Må barna gå i 17.mai tog?

Jenta mi har gått i alle år frem til i dag, hun er siste året på ungdomsskolen. For henne var det veldig viktig å gå og noe hun gledet seg veldig til. Gutten min har hatet det fra første klasse, men har stilt opp frem til i dag. Nå går han i femte klasse og har fått lov å slippe, synes det skal være en fin dag for han også og uten tvang.
 
Det er ikke obligatorisk her. Lærerne går jo ikke en gang [emoji23] Så de MÅ ikke. Men så lenge vi faktisk er hjemme, og unger er friske, så går de. Begge vil gå også (2 klasse og 6 klasse)

Om hu eldste ikke vil gå når hu starter ungdomsskolen skal jeg ikke tvinge hu gitt. Jeg nekta selv å gå fra ungdomsalder.

Jeg vet at mange gjerne ikke går i år. Fordi fredag er planleggingsdag, og mange reiser bort på langhelg denne gang.

Lærerne går ikke pga de ikke får betalt for å gå i tog. Det er en del år siden dette ble tatt ut av stillingsbeskrivelsen til lærerne.
 
Lærerne går ikke pga de ikke får betalt for å gå i tog. Det er en del år siden dette ble tatt ut av stillingsbeskrivelsen til lærerne.
Her gikk iallefall 6 av lærerene på skolen til min samboer [emoji6]
Så det er nok opp til hver enkelt hva de har lyst til.

Var lærere med på skolen til eldste også.
 
Tenker det ikke er noe grunn å bare ikke ville. Ala type synes det er kjedelig eller liksom er for kul til det.
Så om barnet ditt absolutt ikke ville så hadde du tvunget det til å gå?

Jeg hadde ikke gjort det med mitt barn.
 
Jeg syns man skal gå. Barnet skulle ihvertfall argumentert godt for å la være.
 
Det er ikke obligatorisk her, men jeg håper barna har lyst til å gå så vi slipper problemstillingen. Jeg husker jeg hatet det selv, er ikke glad i å gå på utstilling og syns det egentlig er både flaut og ubehagelig. ( selv idag som voksen) Eldste er veldig lik meg der, så jeg gikk med henne i år. Neste år har vi en i førsteklasse også, så jeg går nok der da. Syns det er trist hvis mange barn velger det bort, så jeg oppfordrer til å gå. Men jeg kommer aldri til å tvinge om de virkelig ikke vil.
 
Det er ikke obligatorisk her, men jeg håper barna har lyst til å gå så vi slipper problemstillingen. Jeg husker jeg hatet det selv, er ikke glad i å gå på utstilling og syns det egentlig er både flaut og ubehagelig. ( selv idag som voksen) Eldste er veldig lik meg der, så jeg gikk med henne i år. Neste år har vi en i førsteklasse også, så jeg går nok der da. Syns det er trist hvis mange barn velger det bort, så jeg oppfordrer til å gå. Men jeg kommer aldri til å tvinge om de virkelig ikke vil.
Jeg likte det heller ikke siste årene, nei tvang blir det ikke for da tviler jeg på det blir noe hyggelig.
 
Så om barnet ditt absolutt ikke ville så hadde du tvunget det til å gå?

Jeg hadde ikke gjort det med mitt barn.

Det er ganske mye unger i alle aldre ikke vil. Er tvang den eneste måten å få unger til å gjøre ting på? Dette synes jeg handler om kommunikasjon, samhandling, verdier og holdninger fra de er små.

Synes dette ofte er et problem nå (ikke bare 17.mai tog). Unger skal bestemme alt selv (misforstått medvirkning som blir til selvbestemmelse på alt) og foreldre som ikke vil bruke gammeldags disiplin (greit nok) men som ikke har andre måter å håndtere situasjonene på og ungene får styre alt.

Sier ikke at dette gjelder deg, men sånn generelt.
 
Det er ganske mye unger i alle aldre ikke vil. Er tvang den eneste måten å få unger til å gjøre ting på? Dette synes jeg handler om kommunikasjon, samhandling, verdier og holdninger fra de er små.

Synes dette ofte er et problem nå (ikke bare 17.mai tog). Unger skal bestemme alt selv (misforstått medvirkning som blir til selvbestemmelse på alt) og foreldre som ikke vil bruke gammeldags disiplin (greit nok) men som ikke har andre måter å håndtere situasjonene på og ungene får styre alt.

Sier ikke at dette gjelder deg, men sånn generelt.
Hvordan ville du fått et barn som absolutt ikke vil gå i tog til å gå Da?
Min går i tog han altså , så det handler ikke om oss , men jeg har hørt flere som ikke vil gå.
Noen av de slipper og andre må gå.
 
Hvordan ville du fått et barn som absolutt ikke vil gå i tog til å gå Da?
Min går i tog han altså , så det handler ikke om oss , men jeg har hørt flere som ikke vil gå.
Noen av de slipper og andre må gå.

Jeg synes det blir litt på samme måten som at noen barn slipper å sitte ved bordet når man spiser middag. Det handler ikke om at man må tvinge ungene ned i stolen og holde de fast (de som har slutta med bøylestol). Man gjør det til en positiv ting å kunne kose seg sammen rundt bordet. Som barnehagepersonell får vi jo alle mulige slags unger inn i barnehagen, hadde det vært så vanskelig som foreldrene forteller at alt er hadde jo alle ungene løpt rundt hele tiden og aldri sittet stille ved matbordet, i samling, på turer osv. Og det handler jo ikke om at det er tvang i barnehagen (stort sett).
 
Det er ikke obligatorisk her. Lærerne går jo ikke en gang [emoji23] Så de MÅ ikke. Men så lenge vi faktisk er hjemme, og unger er friske, så går de. Begge vil gå også (2 klasse og 6 klasse)

Om hu eldste ikke vil gå når hu starter ungdomsskolen skal jeg ikke tvinge hu gitt. Jeg nekta selv å gå fra ungdomsalder.

Jeg vet at mange gjerne ikke går i år. Fordi fredag er planleggingsdag, og mange reiser bort på langhelg denne gang.

Lærerne gikk nok i toget når de gikk på skolen men har antageligvis barn og familie de heller vil gå med[emoji6] så at lærerne ikke går er jo virkelig ikke et argument for at elevene skal slippe.
 
Det er ganske mye unger i alle aldre ikke vil. Er tvang den eneste måten å få unger til å gjøre ting på? Dette synes jeg handler om kommunikasjon, samhandling, verdier og holdninger fra de er små.

Synes dette ofte er et problem nå (ikke bare 17.mai tog). Unger skal bestemme alt selv (misforstått medvirkning som blir til selvbestemmelse på alt) og foreldre som ikke vil bruke gammeldags disiplin (greit nok) men som ikke har andre måter å håndtere situasjonene på og ungene får styre alt.

Sier ikke at dette gjelder deg, men sånn generelt.
Tenker man er forskjellig på hva som er viktig og ikke jeg da og at barns medvirkning ogsp blir forskjellig.
For noen er ikke 17.mai viktig og derfor får barn beatemme
 
Så lenge ungen går på barne-ungdomsskole så må han gå. Igår gikk læreren sammen med klassen og det var koselig å se på alle skoleklassene. Bare på vår skole er de over 770 elever og så ut som alle gikk.
 
Guttungen gikk sammen med læreren sin. Hun spiller i voksenkorpset som slår seg sammen med skolekorpset på 17. Mai ;-)

Yngste sin lærer feiret med sine barn på en annen skole. Klassekontakten ba om en voksen til å gå sammen med henne med første klasse. Tror det var ca like mange voksne og noen søsken .... Jaja. Jeg vil bak korpset for å være til hjelp om behov, og derved i praksis like mye med første klasse, som jo gikk rett bak korpset :)
 
Tenker man er forskjellig på hva som er viktig og ikke jeg da og at barns medvirkning ogsp blir forskjellig.
For noen er ikke 17.mai viktig og derfor får barn beatemme

Er det ikke litt trist å tenke på at noen synes 17 mai ikke er viktig?
Her må barna gå, ferdig snakket og ikke opp til diskusjon. Barna mine lærer Norgeshistorien og de lærer å sette pris på landet vi bor i som mange andre bare kunne drømme om å bo i ett så flott land. Så barna må gå[emoji5]
 
Back
Topp