent sier, (ikke særlig betryggende når sjansen er 1 av 2000 graviditeter i utgangspunktet)

Så ja. Noe mer pessimistisk i dag enn den gode følelsen i går. 5 nattevakter har sikkert ikke bidratt så mye det heller. Men ja

CD11, 2 DPO
Måtte uka ramle av gårde
 
CD 11, 3 DPO
En dag nærmere testing
Men sol og sommer
Baby eller ikke, denne sommeren skal jeg nyte de gode øyeblikkene. Ikke bare nyte, men stoppe opp og anerkjenne hvor heldig jeg er.
Ikke bare har jeg en jobb jeg elsker, en bolig jeg føler meg hjemme i, familie som bryr seg men også et ekteskap som etter 9 år er fylt med romantikk og kjærlighet:)

Denne sommeren skal ikke bli glemt, uansett hva den resulterer i:) nyt helgen alle prøvere der ute! Jeg ønsker dere bare godt
 
CD 11, 5 DPO

Veldig merkelig dag, og lurer på om jeg har utviklet fantom-symptomer.
Vanligvis har jeg aldri hatt murringer før første Dagen i menstruasjonssyklusen.
I dag derimot, er det svake murringer og en merkelig følelse nederst i magen, dog ingen tegn på blødning.
Det stikker også i venstre bryst med gjevne mellomrom. Vet det er ALT for tidlig å få graviditets symptomer, men at jeg kjenner en endring, er det ikke tvil om.

Håpe håpe
Og klamre deg fast lille frø
 
6 DPO!
Nå begynner det å ligne noe. Kan telle dagene jeg må vente på En hånd, DET skal jeg klare!
Dessuten skal jeg på mini ferie frem til torsdag, og har ingen planer om å pakke med meg noe fra test-galskap-skuffen
Fantom-symptom-smertene har derimot ikke latt vente på seg. Kraftige murringer og stikk gjennomgående hele dagen. Behøver ikke være noe som helst, men en følelse inni meg sier noe annet.
Så lenge det ikke er Mola djevelen som er tilbake skal jeg være fornøyd:)

☀️
 
Back
Topp