Må det skje noe hver dag?

Her kan en aktivitet være så enkel som å støvsuge og hjelpe med husarbeid [emoji6]
Vi gjør det som passer når barnet spør om aktiviteter, og det er alt fra å bake boller til å ake. Vi ser an humør og dagsform.
 
Er så lei den diskusjonen her hjemme. Såklart ikke. Så lenge det ikke er timevis med skjermtitting er det ingen ting galt i å være hjemme :angry3
 
Jeg synes hverdagen er hektisk nok med skole, SFO og aktiviteter. Så når helgen kommer synes jeg det er hyggelig å være hjemme. Kose oss med å ake i hagen, lage oss en god kakao, spille brettspill, yatzy eller ps for den saks skyld. Eller tegne med barna, leke med Lego, bake og se en god film. Også lage gode middager. Og har også gjerne besøk av vennepar med barn. Er seff borte på besøk noen ganger også. Synes det er fint for barna at de kan slappe av og gjøre det de har lyst til hjemme. Barna våre er 10, 8 og 5 år.
 
Skjønner ikke hvorfor samvittigheten gnager deg, du gjør jo ting sammen med henne! :) Tenk så glad hun er for de stundene hvor du leker sammen med henne.
Dattera mi hadde valgt der lett fremfor f.eks å gå på kafè.

Det må absolutt ikke skje noe hele tiden. Ikke bry deg om det folk sier angående det.
 
Nei. Jeg har også dårlig samvittighet for at vi ikke gjør så mye, men jeg orker ikke. Jeg må nesten bare akseptere det. Når barnet sier at dere koser dere så gjør dere sikkert det [emoji4] Må finne gleden i det lille [emoji173]️
 
Man kan absolutt bare være hjemme med god samvittighet. Tenk så mye man er ute og farter ellers og så mye som skjer for de små i barnehagen. Akkurat som oss er det deilig for dem å kunne være hjemme og slappe av leke med sine egne ting. Mye fint man kan finne på hjemme også. Sitte på gulvet med barnet og delta i lek, spille ett spill sammen, bake ect. Syns det er mye koseligere enn å skulle dra på ett kaotisk lekeland f.eks.
 
Back
Topp