må over på mme. Trenger litt råd?!!

Lulu

Flørter med forumet
Pga av jeg må beg på medisiner som går over i morsmelk må jeg avslutte ammingen.
Nå lurer jeg litt på om noen vet hvor mye de ca skal drikke og om mme blir gitt før eller etter et måltid?
Jeg har prøvd å gi mme noen dager nå, men han drikker som oftest kun 100 ml. Noen ganger ikke det engang. Sånn er dagen vår:

Mellom kl 07-08: 100 ml mme. En halvtime etter gir jeg han grøt. Spiser som oftest en full porsjon da.
Mellom kl 11-12: 100 ml mme. Fruktmos.
Mellom kl 14-15: mm. For å trappe ned gir eg litt mm i dette måltidet. Middag, spiser et helt glass.
Mellom kl 17-18: 100 ml mme. Grøt, nesten full porsjon.
Kl 19: flaske: kun 20-30 ml.

Gir ingenting på natten.

Hvordan gjør andre det? Er jeg helt på bærtur?















 
Forje gang med min eldste datter måtte jeg slutte på grunn av medisiner jeg også. Jeg prøvde meg bare fram med hvor mye hun skulle drikke, Tror ikke hun spiste mer enn 125ml de første dagene og så økte det seg selv bare.. Det vil du merke. 
Jeg leste også et sted at de skulle få melk først slik at det var melken de ble mette på. På den måten kan du motvirke forstoppelse, og dehydrering. Hvis de spiser mat først blir de ofte for mette til å drikke melk.
Når dette er sagt er det også lurt å ta mal i melka. Mme er hardere for magen hvis barnet også får mat ved siden av
 
Tillater meg å svare, iom at jeg har hatt to mme barn.

Ser helt riktig ut det du gjør, og du kan sikkert gi vann også.
Elste mi fikk så mye mme hun selv ville på den alderen, ETTER vanlig mat. Yngste min sluttet med mme i 6 mnd alderen fordi han ikke tålte melk lenger, fikk bare vann til og utenom måltidene.
 
Back
Topp