Magic Loop

Everlasting

Elsker forumet
Septemberlykke 2016
Har du strikket med det før?
Jeg er vant til å strikke med settpinner og synes det går som det ryker.

Prøvde meg med magic loop for første gang her om dagen. Strikket vrangbord på en sokk og synes det ble mye jevnere strikk enn settpinner. Men .. synes det tok lengre tid å drive å skyve maskene fram mot tuppen for hver gang.

Det er kanskje bare litt tilvenning som må til?
 
Jeg prøvde meg på det for første gang i sommer, og er nå frelst. Jeg strikker to og to ermer eller ben om gangen, og synes det blir mye mer jevnt. Det går litt tregere i starten ja, men det går seg fort til:)
 
Jeg er forferdelig knotete med 5 pinner, så magic loop er gull for min del! Veldig greit til ermer og bein, så jeg vet at de blir like lange/mønster kommer på samme sted! :)
 
Jeg prøvde meg på det for første gang i sommer, og er nå frelst. Jeg strikker to og to ermer eller ben om gangen, og synes det blir mye mer jevnt. Det går litt tregere i starten ja, men det går seg fort til:)
Jeg ser veldig godt forskjellen på magic loop-ribben og den jeg holder på med på settpinner nå, hvert fall. Men gidder ikke ta opp denne gangen.

Har du spesielle pinner til det? For jeg brukte en 60 cm rundpinne og den var nok litt stiv.

Ser for meg at en må tenke litt nytt igjen når man skal øke og sånt, men ja jeg regner med det er tilvenning. Kjekt å strikke to på samme gang! Er jo egentlig dødskjedelig å strikke en og en. :D
 
Jeg er forferdelig knotete med 5 pinner, så magic loop er gull for min del! Veldig greit til ermer og bein, så jeg vet at de blir like lange/mønster kommer på samme sted! :)
Det går ikke i surr da, siden det liksom blir fire lengder å strikke på?
 
Jo, litt surr, men d blir d uansett, så d er verdt d! :p jeg får aldri ermer like ellers, mønsteret og lengden blir forskjellig, så d er fint å unngå d! :)
 
Jeg har sluttet med settepinner, bare magicloop, avhengi, og blir mye jevnere :) tempo lærer man seg til etterhvert :)
Jeg strikker gjerne to armer eller bein samtidig på den måten :)
 
Tror det hadde kommet til å bare bli liggende single votter og sokker her i huset, hadde jeg ikke strikket med magicloop. :p Er mange ufo´er i huset nå, vært altfor lenge, men dem er i alle fall parvis! :hilarious:
 
Tror det hadde kommet til å bare bli liggende single votter og sokker her i huset, hadde jeg ikke strikket med magicloop. [emoji14] Er mange ufo´er i huset nå, vært altfor lenge, men dem er i alle fall parvis! :hilarious:
Haha. Skal innrømme det er noen votter som mangler make her ja. Uups.

Men er det spesielle rundpinner for dette? For jeg bestilte nettopp en ekstra lang rundpinne (80 cm). Den pro fra drops.
 
Haha. Skal innrømme det er noen votter som mangler make her ja. Uups.

Men er det spesielle rundpinner for dette? For jeg bestilte nettopp en ekstra lang rundpinne (80 cm). Den pro fra drops.

Hehe, har én vott liggende. Det var etter jeg laget denne (var riktignok min aller første), og jeg kjente hvor lite jeg hadde lyst til å starte på en til, at jeg kom over magicloop og startet med det. ;)

Jeg bruker knitpro symfonie wood og har vaiere i forskjellige farger, (hvis ikke hadde jeg blitt enda MER koko, enn det jeg allerede blir) i lengden 80cm (tror jeg). Må holde tunga bent i munnen, har gjort nok tabber med å holde styr på hvilken pinne man skal starte på neste gang. Blir garantert å gjøre flere, men bedre det enn å starte på scratch med en ny vott/sokk. :p

Man kan nok bare bruke de pinnene man selv ønsker. :)

Her er den videoen jeg likte best selv når jeg satte meg inn i dette - https://www.youtube.com/watch?v=-gNbpE77N9o

Veldig greit når man først setter seg inn i det, og evig takknemlig! :notworthy

Anbefales på det varmeste/sterkeste(?) - lykke til! :happy112
 
Hehe, har én vott liggende. Det var etter jeg laget denne (var riktignok min aller første), og jeg kjente hvor lite jeg hadde lyst til å starte på en til, at jeg kom over magicloop og startet med det. ;)

Jeg bruker knitpro symfonie wood og har vaiere i forskjellige farger, (hvis ikke hadde jeg blitt enda MER koko, enn det jeg allerede blir) i lengden 80cm (tror jeg). Må holde tunga bent i munnen, har gjort nok tabber med å holde styr på hvilken pinne man skal starte på neste gang. Blir garantert å gjøre flere, men bedre det enn å starte på scratch med en ny vott/sokk. [emoji14]

Man kan nok bare bruke de pinnene man selv ønsker. :)

Her er den videoen jeg likte best selv når jeg satte meg inn i dette - https://www.youtube.com/watch?v=-gNbpE77N9o

Veldig greit når man først setter seg inn i det, og evig takknemlig! :notworthy

Anbefales på det varmeste/sterkeste(?) - lykke til! :happy112
Tusen takk!! :) :) Har planer om å starte med to armer på pinnen når det kommer i posten. Spennede :D takk for videotips. Skal se den i kveld. :)
 
Jeg misliker magic loop skikkelig, syns det er så knotete. Men har brukt det noen ganger når jeg ikke har strømepepinner som fungerer med garnet. Kan også strikke med to sett rundpinner om jeg er nødt til det/ikke vil kjøpe enda flere strikkepinner, og det fungerer, men er også knotete.
 
Har nettopp blitt ferdig med to ermer på en rundpinne! Fikk skikkelig dreisen på det og er kjempefornøyd! [emoji3] Tror det blir magic loop heretter.
 
Back
Topp