MA i uke 9, oppdaget uke 13, når kommer TR?

Onskerfor2019

Forelsket i forumet
Hei! Forklarer veldig fort så jeg ikke begynner å grine.. Var på ul 19 desember, var da i uke 13. Viste seg å ha mista i uke 9. Fikk piller og fikk ut alt dagen etter. Trodde jeg.

4 uker etter (16.01) fikk jeg etter krangling med lege som ikke trodde meg, (blødde mye) henvisning til gyn. Hadde rester og måtte skrape ut samme dagen.

Venter nå på mens.. Nesten bombesikker på at siden kroppen min var så treig og dum, er jeg en av de som får mensen 6 mnd + etter utskraping.. Nå er det 4 uker siden utskraping og 8 siden medisinsk abort..

NÅR fikk du mens etter ma?
 
Da jeg hadde MA 13+0 (foster 8+4) fikk jeg TR 5 uker etterpå. Nesten det samme da jeg hadde MA 10+0 (embryo i uke 5).
 
Hei! Forklarer veldig fort så jeg ikke begynner å grine.. Var på ul 19 desember, var da i uke 13. Viste seg å ha mista i uke 9. Fikk piller og fikk ut alt dagen etter. Trodde jeg.

4 uker etter (16.01) fikk jeg etter krangling med lege som ikke trodde meg, (blødde mye) henvisning til gyn. Hadde rester og måtte skrape ut samme dagen.

Venter nå på mens.. Nesten bombesikker på at siden kroppen min var så treig og dum, er jeg en av de som får mensen 6 mnd + etter utskraping.. Nå er det 4 uker siden utskraping og 8 siden medisinsk abort..

NÅR fikk du mens etter ma?
Så trist at du mistet [emoji22] kan ikke svare på når mensen kom tilbake da jeg enda venter på at det skal bli fullført, så følger alt av slike tråder før å få et lite hint om hva som kommer. Men kan vell ta en god stund, 4 til 6 uker. Har du tatt gtest? Flere som har hatt el selv om de enda blødde litt.
 
Hei! Forklarer veldig fort så jeg ikke begynner å grine.. Var på ul 19 desember, var da i uke 13. Viste seg å ha mista i uke 9. Fikk piller og fikk ut alt dagen etter. Trodde jeg.

4 uker etter (16.01) fikk jeg etter krangling med lege som ikke trodde meg, (blødde mye) henvisning til gyn. Hadde rester og måtte skrape ut samme dagen.

Venter nå på mens.. Nesten bombesikker på at siden kroppen min var så treig og dum, er jeg en av de som får mensen 6 mnd + etter utskraping.. Nå er det 4 uker siden utskraping og 8 siden medisinsk abort..

NÅR fikk du mens etter ma?

Hei, kjære deg jeg føler jeg må skrive til deg selv om jeg ikke skriver her så ofte, ikke var logget på og ikke husket passordet mitt!

Jeg har opplevd det samme som deg, MA oppdaget i uke 13, foster målt til uke 8+5 4. Juli. Var helt knust og lei meg. Tok først utskrapning, men var rester igjen og fikk da hystroskopi (utskrapning men med kamera). Jeg fikk mensen eksakt 28 dager etter utskrapning 2, altså når alt var ute. Samboeren min ville dessverre vente med å prøve og vi ventet til nov. Da ble jeg gravid på første forsøk som endre i ny MA. Måtte ta utskrapning igjen nå og har ventet på mensen i 6 uker + 3! Har vært hos en gynekolog som er veldig flink og som sier alt er ute, så nå går jeg bare og venter. Vi prøver igjen nå med en gang. Du kan gjøre det uten noe problem. Hva er planen videre? <3
 
Hei! Forklarer veldig fort så jeg ikke begynner å grine.. Var på ul 19 desember, var da i uke 13. Viste seg å ha mista i uke 9. Fikk piller og fikk ut alt dagen etter. Trodde jeg.

4 uker etter (16.01) fikk jeg etter krangling med lege som ikke trodde meg, (blødde mye) henvisning til gyn. Hadde rester og måtte skrape ut samme dagen.

Venter nå på mens.. Nesten bombesikker på at siden kroppen min var så treig og dum, er jeg en av de som får mensen 6 mnd + etter utskraping.. Nå er det 4 uker siden utskraping og 8 siden medisinsk abort..

NÅR fikk du mens etter ma?

Utrolig trist å høre hva du har gått/går gjennom :( :Heartred

Her oppdaget vi MA i uke 11+3, målt til 8+5 lørdag 6.januar, måtte gå helt til mandag før jeg fikk komme på gynpol. Har fulgt opp med hCG-prøver, og etter 5 uker har jeg fremdeles 18 i hCG. Har også blødd non-stop siden 8.januar, så aner ikke om noe er mensen, eller om det er etter aborten..

I dag er det 6 uker siden vi stilte opp på privat ul-time vi hadde gledet oss til.. Skjønte fort at det var noe som ikke stemte da det vi så på skjermen var på størrelse med det vi så i uke 8+3 i sist svangerskap.

Jeg oppfordrer alle som har mistet om å sjekke D-vitaminnivåene sine! Det trenger ikke ha en sammenheng, men har lest danske studier at lave verdier KAN henge sammen med spontanabort.
Mine verdier var langt under anbefalt grense.
 
Off, føler med deg.
Min MA ble oppdaget på TUL i uke 9. Fikk tablettkur, å håpet alt var ute.
Fikk lite oppfølging å fryktet at mens og kropp aldri skulle komme i orden igjen.
Fikk mens akkuratt 5 uker etter kuren, så nå venter jeg på EL, og håper kroppen er iorden igjen.

Et godt råd, om det kan virke aldri så vanskelig, prøv å slappe av å tro på at kroppen ordner opp.
Bekymring gjorde min hverdag tung, så det å tro at neste gang blir det klaff, er vel mitt beste råd.
Lykke til videre[emoji173]️
 
Cytotec ved 10+0, litt rester påvist 7 uker etterpå. Ny Cytotec-kur uten effekt.
Spontan blødning uka etterpå og da alt ute. Vanlig syklus derfra
 
Jeg fikk forresten mensen idag! 6 uker og 3 dager etter utskrapning! Tror ikke jeg fikk el denne mnd da :/
 
Da jeg hadde MA 13+0 (foster 8+4) fikk jeg TR 5 uker etterpå. Nesten det samme da jeg hadde MA 10+0 (embryo i uke 5).
Huff så utrolig trist å oppleve det ikke bare en, men to ganger.. Vet ikke hva jeg hadde gjort❤️ Er dette lenge siden? Hvordan går det nå?❤️
 
Så trist at du mistet [emoji22] kan ikke svare på når mensen kom tilbake da jeg enda venter på at det skal bli fullført, så følger alt av slike tråder før å få et lite hint om hva som kommer. Men kan vell ta en god stund, 4 til 6 uker. Har du tatt gtest? Flere som har hatt el selv om de enda blødde litt.
Huff så utrolig trist.. Sender deg en goood klem❤️ Om du velger medisinsk, spør om en oppfølging så du slipper å gå igjennom det samme som meg. Jeg har tatt g-test og den er negativ. Tok en e-test og jeg vet ikke helt hva jeg skal si om den.. Er det skyggestrek eller ikke.. Veldig vanskelig å si.. Vi får bare ta tålmodigheten tilbake og ikke gi opp❤️❤️ Tenker på deg.
 

Vedlegg

  • 5D002BB4-1D20-4F6A-97A5-93AF367E9FEE.jpeg
    5D002BB4-1D20-4F6A-97A5-93AF367E9FEE.jpeg
    312,4 KB · Visninger: 14
Hei, kjære deg jeg føler jeg må skrive til deg selv om jeg ikke skriver her så ofte, ikke var logget på og ikke husket passordet mitt!

Jeg har opplevd det samme som deg, MA oppdaget i uke 13, foster målt til uke 8+5 4. Juli. Var helt knust og lei meg. Tok først utskrapning, men var rester igjen og fikk da hystroskopi (utskrapning men med kamera). Jeg fikk mensen eksakt 28 dager etter utskrapning 2, altså når alt var ute. Samboeren min ville dessverre vente med å prøve og vi ventet til nov. Da ble jeg gravid på første forsøk som endre i ny MA. Måtte ta utskrapning igjen nå og har ventet på mensen i 6 uker + 3! Har vært hos en gynekolog som er veldig flink og som sier alt er ute, så nå går jeg bare og venter. Vi prøver igjen nå med en gang. Du kan gjøre det uten noe problem. Hva er planen videre? <3
Huff så utrolig trist og urettferdig..Sender masse lykkestøv og klemmer.❤️❤️ Begynner nesten å savne de dagene jeg lå i senga, dødskvalm og ikke fikk i meg mat. Og dagene jeg kasta opp middagen med en gang den kom i magen.. Håper spiren setter seg fort hos dere og at vi begge får drømmene oppfylt i neste pp❤️ Vi venter på mens, men prøver og i mellomtiden.. Ingen av oss vil vente, da vi allerede prøvde aktivt ganske lenge (8 pp etter pillestopp)
 
Jeg fikk forresten mensen idag! 6 uker og 3 dager etter utskrapning! Tror ikke jeg fikk el denne mnd da :/
Så "bra", da vet du iallfall at kroppen er tilbake til normal og du kan prøve igjen om ikke lenge❤️ Synn det ikke klaffa denne gang, men neste gang..❤️
 
Huff så utrolig trist.. Sender deg en goood klem[emoji173]️ Om du velger medisinsk, spør om en oppfølging så du slipper å gå igjennom det samme som meg. Jeg har tatt g-test og den er negativ. Tok en e-test og jeg vet ikke helt hva jeg skal si om den.. Er det skyggestrek eller ikke.. Veldig vanskelig å si.. Vi får bare ta tålmodigheten tilbake og ikke gi opp[emoji173]️[emoji173]️ Tenker på deg.
Får heldigvis oppfølging fra sykehuset, skal inn i løpet av 14 dager på ul før å se om alt er ute, og hcg prøve om 4 uker.
Du har ikke el enda vært fall, så håper den kommer snart og dere er i gang med prøving snart. Er utrolig sårt å miste, og værtfall når man har kommet litt uti svangerskapet. Håper vi får en ny spire fort, som klamrer seg fast helt til slutten.
 
Utrolig trist å høre hva du har gått/går gjennom :( :Heartred

Her oppdaget vi MA i uke 11+3, målt til 8+5 lørdag 6.januar, måtte gå helt til mandag før jeg fikk komme på gynpol. Har fulgt opp med hCG-prøver, og etter 5 uker har jeg fremdeles 18 i hCG. Har også blødd non-stop siden 8.januar, så aner ikke om noe er mensen, eller om det er etter aborten..

I dag er det 6 uker siden vi stilte opp på privat ul-time vi hadde gledet oss til.. Skjønte fort at det var noe som ikke stemte da det vi så på skjermen var på størrelse med det vi så i uke 8+3 i sist svangerskap.

Jeg oppfordrer alle som har mistet om å sjekke D-vitaminnivåene sine! Det trenger ikke ha en sammenheng, men har lest danske studier at lave verdier KAN henge sammen med spontanabort.
Mine verdier var langt under anbefalt grense.
Huff.. Det her er så absolutt ikke enkelt.. Vi gikk og å gledet oss til ul som var rett før jul. Vi skulle avsløre til familien på julaften..❤️ Snakka litt med jordmor før hun smurte meg inn og sjekka.. Sa jeg følte at det var dødt.. At sånne ting skjer med meg hele tiden.. Og at jeg hadde lest mye om MA etc.. Hun rakk akkurat å roe meg ned til jeg fikk se en liten bønne.. Har aldri vært på ul før, men visste at i uke 13 bevegde barnet seg og hadde armer etc.. Hun ble helt stille og jeg skjønte det med en gang...

Hadde jeg vært deg hadde jeg bedt om sjekk hos gyn igjen.. Jeg ventet for lenge synes jeg.. Og når jeg først fikk ut alt ble det som en tilbakespoling.. Måtte begynne å vente på nytt på den hersens mensen...

Tusentakk for tips, jeg skal sjekke❤️ Håper og krysser fingrene for at det klaffer for dere neste pp..
 
Off, føler med deg.
Min MA ble oppdaget på TUL i uke 9. Fikk tablettkur, å håpet alt var ute.
Fikk lite oppfølging å fryktet at mens og kropp aldri skulle komme i orden igjen.
Fikk mens akkuratt 5 uker etter kuren, så nå venter jeg på EL, og håper kroppen er iorden igjen.

Et godt råd, om det kan virke aldri så vanskelig, prøv å slappe av å tro på at kroppen ordner opp.
Bekymring gjorde min hverdag tung, så det å tro at neste gang blir det klaff, er vel mitt beste råd.
Lykke til videre[emoji173]️
Håper den er rett rundt hjørnet hos meg og.. snart 6 uker siden.. Ser jeg regna feil.. Men har begynt å ha litt mensaktige smerter. Krysser fingrene!
 
Håper den er rett rundt hjørnet hos meg og.. snart 6 uker siden.. Ser jeg regna feil.. Men har begynt å ha litt mensaktige smerter. Krysser fingrene!
Der kom visst ikke alt med.. Hehe. Jeg prøver alt jeg kan å ikke tenke på det. Bare veldig vanskelig. Trist at du måtte gå igjennom det du og. Da krysser jeg fingrene for at dere treffer på første forsøk!! Måtte ventingen være verdt det <3
 
Den første gangen var jeg helt knust. Jeg trodde alt skulle gå bra siden jeg var forbi uke 12. Etterpå ville jeg bare prøve igjen med en gang.
Den siste gangen fikk jeg tettere oppfølging, så den MAen ble oppdaget på TUL. Jeg turde ikke glede meg veldig over graviditeten. Da aborten skulle gjøres var jeg fullstendig følelseskald. Ingen tårer eller noe som helst.
 
Huff.. Det her er så absolutt ikke enkelt.. Vi gikk og å gledet oss til ul som var rett før jul. Vi skulle avsløre til familien på julaften..❤️ Snakka litt med jordmor før hun smurte meg inn og sjekka.. Sa jeg følte at det var dødt.. At sånne ting skjer med meg hele tiden.. Og at jeg hadde lest mye om MA etc.. Hun rakk akkurat å roe meg ned til jeg fikk se en liten bønne.. Har aldri vært på ul før, men visste at i uke 13 bevegde barnet seg og hadde armer etc.. Hun ble helt stille og jeg skjønte det med en gang...

Hadde jeg vært deg hadde jeg bedt om sjekk hos gyn igjen.. Jeg ventet for lenge synes jeg.. Og når jeg først fikk ut alt ble det som en tilbakespoling.. Måtte begynne å vente på nytt på den hersens mensen...

Tusentakk for tips, jeg skal sjekke❤️ Håper og krysser fingrene for at det klaffer for dere neste pp..

Nei, det er så sårt, så trist og vondt. Vi har et barn fra før som blir 2 år i løpet av våren, så det demper litt av sorgen, samtidig som vi vet ekstra godt hva vi har mistet..

Vi fortalte det til min familie på julaften, men jeg sa til mamma at vi måtte vente å se om det var liv først. Magefølelsen sa at det var noe som ikke stemte.. Neste gang skal jeg så absolutt høre på magefølelsen. Denne gangen var det uplanlagt, men så utrolig ønsket :Heartred

Jeg har allerede snakket med gynpol og lege. De mener at om det er få rester igjen vil det komme ut med blødningene. Etter jeg svarte på posten din her har jeg blødd små klumper koagulert blod. Etter disse kom fikk jeg ENDELIG negativ g-test (sensitivitet 10) og jeg tror jeg hadde el forrige helg. Blødningene går i ett, men så lenge kroppen kommer seg snart er jeg fornøyd.

Vi sikter oss inn på vinterbarn tidlig i 2019. Jeg har vært så heldig at jeg har blitt kjapt gravid, så forhåpentligvis vil det klaffe ganske kjapt når vi setter i gang neste forsøk. I tillegg til at D-vitaminnivåene bruker litt tid på å komme seg. Skal ta ny blodprøve om 2mnd for å se om tablettene har funket :)

Jeg krysser fingrene for at vi får den etterlengta spira vår, og at det går bra neste gang :Heartred
 
Back
Topp