Madrass til sprinkelseng

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Har dere noen plan for hva dere skal kjøpe, eller har dere kjøpt inn?
Hva tenker dere på når dere skal bestemme dere for hva dere skal ha?
Jeg gikk for den madrassen butikken anbefalte sist gang, så jeg har ikke peiling på hva jeg ønsker å kjøpe denne gangen ^^
 
Kjøpte en madrass på ikea vi. En av de som var til sprinkelseng, gikk vel for en av de dyreste. Siden de virket litt bedre. Så kan lille bruke den i noen år. Skal kjøpe sprinkelseng der det går ann å ta av ene siden [emoji108][emoji16] tenkte ikke noe mer over madrasskjøpet. Hmm..
 
Kjøpte en madrass på ikea vi. En av de som var til sprinkelseng, gikk vel for en av de dyreste. Siden de virket litt bedre. Så kan lille bruke den i noen år. Skal kjøpe sprinkelseng der det går ann å ta av ene siden [emoji108][emoji16] tenke ikke noe mer over madrasskjøpet. Hmm..

Skal du kjøpe sengen på Ikea og? Jeg har også lyst på en slik seng, men må bruke den vi allerede har (om vi får den tilbake i god stand).
 
Skal du kjøpe sengen på Ikea og? Jeg har også lyst på en slik seng, men må bruke den vi allerede har (om vi får den tilbake i god stand).
Ja tenker det blir den Gonatt sprinkelsengen i grå. Er skuffer under, å det synes jeg er veldig kjekt. Har fått en sprinkelseng men den går ikke ann å ta av den ene siden på senga. Tenker det er så lurt å ha den åpen med babynest i når man skal amme om natten. Så er det bare å dra barnet over i vår seng når han skal ha mat. [emoji4][emoji106]
 
Har den blå fra IKEA. Den andt dyreste, di anbefalte den noe voldsomt :p så blir nok den denne gang også :)
 
Har den blå fra IKEA. Den andt dyreste, di anbefalte den noe voldsomt [emoji14] så blir nok den denne gang også :)
Den andt dyreste? Hva betyr det? Og anbefalte de på ikea den? Vi kjøpete den som kostet 600 fra ikea. En lysblå en.
 
Vi kjøpte Vyssa Skönt (?) sist. Husker jeg leste litt på nettet og fant ut av at det burde være kaldskum. Husker ikke helt, og har ikke begynt å tenke på det helt enda da lille skal ligge i next2me de første mnd [emoji4]
 
Kjøpte på lørdag en fra Ikea...blå var den og kostet kr 400,- betjeningen anbefalte oss denne :happy:
 
Kjøpte Babysleep helsemadrass på Barnashus. Madrassen må ikke være for myk og bør være allergivennlig. Den bør være minst 5 cm tykk, og kunne vaskes på 60 grader (den eller overmadrassen). Greitt å legge litt penger i å kjøpe en skikkelig madrass til barnet, det er alles interesse at babyen sover godt :) Landsforeningen uventet barnedød skriver om madrass:

"Madrassen skal være ren og relativt fast. Det anbefales enten å bruke en ny madrass, eller å ha et vaskbart trekk eller en tynn overmadrass over den brukte madrassen. Dersom du velger brukt madrass, må denne ikke være for slitt eller myk. Trekket/overmadrassen må kunne vaskes på 60 grader.

Vi anbefaler at man vurderer ny madrass dersom man arver madrasser fra andre utenom familien eller hvis madrassen er blitt myk og slitt.

Vi anbefaler ingen spesiell type madrasser fordi det ikke er grunnlag for å hevde at fjærmadrasser er bedre enn skumgummi eller omvendt når det gjelder krybbedød"
 
Back
Topp