Male på kjøkkenfliser? *vegg*

En tråd i 'Generelt' startet av Trone, 17 Apr 2011.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp | Last ned vår BV-forum app
  1. Trone Gotta love ebay VIP

Mulig det har vært tråd om dette tidligere, men jeg fant ikke noe.

Vi holder på å male kjøkkeninnredningen nå og så har jeg lyst å male flisene som er på veggen. Flisene er mellom benk og skapene over benken, hvis dere skjønner?

Noen her som har malt fliser tidligere som kan komme med noen tips?

(Vi har planer om å bytte ut hele kjøkkene etterhvert (ett par år til), men i mellomtiden vil vi gjøre noe med det [:)])
  2. pustle Gift med forumet

Ei venninne av meg malte sine 60-70tallsfliser for et par år siden, og hun sa det var en skikkelig drittjobb. Angret med en gang hun begynte.. Er visst skikkelig pirkejobb. Men ble jo veldig mye bedre da, selvom man ser de er malt liksom..

Men sikkert andre som har litt bedre råd enn meg her[8D][;)][:D]
  3. LittleJ. Elsker forumet

Følger med her jeg. samme stresset. røde fliser passer lissom ikke helt inn [:'(]
  4. *FruM* Elsker forumet

Vi malte flisene våre, ble veldig bra! [:)]

- Vask GRUNDIG (MYE fett på kjøkken)
    - Vil anbefale å ikke bruke maskeringstape fordi det gjorde vi og da vi skulle dra den av dro den med seg maling noen plasser. Men bruk sånn "Bærbar maskering". ELLER masker på nytt for hvert strøk :)
    - Start med å male et strøk med grunning (bruk rulle)
    - Mal deretter to strøk med oljemaling (jeg fikk anbefalt maling da jeg var på malingsbutikken - vanilj oljemaling)

FØR
    litt vanskelig å se, men er lyserosa fliser! [:-]

ETTER

5. Trone Gotta love ebay VIP

Det er hvite fliser, men noen av de har blått mønster på seg. Passer virkelig ikke inn hehehe!

Men går det ikke an å bare male over både fliser og fuger? [8|] Mtp at vi skal bytte ut kjøkkenet om noen år samt å spare oss for noe maskeringsjobb hehe!![8D]
    Eller ville det bare sett rart ut? Hmm...

Takk for tipsene jenter! Setter pris på det :)
  6. Maja Mio Betatt av forumet

Jeg malte over både fliser og fuger i en leilighet vi bodde i før. Det gikk kjempefint. Syntes ikke det var noen stor jobb heller. Og det ble jo mye mye bedre.
  7. jhygtfrdew Gift med forumet

Jeg malte flisene på kjøkkenet til foreldrene mine for 6-7 år siden. Vasket først godt med salmiakk, så et strøk grunning, og 2 eller 3 strøk maling. (husker ikke om jeg brukte 2 eller 3 strøk) Det var veldig fort gjort å gjøre det, og resultatet ble veldig bra. Like fint den dag i dag. Ikke flasset av på en eneste plass. Jeg sjekket de faktisk i helga.

Jeg malte både fliser og fuger. Null problem! [:)]
  8. *FruM* Elsker forumet

ORIGINAL: Trone

Det er hvite fliser, men noen av de har blått mønster på seg. Passer virkelig ikke inn hehehe!

Men går det ikke an å bare male over både fliser og fuger? [8|] Mtp at vi skal bytte ut kjøkkenet om noen år samt å spare oss for noe maskeringsjobb hehe!![8D]
    Eller ville det bare sett rart ut? Hmm...

Takk for tipsene jenter! Setter pris på det :)

Vi gjorde det, synes det ble veldig bra! [:)]
  9. Trone Gotta love ebay VIP

AAAAH PERFEKT!! Mannebeinet her hadde ikke tenkt tanken på dette engang, men nå tror jeg han ble litt ivrig faktisk, hehe!!
    I alle fall når jeg sa at det var andre som hadde malt over alt, hahaha!!![8D]
  10. alexine Elsker forumet

Har malt flisene på kjøkkent her også, malte over fuger og alt, og resultatet ble veldig bra[:)]
  11. Trone Gotta love ebay VIP

ORIGINAL: alexine

Har malt flisene på kjøkkent her også, malte over fuger og alt, og resultatet ble veldig bra[:)]

Så bra, snuppa!! Tror jeg skal sende mannebeinet for å kjøpe salmiakk og maling jeg, weee!!!! [:D][:D][:D]
  12. MONSTERMAST Gift med forumet

Ser ut til at du har fått de svarene du trenger. Lykke til og vis gjerne bilder av resultatet.
  13. Trone Gotta love ebay VIP

Hvis det blir til at vi gjør det om ikke så lenge, så skal jeg selvfølgelig legger ut før og etterbilder :) :)
  14. Frk.Knerten Forumet er livet

Vi malte innredning + fliser i slutten av desember og jeg ble knallfornøyd[:)] Vi tenker som dere at dette er midlertidig mens vi sparer til helt nytt kjøkken[:)]

Vi har gjort som folk over her sier,vasket GRUNDIG,grunnet og malt to strøk[:)]

15. Trone Gotta love ebay VIP

katrineisabell: Ser jo skikkelig ut som to vidt forskjellige kjøkken jo!! Ble kjempebra! :) :) :)

Mannen kjøpte maling nettopp, men det var til veggene da. Sååå... Heheh!!! men har ikke tenkt å gi opp prosjekt-fliser også altså!! :) :) :)
  16. Frk.Knerten Forumet er livet

ORIGINAL: Trone

katrineisabell: Ser jo skikkelig ut som to vidt forskjellige kjøkken jo!! Ble kjempebra! :) :) :)

Mannen kjøpte maling nettopp, men det var til veggene da. Sååå... Heheh!!! men har ikke tenkt å gi opp prosjekt-fliser også altså!! :) :) :)

hehe ja det ble veldig anderledes altså,utrolig hva noen timer med malekost og rulle kan gjøre[:)]
    Lykke til med maling av vegger og flisene når den tid kommer[:)]

Del denne siden