Magetrening

Eplejus

Forelsket i forumet
Junilykke 2020 ♡
Mini på åtte uker hater det. Han illskriker. Av og til kan han ligge littegran, men de gangene ligger han bare og slapper av eller sutter på hånden sin. Når han skriker løfter han iallefall på hodet, men det er jo ikke akkurat noe hyggelig når han skriker så han nesten kaster opp. Noen tips? Lite fristende å følge rådene om tjue min daglig når det er sånn. Hvordan går det med dere andre?
 
Jeg tar magetreningen på min mage enn så lenge. Da blir det en liten stund uten hyling. Hehe. Hun her hater det og.

Tips er å ta det i forbindelse med bleieskift, hvis han liker det godt.
 
Min luring er 3 uker gammel, han liker heller ikke å ligge på magen så han snur seg rett over på ryggen igjen!
 
Mini på åtte uker hater det. Han illskriker. Av og til kan han ligge littegran, men de gangene ligger han bare og slapper av eller sutter på hånden sin. Når han skriker løfter han iallefall på hodet, men det er jo ikke akkurat noe hyggelig når han skriker så han nesten kaster opp. Noen tips? Lite fristende å følge rådene om tjue min daglig når det er sånn. Hvordan går det med dere andre?

Tjue min? Er det så lenge de skal? Er det helsesøster som sier det?
Mini her liker det heller ikke, men synes det er bedre når jeg støtter opp med en sånnen pute som er beregnet på det. Fulgte med babygymmen. Legger den under brystet hennes. Ellers øver hun når hun er i rapestilling, når hun ligger på brystet mitt, og når vi bærer henne liggende på magen på armen.
Kiropraktoren hennes sa at vi kan øve så ofte vi klarer. Trenger ikke være så lenge om gangen. Så hun får ligge til hun klager hver gang vi bytter bleie, og så innimellom ellers - gjerne med puten. Det blir kanskje tjue min til sammen i løpet av et døgn...
 
Tjue min? Er det så lenge de skal? Er det helsesøster som sier det?
Mini her liker det heller ikke, men synes det er bedre når jeg støtter opp med en sånnen pute som er beregnet på det. Fulgte med babygymmen. Legger den under brystet hennes. Ellers øver hun når hun er i rapestilling, når hun ligger på brystet mitt, og når vi bærer henne liggende på magen på armen.
Kiropraktoren hennes sa at vi kan øve så ofte vi klarer. Trenger ikke være så lenge om gangen. Så hun får ligge til hun klager hver gang vi bytter bleie, og så innimellom ellers - gjerne med puten. Det blir kanskje tjue min til sammen i løpet av et døgn...

Jeg har bare lest det her https://www.ullevalkiropraktor.no/baby-magetid/. Men jeg følger det ikke, vi tar det litt nå og da når det føles naturlig, men tviler på det blir 20 min på en dag med full magestilling. Skal prøve meg på tipsene herfra, kanskje han liker det bedre naken på stellebordet enn påkledd på lekematten :)
 
Min liker det sånn passe, men han må være i rett humør. Da kan han ligge noen minutter.
86add2827ba26160660b234607d15283.jpg
 
Vi har så vidt begynt, han er ti uker gammel[emoji85] men han har grått så mye og vært urolig, så vi har rett og slett ikke orka å legge han på magen de få gangene han faktisk har vært rolig. Vet helsesøster kommer til å kommentere det på 3-måneders kontroll om tre ukers tid. Men det er bare slik det har blitt. Var forøvrig slik med eldste også, og det gikk seg til etterhvert. :)
 
Stresser ikke med det. Hun ligger på mitt bryst og løfter på hode. Så snakker jeg med ho. Men så lenge de ikke liker det, så gidder ikke jeg stresse med det.
 
Jøss, min er stikk motsatt. Han elsker å ligge på magen :p etter litt kaving ligger han og slapper av til han sovner (snur han så klart etter det) :D så her blir det mye magetid
 
Min liker det heller ikke. Kan løfte lenge på hodet når han ligger på meg, men ikke om han blir lagt på magen ellers. Uvant for meg - storebroren var råsterk fra fødselen av, og HS var over seg av hvor sterk han var på 6-ukersen. Men han kommer vel etter han her også.
 
Mini på åtte uker hater det. Han illskriker. Av og til kan han ligge littegran, men de gangene ligger han bare og slapper av eller sutter på hånden sin. Når han skriker løfter han iallefall på hodet, men det er jo ikke akkurat noe hyggelig når han skriker så han nesten kaster opp. Noen tips? Lite fristende å følge rådene om tjue min daglig når det er sånn. Hvordan går det med dere andre?

Jeg har forstått det slik at mageleie trening skal være mest mulig «lystbetont», så da kan jeg ikke skjønne at du skal være nødt å stresse med det når han åpenbart ikke har det noe Ok? Ville hvertfall begrenset det til kun korte runder, for vi kan vel tenke oss selv hvor slitsomt det må være med trening om vi i tillegg skulle skrike av full hals?[emoji102][emoji17][emoji854][emoji85][emoji23]

Vi varierer litt her på mengden, i starten likte hun seg godt på magen, men nå er det lettere skriking eller at hun ligger seg ned å hviler hodet på henda eller på teppet. Blir endel nakketrening i bæretøyet (hun nekter å ha hodet inni stoffet så må støtte henne litt), samt på vår mage/bryst. Det er veldig kooos[emoji173]️[emoji120]
 
Har trent på brystet mitt siden fødselen, så nå klarer han å ligge litt på babygymmen også innimelllom. Men må være fornøyd da. Tar det når det passer:) HS sa han lå litt over gjennomsnittet, løfter seg opp på albuene og titter litt rundt seg:) men skjønner at det ikke frister når de gråter, det er vel ingen vits.... prøv når de er helt uthvilte (på morgenen feks), mette og ikke er på vei til å gulpe/rape/hikke e.l. Men det gjør dere sikkert :p
 
Han liker det mye bedre nå heldigvis, så det har gått seg til :) Vi har bare prøvd å legge han ned på gulvet en gang innimellom for å se om det går, men generelt har han blitt mye sterkere av å bare bæres og ligge på magen hos oss. Han syns også det var morsommere hvis jeg la et håndkle under brystet. Nå kan han ligge på albuene flatt på gulvet å kose seg med å kikke på katten eller fargerike leker en liten stund. Fremdeles ikke lenge, men noen minutter er godt nok for meg til at jeg føler at han får trent seg litt :)
 
Vi har endelig begynt å øve, 10 uker gammel [emoji23] han liker å ligge på magen, men prøver lite å løfte hodet enda..
 
Øver litt, men blir ikke lenge av gangen. Men hun løfter godt når vi bærer på henne så blir mer trening enn de gangene vi legger henne på magen
 
Fikk beskjed om å ta korte men hyppige magetreningsøkter. Kommer ikke alltid på det, men han trener mye på magen vår hvertfall [emoji1]
 
Prøver å legge ham på magen med jevne mellomrom, men han løfter lite på hodet da. Når han ligger på oss derimot blir det en del løfting.
 
Han har stort sett bodd på brystet vårt siden han kom, så da blir det automatisk litt nakketrening når han reiser hodet. Han ligger sjelden for seg selv på magen, for det er han ikke videre begeistret for. Og han er generelt urolig, så frister lite å legge han på magen når han først er fornøyd slik at han kan bli fort misfornøyd igjen :p
 
Tips! Min jente hatet å ligge på magen (utenom på oss) frem til for noen dager siden. Da testet jeg å legge et rullet håndkle under brystet hennes og hun kan nå ligge rundt et minutt og se rundt seg og pludre flere ganger for dagen! Før var det hyling i det sekundet hun ble lagt ned!
 
Back
Topp