Måltider dagtid

Mjau

Glad i forumet
Assistert-jentene
1 Hvor lang tid går det mellom hvert måltid på dagtid?
2 Hvor lang tid bruker babyen? (Amming)
3 Hvor gammel er babyen din?

Her har jeg ikke hatt noe system på noe når det gjelder ammingen, men prøver nå få inn litt rutiner der også nå. Håper det kan føre til bedre soving på dag. Lille er litt over 11 uker.
 
1 - lar han regulere dette selv, kan være alt fra 1 time til 3. Men for det meste annenhver time.

2 - han bruker mellom 10 til 20 minutter. Alt etter hvor sulten han er

3 - han er 3 måneder gammel.

Alle babyer er forskjellig og en ting jeg har lært meg med mine barn er at alt er uforutsigbart :) det går ikke ann å sette en rutine på ammingen rett og slett, gjorde ikke det med min eldste og det går hvertfall ikke ann med min yngste :)

Har nettopp fått inn første soverunde i rutine, og der var ikke ammingen involvert i det hele tatt :p han var bare trøtt :p
 
1 - lar han regulere dette selv, kan være alt fra 1 time til 3. Men for det meste annenhver time.

2 - han bruker mellom 10 til 20 minutter. Alt etter hvor sulten han er

3 - han er 3 måneder gammel.

Alle babyer er forskjellig og en ting jeg har lært meg med mine barn er at alt er uforutsigbart :) det går ikke ann å sette en rutine på ammingen rett og slett, gjorde ikke det med min eldste og det går hvertfall ikke ann med min yngste :)

Har nettopp fått inn første soverunde i rutine, og der var ikke ammingen involvert i det hele tatt :p han var bare trøtt :p

Litt godt å høre, for det virker helt umulig her og. Veldig fint å få innspill av dere som har flere barn! [emoji4]

Edit: Fortell gjerne mer om soverutinen [emoji3]
 
Litt godt å høre, for det virker helt umulig her og. Veldig fint å få innspill av dere som har flere barn! [emoji4]
Det går seg til :)
Du må bare prøve deg fram :)
Her vil lillesjefen sove en time etter at vi er stått opp, da er han klar for en sove runde i vogna :) resten av dagen tar vi som det kommer :p nå skal jeg begynne å få kveldstidsrutinen på plass :)
 
Det går seg til :)
Du må bare prøve deg fram :)
Her vil lillesjefen sove en time etter at vi er stått opp, da er han klar for en sove runde i vogna :) resten av dagen tar vi som det kommer :p nå skal jeg begynne å få kveldstidsrutinen på plass :)

Okay, takk [emoji4] Kveldsrutinen her er ikke så verst, det er da noe [emoji4]
 
Okay [emoji4] Kveldsrutinen her er ikke så verst, det er da noe [emoji4]
Vi har vært plaget med mye uro på kveldene, men nå etter fire dager styring har jeg funnet tidspunktet han sovner fast på, så nå er det å se om jeg kan bygge rundt det eller om han er vrien da også :p
 
1 Hvor lang tid går det mellom hvert måltid på dagtid?
2 Hvor lang tid bruker babyen? (Amming)
3 Hvor gammel er babyen din?

Her har jeg ikke hatt noe system på noe når det gjelder ammingen, men prøver nå få inn litt rutiner der også nå. Håper det kan føre til bedre soving på dag. Lille er litt over 11 uker.

1. Mellom 2 og 4 timer er normalt her. Som regel går det 3 timer mellom måltidene på dagtid, og når kvelden nærmer seg blir det ofte litt hyppigere. Hun spiser seg da opp for natten, og jeg ammer henne 1-2 ganger om natten.

2. Som regel 20-30 min.

3. 3,5 mnd

Jeg vil ikke si vi har rutiner rundt ammingen. Babyen bestemmer selv hvor ofte og hvor lenge. Sovingen på dagtid varierer - noen dager blir det så lite som 3 halvtimes dupper på dagen, andre dager kan det bli flere lurer på 2 timer. Så lenge babyen sover godt og lenge på natten, og virker fornøyd, så tror jeg ikke det gjør noe at hun er mye våken enkelte dager.
 
1. Ganske nøyaktig 3 timer fra et måltid starter til neste starter
2. Han suger i ca 20 min, men det tar gjerne 30-40 min med en rapepause og raping etterpå
3. Snart 4 måneder gammel, men det har vært slik i omtrent halvannen måneder
 
På dagtid 2-3timer mellom hver gang, og gjerne hyppigere (ca 1time mellom( på kvelden mellom 21 og 24.

Som regel bruker han 5-10min. På kvelden lenger, da han spiser seg opp til natta (spiser 0-1gang i løpet av natta). Har mye melk og god utdrivningsrefleks, så han er god og rund selv om han ikke spiser så lenge i gangen [emoji4]

Er 3,5mnd nå [emoji846]

Han styrer selv når han skal ha mat. Sover veldig forskjellig fra dag til dag på dagtid. Noen dager bare korte lurer på max 30min, andre dager 2-3timer flere ganger i løpet av dagen.
 
Back
Topp