Møte med barnevernet

Puddingen

Forelsket i forumet
Vi skal I møte med barnevernet førstkommende tirsdag. Siden fødsel har jeg hatt fødsel depresjon. Ble innlagt på Sandviken akutt mottak og psykiatriske avdeling dagen etter. Etter noen uker ble jeg sendt til en alldøgn DPS. Ble skrevet ut nå på mandag som var.

Hver uke siden fødsel har vi hatt hjemmebesøk av en helsesøster. Og nå skal vi I møte med saksbehandler fra barnevernet på tirsdag. Burde jeg være bekymret? De vet jeg fikk diagnosen "alvorlig depressiv med symptomer av psykotiske ifm svangerskap og fødsel"
 
Så leit å høre du har hatt en så tøff start på mammalivet!

I utgangspunktet så er det beste for mor og barn å få være sammen, også i en slik situasjon. Jeg ville ikke vært så bekymret, selvom jeg har hørt mye rart om bv.... masse lykke til <3
 
Så leit å høre at du har hatt det så tøft! Har jo lurt på hvor det har blitt av deg. [emoji173]
Jeg vet ikke hva du kan forvente av møtet med barnevernet, men tviler på at du trenger å bekymre deg!
 
Vi skal I møte med barnevernet førstkommende tirsdag. Siden fødsel har jeg hatt fødsel depresjon. Ble innlagt på Sandviken akutt mottak og psykiatriske avdeling dagen etter. Etter noen uker ble jeg sendt til en alldøgn DPS. Ble skrevet ut nå på mandag som var.

Hver uke siden fødsel har vi hatt hjemmebesøk av en helsesøster. Og nå skal vi I møte med saksbehandler fra barnevernet på tirsdag. Burde jeg være bekymret? De vet jeg fikk diagnosen "alvorlig depressiv med symptomer av psykotiske ifm svangerskap og fødsel"
Det er vanskelig å vurdere noe uten å vite alle opplysninger, men jeg ville ikke bekymret meg for at barnevernet kommer til å ta barnet ut av hjemmet. Det skal mye til. Mest sannynelig er det snakk om tiltak i hjemmet for å støtte deg og barnet ditt. Jeg ville ikke bekymret meg <3 (Er utdannet barnevernspedagog)
 
Så trist å høre at du har hatt det tøft, men godt du har fått hjelp. Håper møtet går fint :Heartred
 
Så leit å høre at du har hatt det så tøft! Har jo lurt på hvor det har blitt av deg. [emoji173]
Jeg vet ikke hva du kan forvente av møtet med barnevernet, men tviler på at du trenger å bekymre deg!
Ja uff. Aldri vært så redd som jeg har vært i hele mitt liv den kvelden jeg kom inn på akutt mottaket. Jeg var helt fjern og opplevde ting den kvelden jeg kom dit jeg aldri vil glemme. Jeg gråt og ville bare hjem til gutta mine men jeg kunne ikke. Jeg var i null stand til å ta vare på babyen min.

Har fått en angst jeg sent vil bli kvitt og får ECT behandling på sykehuset. Den har redda livet mitt [emoji173]️
 
Det er vanskelig å vurdere noe uten å vite alle opplysninger, men jeg ville ikke bekymret meg for at barnevernet kommer til å ta barnet ut av hjemmet. Det skal mye til. Mest sannynelig er det snakk om tiltak i hjemmet for å støtte deg og barnet ditt. Jeg ville ikke bekymret meg <3 (Er utdannet barnevernspedagog)
Jeg hadde nok tankekjør I går kveld når jeg postet dette.

Jeg vet og de sa selv på et møte at de vil bare hjelpe oss. Så vi får bare ta møtet som det kommer [emoji4]
 
Masse masse lykke til og riktig god bedring til deg [emoji173]️ Selv om du er i en veldig utfordrende og vanskelig situasjon er det godt at dere får skikkelig oppfølging og hjelp. Sender deg en stoooor klem!
 
Lykke til! Jeg har bare positiv erfaring fra barnevernet i Bergen. Har samarbeidet en del med de i forbindelse med elever jeg har hatt.
De vil nok bare finne hjelpetiltak for å gjøre situasjonen så bra som mulig for dere alle:Heartred
Benytt dagen i dag til å tenke ut tiltak som kan hjelpe, så stiller du litt forberedt i morgen.
 
Det er vanskelig å vurdere noe uten å vite alle opplysninger, men jeg ville ikke bekymret meg for at barnevernet kommer til å ta barnet ut av hjemmet. Det skal mye til. Mest sannynelig er det snakk om tiltak i hjemmet for å støtte deg og barnet ditt. Jeg ville ikke bekymret meg <3 (Er utdannet barnevernspedagog)
De ville ha alt slags informasjon ifra kk, helsestasjonen, fastlege. Også samtykke på å gå gjennom min psykiske helse. Vi har hjemmebesøk av en helsesøster hver uke og da hadde barnefar fortalt til henne at jeg hadde gått fra baby mens han lå oppi badebalje med stol når jeg var hjemme på perm en gang. Jeg er så usikker på å skrive under dette samtykket, selv om de fleste sykepleiere og leger har uttalt at jeg er en omsorgsfull person.

Meg og bf har også krangla mye siden jeg kom hjem fra dps at hunden vår kom hjem fra mine besteforeldre. Jeg har ingen ønske om hund lenger og føler jeg er blitt depressiv igjen t.o.m med selvmordstanker. Så vi finnes ikke lykkelig per dags dato. Det blir for mye for meg med hund i hus med tanke på situasjonen. BV skal komme hjem på hjemmebesøk og jeg føler jeg/vi er rævkjørt.

Baby viker også unna med hodet når jeg holder han :-(

Jeg føler fremtiden er håpløs :-(
 
De ville ha alt slags informasjon ifra kk, helsestasjonen, fastlege. Også samtykke på å gå gjennom min psykiske helse. Vi har hjemmebesøk av en helsesøster hver uke og da hadde barnefar fortalt til henne at jeg hadde gått fra baby mens han lå oppi badebalje med stol når jeg var hjemme på perm en gang. Jeg er så usikker på å skrive under dette samtykket, selv om de fleste sykepleiere og leger har uttalt at jeg er en omsorgsfull person.

Meg og bf har også krangla mye siden jeg kom hjem fra dps at hunden vår kom hjem fra mine besteforeldre. Jeg har ingen ønske om hund lenger og føler jeg er blitt depressiv igjen t.o.m med selvmordstanker. Så vi finnes ikke lykkelig per dags dato. Det blir for mye for meg med hund i hus med tanke på situasjonen. BV skal komme hjem på hjemmebesøk og jeg føler jeg/vi er rævkjørt.

Baby viker også unna med hodet når jeg holder han :-(

Jeg føler fremtiden er håpløs :-(

Får helt vondt av å lese hvordan du har det, det er jo ikke sånn det skal være. [emoji22] Skjønner at det sikkert virker forferdelig håpløst nå, men jeg håper dere får den hjelpen dere trenger, og at dere kommer dere gjennom dette!
 
Vet ikke om det er noen trøst, men det med at baby viker unna med hodet når du holder han er normalt. De ser ikke direkte på oss, men i ytterkant og så spørs det hvordan lyset treffer ansiktet vårt når de ser på oss. Pluss at man må ikke glemme at en baby er meget nysgjerrig etterhvert, i alle fall rundt 3 mnd.
Sender deg en klem og tenker på deg.
Dette kommer du deg igjennom og fikser, viktigste er å finne små lyspunkter i hverdagen.. om de så er mikroskopiske, så ha som mål å finne et :)
 
Tusen takk for støtte. Jeg er nå innlagt på lukket avdeling igjen. Blir sendt til dps så snart det er ledig. Fikk tanker hvor jeg ikke orket mer. Det er jo ikke sånn det skal være [emoji22]

Det er så urettferdig dette [emoji22] jeg går glipp av så mye og livredd bf ikke klarer mer en dag.

Jeg som var så aktiv gjennom hele svangerskapet og slappet godt av på slutten [emoji22]
 
Tusen takk for støtte. Jeg er nå innlagt på lukket avdeling igjen. Blir sendt til dps så snart det er ledig. Fikk tanker hvor jeg ikke orket mer. Det er jo ikke sånn det skal være [emoji22]

Det er så urettferdig dette [emoji22] jeg går glipp av så mye og livredd bf ikke klarer mer en dag.

Jeg som var så aktiv gjennom hele svangerskapet og slappet godt av på slutten [emoji22]
:hug003 denne trenger du nå :)
 
Jeg trodde jeg hadde skrevet noe her for et par dager siden, men det er jo søkk borte. [emoji848] Uansett ville jeg bare sende deg en stor, stor klem! Ingen fortjener å ha det sånn. Nå må du nesten sette deg selv først en stund og bli frisk! Nærheten til barnet ditt VIL du få tilbake senere. [emoji173]
 
Det er vanskelig å vurdere noe uten å vite alle opplysninger, men jeg ville ikke bekymret meg for at barnevernet kommer til å ta barnet ut av hjemmet. Det skal mye til. Mest sannynelig er det snakk om tiltak i hjemmet for å støtte deg og barnet ditt. Jeg ville ikke bekymret meg <3 (Er utdannet barnevernspedagog)
Signerer denne. Er også BVP.
 
De ville ha alt slags informasjon ifra kk, helsestasjonen, fastlege. Også samtykke på å gå gjennom min psykiske helse. Vi har hjemmebesøk av en helsesøster hver uke og da hadde barnefar fortalt til henne at jeg hadde gått fra baby mens han lå oppi badebalje med stol når jeg var hjemme på perm en gang. Jeg er så usikker på å skrive under dette samtykket, selv om de fleste sykepleiere og leger har uttalt at jeg er en omsorgsfull person.

Meg og bf har også krangla mye siden jeg kom hjem fra dps at hunden vår kom hjem fra mine besteforeldre. Jeg har ingen ønske om hund lenger og føler jeg er blitt depressiv igjen t.o.m med selvmordstanker. Så vi finnes ikke lykkelig per dags dato. Det blir for mye for meg med hund i hus med tanke på situasjonen. BV skal komme hjem på hjemmebesøk og jeg føler jeg/vi er rævkjørt.

Baby viker også unna med hodet når jeg holder han :-(

Jeg føler fremtiden er håpløs :-(

Babyer snur hodet hele tida! Det har ingenting med deg å gjøre! Lykke til med barnevernet og livet framover [emoji173]️ håper alt ordner seg!
 
Back
Topp