Magebelte etter fødsel

Isrose

Flørter med forumet
Hei
Jeg er førstegangs gravid, og det dukker stadig opp nye spørsmål. Har noen av dere erfaring med "magebelter" etter fødsel? Ser flere steder på nettet at de omtales som å ha en god effekt etter fødsel (og operasjoner), slik at ting kommer raskere "på plass" igjen. Her er en forhandler som virker seriøs: http://www.pavis.no/kroppsformet_magebelte_korsett/P_35
Hva mener dere?
Jeg trente veldig mye før, hver dag. For det meste kondisjonstrening og styrke av indre kjernemuskulatur (pilates mv.). Men slikter med raumatisme (har hatt noen postitive raumaprøver), som ikke legen finner ut av. Så de siste 3-4 årene har jeg trent veldig lite dessverre.. Blir veldig sliten etter fysisk anstrengelser, hodepine, uvel, stiv nakke, utmattelse generelt osv. Men driver aktivt friluftsliv da, og prøver å gå så mye som mulig på fjellet i stedet:-) Pga at det blir begrenset med trening, og ikke noe styrketrening lurer jeg derfor på om dette magebeltet kan være til hjelp etter fødselen?
Noen som har prøvd det eller vet om noen som har prøvd?

 
Ser det er en stund siden du posta dette, men siden du ennå ikke har født så kan jeg svare.

Jeg brukte bellyband i 2-3 mnd etter fødsel nummer to, og tror den har gjort underverker. Etter første svangerskap var magen min ruinert, huden hang og slang og plutselig så det ut som jeg hadde fått navlebrokk. Begynte å bruke beltet tre dager etter fødselen, og husker det var en lettelse å få det på. Alt gikk så mye enklere når jeg skulle bevege meg! Magemusklene ble liksom løftet på plass. For ikke å snakke om at man så litt smalere ut rundt midjen med klær på. Navlen kom seg på plass, og det er vel den største gevinsten.

Likevel var ikke det for min del nok, huden hang fortsatt og slang. Så den måtte fjernes kirurgisk... Men jeg er helt sikker på at beltet var til stor hjelp til å trene opp magemusklene til å bruke seg på riktig sted, og derfor har fått et finere resultat nå.

Så anbefales på det sterkeste!
 
Jeg har også litt lyst til å prøve det når jeg en gang skal føde igjen!

Men vet ikke om jeg trenger, egentlig..
Magen var forsåvidt flat igjen 5 dager etter fødselen til sønnen min, men det var jo fortsatt rimelig slapt...!
 
Takk for svar, Merri24 og Christine88 :-)
Jeg også tror nok det er verdt forsøket, tror disse magebeltene har blitt veldig vanlig i USA. Om det er for å føle seg bedre, eller om det virkelig har noen effekt vet jeg ikke. Var det Cinch du brukte? Altså dette magebeltet:
http://www.mamut.net/barnekompanietcom/shop/ Det er to typer av dette også ser jeg, et som kan brukes rett etter fødselen og ett som man kan bruke noen mnd'er etterpå. Tror det ene av dem har en "lomme" for varmeinnlegg (??), men vet ikke hva det skal være godt for..(?)

Heldig du da, Christine88, som hadde flat mage etter 5 dager etter fødselen :-D Jeg er jo litt eldre enn dere (i hvertfall i følge nicket deres?), og tror kanskje alder spiller en viss rolle mht. elastisitet osv.. Også strekkmerker, men det er et annet tema.. hehe.. ;-)
 
Back
Topp