Må barna ha feber for å være syke?

Nei.

Men jeg holder dem ikke hjemme fra skolen før de er i feber eller omgangssykemodus.

Bortsett fra eldstemann som har astma. Lite feber relatert til formen hos noen med åndenød...
 
Feber er ikke avgjørende om et barn er syk. Det går på allmenntilstanden.
 
Selvsagt ikke.

Mellomste var hjemme fra skolen i går uten en snev av feber. (men omgangssyke ;-))

Jeg har dog litt høyere terskel for å holde hjemme fra skole enn bhg. De er også mer i stand til å kjenne litt selv og tidvis blir vi enige om å prøve også varsler jeg lærer om å sende hjem om formen daler.
 
Nei. Har holdt min hjemme fra bhg en gang da jeg så at han var så sliten at det hadde blitt for hardt for han å være der. Sender han ikke i bhg for enhver pris. Bare nesten:p
 
feber er et symptom på at noe er galt i kroppen og at den jobber. Men finnes mange andre sykdommer som kroppen ikke reagerer med feber...
 
Nei, hvis frøkna er veldig slapp og sliten, men ikke har feber så ser jeg på ho som syk for det.
 
Nei. I dag er 8 åringen hjemme fra skolen uten feber. Hun hadde et uhell på trampolinen i går, og fikk seg et blått øye og veldig vondt. Øyet er så opphovnet at hun ikke klarer å åpne det skikkelig.
 
Nei, er allmenntilstanden dårlig blir barnet hjemme.
 
Nei, er allmenntilstanden dårlig, så holder jeg de hjemme fra barnehagen.
 
Nei, absolutt ikke tenker jeg. Allmenntilstand er viktigere i mine øyne. Feber indikerer selvsagt sykdom, men det finnes mye som ikke gir feber også.
 
Nei. Min kan være i fin form med feber, og han kan være slapp/ha dårlig allmenntilstand uten feber.
Har han feber holdes han hjemme fra skolen, men ser også an formen hans hvis han er skikkelig snørrete og har vond hals eller noe.
 
Nei, ser an allmenntilstanden. Er hun sikkelig slapp, snufsete, stygg hoste osv holder jeg henne glatt hjemme for å komme seg istede for å sende henne så hun blir enda mer sliten og kanskje blir ordentlig syk. Noen dager hjemme for å slappe av har berget oss flere ganger! Hun går i bhg da [emoji4]
 
Absolutt ikke. Man kan føle seg skikkelig crap uten å ha feber. Det har jeg funnet ut mange ganger på meg selv [emoji14]
(sikker på at jeg har feber, for jeg føler meg såpass elendig.. Men nei..).
Så.. Barna må selvsagt ikke ha feber de heller for å regnes som syke..
 
Må ikke ha feber for å være syk nei.
Både med guttungen her hjemme og elevene mine er det allmenntilstanden som gjelder. Mageknip og hodepine feks gir ikke alltid feber.
 
Syk kan man være, både med og uten feber! Femåringen ble holdt hjemme idag pga hun er hes og var mer sutrete igår enn hun pleier. Pappaen var hjemme så da gikk det an. :) som regel får de feber når de er syke, men kan ta de en ekstra dag hjemme om jeg ser de trenger det selv om feberen er borte. Allmenntilstanden er viktigst.

Jeg har ikke hatt feber siden jeg var barn, men har da hatt sykedager for det nettopp fordi jeg er syk.
 
Back
Topp