Må man oppgi høyde?

Nesly

Juni 12s friske pust
Hei! Jeg har en kanskje litt rart spørsmål. Saken er at jeg er høy. Veldig høy til å være dame. Dette får jeg stadig kommentarer og påminnelser om, og veldig mange spør meg om hvor høy jeg er, også folk som ikke kjenner meg så godt. Folk syns visst det er en helt ok ting å innlede en samtale med meg med. Siden jeg begynner å bli temmelig lei dette samtaleemnet lurer jeg på om det er frekt å ganske enkelt si at jeg ikke ønsker å oppgi det eller snakke om det? Oppleves jeg som litt spydig da?
 
Jeg kan godt forstå at det er slitsomt eller irriterende å stadig bli spurt, men ja, jeg hadde nok tenkt at det var merkelig at du ikke ville fortelle det. For det er jo uansett basert kun på gener og hormoner, ikke som vekt, som i stor grad går på livsstil. Og jeg tenker det kan skape mer "scene" og oppmerksomhet at du ikke vil svare, enn at de bare får et tall og kan reagere og gå videre. Men så hadde jeg aldri spurt noen jeg nettopp hadde møtt om noe sånt, med mindre jeg var full (noe jeg sjelden er), eller temaet kom opp og det liksom ledet dit.
 
Tja "høy nok" eller "fra bakken og helt opp til toppen av hodet" er lovlige svar det altså, enten det er ordi man er særs lav eller særs høy

En relevant ting å spørre folk om sånn utenom legen, passkontoret og sånne ting er det jo ikke, og du er ikke forpliktet til å svare men folk vil sikekt "reagere" likemye på at du ikke svarer som de gjør på selve høyden. Men ditt valg.
 
Tja "høy nok" eller "fra bakken og helt opp til toppen av hodet" er lovlige svar det altså, enten det er ordi man er særs lav eller særs høy

En relevant ting å spørre folk om sånn utenom legen, passkontoret og sånne ting er det jo ikke, og du er ikke forpliktet til å svare men folk vil sikekt "reagere" likemye på at du ikke svarer som de gjør på selve høyden. Men ditt valg.
 
Hei! Jeg har en kanskje litt rart spørsmål. Saken er at jeg er høy. Veldig høy til å være dame. Dette får jeg stadig kommentarer og påminnelser om, og veldig mange spør meg om hvor høy jeg er, også folk som ikke kjenner meg så godt. Folk syns visst det er en helt ok ting å innlede en samtale med meg med. Siden jeg begynner å bli temmelig lei dette samtaleemnet lurer jeg på om det er frekt å ganske enkelt si at jeg ikke ønsker å oppgi det eller snakke om det? Oppleves jeg som litt spydig da?
Jeg syntes ikke det!

Kan godt forstå at du finner det slitsomt og at du er lei det.
Jeg ville gjort som Sara sier og komme med et svar som de hun foreslår.
Da gir du de ett svar og forhåpentligvis forstår de da at du er egentlig ikke så interessert i å svare dem.
 
Høy som et tre her [emoji14] * ler* ( altså jeg)

Uansett svar det du vil :)
 
«akkurat passe», «Like høy som...» (finn navn på en kjendis, modell, gjenstand e.l som er like høy som deg) eller «Ca to hoder høyere enn deg». Svar med et smil om du orker, men gjerne med en alvorlig undertone ;)

En litt annen ting, men noe som folk ofte har bemerket hos meg er at jeg har lang hals. Tror ikke de nødvendigvis mener noe negativt, men etter mange nok kommentarer blir det et kompleks. Før tenkte jeg ikke over det, nå fokuserer jeg på det og henger meg opp i det både når jeg skal kjøpe nye klær og skal klippe meg.

Mange snakker ofte før de tenker, og det kan være ganske irriterende :wtf:
 
«akkurat passe», «Like høy som...» (finn navn på en kjendis, modell, gjenstand e.l som er like høy som deg) eller «Ca to hoder høyere enn deg». Svar med et smil om du orker, men gjerne med en alvorlig undertone ;)

En litt annen ting, men noe som folk ofte har bemerket hos meg er at jeg har lang hals. Tror ikke de nødvendigvis mener noe negativt, men etter mange nok kommentarer blir det et kompleks. Før tenkte jeg ikke over det, nå fokuserer jeg på det og henger meg opp i det både når jeg skal kjøpe nye klær og skal klippe meg.

Mange snakker ofte før de tenker, og det kan være ganske irriterende :wtf:
Uff.. Folk kan være ganske frekke ass.. Det er aldri greit å kommentere folks utseende så lenge det er som et kompliment! Dessverre har ikke alle folk sperrer om hva det er greit å kommentere. Folk er rare!!!
 
Jeg hadde ikke tenkt at du var spydig om du ikke ville oppgi høyde.

Men jeg ville heller aldri spurt om høyden med mindre det var i jobbsammenheng (jobber i helsevesenet). Syns det er en uting at folk spør om utseende enn interesser og personlighet.
 
Jeg tenker at det er en teit ting å spørre om/kommentere i utgangspunktet, så skjønner godt at du blir lei av det. Tror jeg hadde bare svart no sånt som høy nok, eller stilt et teit kontraspørsmål.
 
Nå kom jeg på et dikt pappa leste for meg når jeg var liten:

Liten, jeg?
Nei langt i fra
Jeg er akkurat passe stor
Fyller meg selv fra topp til tå
Er kanskje du større enn deg selv?

Den kan også snus......

Tror også jeg ville ha gjort som Sara beskrev
 
Kan du ikke si du er lei av å svare på det spørsmålet. Tenker folk føler seg dumme da.
 
Jeg hadde blitt skikkelig lei slike spørsmål og svart tilbake "Hvilke bh størrelse bruker du" eller "hvor mange cm er lillefanten din" om det var en mann... så sær er jeg ;)
 
Last edited:
Jeg er ganske lav og har hørt gnål om det nesten hele livet. På barne/ungdomsskolen synes jeg det var veldig slitsom og hata at det ble snakka om.

Etter hvert så har jeg slutta å bry meg men heller gitt uttrykk for at det synes det er kjedelig/uinteressant å snakke om. Hvis noen jeg møter for første gang/ikke kjenner så godt skal fortelle meg det åpenbare: "du er lav ass". Da blir svaret bare: "åå? Det visste jeg ikke!!!" med tilhørende oppgitt ansiktsuttrykk. Slik at det er den personen som ender opp med å føle seg dum :D

Med folk jeg kjenner tuller jeg bare med det, feks late som jeg blir sur på jobb når en av kollegaene mine skrev mitt navn øverst på en tavle og jeg ikke rakk opp når jeg skulle skrive noe ved navnet mitt :p

Prøv så godt du kan å være stolt av høyden din og prøv å tenk at du ikke får gjort noe med det. Og hvis du er tøff nok så får du svare "bare hvis du forteller meg hvor mye du veier først" hvis noen spør og du ikke vil svare ;)
 
Jeg synes godt du kan si fra at du ikke er interessert i å snakke om utseendet ditt.! Utrolig merkelig hva folk får seg til å si. Jeg får også kommentarer, jeg er ikke superhøy og ikke ukomfortabel med det så jeg synes det går helt greit.

Alle har en høyde, dette er så høy jeg ble og så ble noen andre veldig lave. Og mange havnet midt i mellom:p

Og jeg kommenterer ikke høyden til lave personer den andre veien, jeg føler det hadde vært upassende:p hvis noen sier jeg er høy så kan jeg godt sammenligne og snakke litt med de om det:p
 
Hei! Jeg har en kanskje litt rart spørsmål. Saken er at jeg er høy. Veldig høy til å være dame. Dette får jeg stadig kommentarer og påminnelser om, og veldig mange spør meg om hvor høy jeg er, også folk som ikke kjenner meg så godt. Folk syns visst det er en helt ok ting å innlede en samtale med meg med. Siden jeg begynner å bli temmelig lei dette samtaleemnet lurer jeg på om det er frekt å ganske enkelt si at jeg ikke ønsker å oppgi det eller snakke om det? Oppleves jeg som litt spydig da?

Du kan jo svare, og spørre: "og hvor mye veier du?", så får de kjent litt på følelsen!
 
Back
Topp