Må få satt ord på noe..

H

Has

Guest
har et barn med adhd og som har hatt ekstra utfordringer på skolen. Mye bedre nå for tiden..
probl er konsentrasjon, blir fort sliten og kan da komme i klinsj.
Har fått en million tlf fra skolen, klaging og offing..
Læreren slaktet barnet vårt totalt på sist møte..
de har svært liten/ ingen kompetanse på diagnosen, og blir irritert når han ikke er et A4 barn..
jeg har blitt sykmld av hele greia. Legen min støtter meg 100% og er rystet over skolen sin framgangsmåte med barn som har utfordringer.
Han sa det rett ut.. denne læreren har ingenting som lærer å gjøre, hun burde finne seg noe annet å gjøre. Det sto han for!
Utrolig at skolen tyner foreldrene til bristepunktet slik at folk ender i sykmld.
Nå er det nok!
Har satt meg inn i alle lover og rettigheter for barn med Adhd.
Etter forrige møte la mannen min fram alt dette og spurte om hvilken målsetting de har ang sønnen vår i de ulike fagene med diagnose.. og hvordan de forholder seg til utfordringene, om de i det hele tatt evaluerer målene sine?
Læreren ble liten som en mus.. hun kunne krøpet ut av rommet...
er så forbanna på at skolen ikke setter seg inn i elevenes diagnoser, og legger til rette faglig og pedagogisk.. umulig å tilrettelegge opptimalt når de har stor manglende kunnskap.
 
Det kan nok være lurt å få hjelp av noen til å sette ord på disse tingene, ja. Jeg antar at BUP allerede er koblet inn, og at dere har samtaler med dem?
De kan hjelpe dere med møter og brev osv. også. :)
 
Det kan nok være lurt å få hjelp av noen til å sette ord på disse tingene, ja. Jeg antar at BUP allerede er koblet inn, og at dere har samtaler med dem?
De kan hjelpe dere med møter og brev osv. også. :)

Ja, bup har vært inni bildet mtp utredningen.
Vi har nå tatt kontakt igjen ang dette. Det er visst veldig vanlig problemstilling bup får desverre. Manglende kompetanse blant skolen, det barna blir sett på som drittunger..
skal på bup den uka her, og har mye vi kommer til å ta opp.
 
har et barn med adhd og som har hatt ekstra utfordringer på skolen. Mye bedre nå for tiden..
probl er konsentrasjon, blir fort sliten og kan da komme i klinsj.
Har fått en million tlf fra skolen, klaging og offing..
Læreren slaktet barnet vårt totalt på sist møte..
de har svært liten/ ingen kompetanse på diagnosen, og blir irritert når han ikke er et A4 barn..
jeg har blitt sykmld av hele greia. Legen min støtter meg 100% og er rystet over skolen sin framgangsmåte med barn som har utfordringer.
Han sa det rett ut.. denne læreren har ingenting som lærer å gjøre, hun burde finne seg noe annet å gjøre. Det sto han for!
Utrolig at skolen tyner foreldrene til bristepunktet slik at folk ender i sykmld.
Nå er det nok!
Har satt meg inn i alle lover og rettigheter for barn med Adhd.
Etter forrige møte la mannen min fram alt dette og spurte om hvilken målsetting de har ang sønnen vår i de ulike fagene med diagnose.. og hvordan de forholder seg til utfordringene, om de i det hele tatt evaluerer målene sine?
Læreren ble liten som en mus.. hun kunne krøpet ut av rommet...
er så forbanna på at skolen ikke setter seg inn i elevenes diagnoser, og legger til rette faglig og pedagogisk.. umulig å tilrettelegge opptimalt når de har stor manglende kunnskap.

Er ppt på banen? De skal jo kunne tilføre læreren/skolen nødvendig kompetanse, men også vurdere behov for spesialundervisning (enten det er i fag eller sosial kompetanse). Høres ut som lærerne trenger litt veiledning! Lykke til!
 
Det kan nok være lurt å få hjelp av noen til å sette ord på disse tingene, ja. Jeg antar at BUP allerede er koblet inn, og at dere har samtaler med dem?
De kan hjelpe dere med møter og brev osv. også. :)

Ja, bup har vært inni bildet mtp utredningen.
Vi har nå tatt kontakt igjen ang dette. Det er visst veldig vanlig problemstilling bup får desverre. Manglende kompetanse blant skolen, det barna blir sett på som drittunger..
skal på bup den uka her, og har mye vi kommer til å ta opp.
 
Både BUP & PPT er gode til å få hjelp på både barnehage- & skole.
Kanskje barnet ditt har krav på en spesial pedagog & eventuelt en assistent ?
Masse lykke til videre!
Håper virkelig at barnet får den hjelpen som h*n trenger! :Heartred
 
Back
Topp