Må barn ha pass for å ta danskebåten?

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Man trenger jo egentlig ikke pass for å dra til Sverige eller Danmark. Men jeg hører det sies at man må ha det likevel for å ta båten.

Gjelder det unger også ?

Jeg og eldste og mannen har pass, men jentene på 7 og 2,5 har ikke. Utelukker det da Legoland for i år ? Egentlig er det ikke planen uansett. Derav at de ikke har fått pass, tanken bare kom opp, men mannen påpekte at jentene ikke har pass.
 
Usikker, men når vi har tatt danskebåten tidligere er det bare vi voksne som er sjekka og ikke barna.
 
Det skal egentlig ikke være nødvendig, men jeg hadde anbefalt å gjøre det uansett for å være på den sterke siden.
 
Forsterka grensekontroll de fleste steder, og vi har vist pass på alle barna de siste gangene vi har reist.
 
Mannens argument er derved bekreftet og Legoland må vente til neste år. Vi rekker ikke få pass til dem før ferien. Men skal huske det til neste sommer
 
Fødselsattest skal vi klare å få tak i i tide (har dem vel, men kopi får jeg fra folkeregisteret i tide. Det er time til pass som ikke går)

Men blir nok ikke i år uansett så da kan vi ordne pass til i morgen.
 
Siden strømmen med flyktninger har folk blitt anbefalt å ha med pass eller annen legitimasjon
 
Og unger får jo ikke annen leg enn pass.
 
Vi tok båten t/r danmark forrige sommer og vi hadde med pass til voksne og fødselsattest til barna. Men vi trengte ikke vise noe id på barna under kontrollene, selv om vi sa vi hadde fødselsattest. Holdt der og da med oss voksne. De var 2 og 4 da..
 
Vi reiste til Danmark sist sommer og på de norske sidene sto det at alle måtte ha pass. På engelsk, svensk og dansk sto det at de ikle trengte. Sendte Mail til stenaLine Sverige og de sa vi ikke trengte. Ble stoppet i passkontroll og trengte ikke pass til sønnen våres og tror ikke ting har endret seg nå.
 
Mannens argument er derved bekreftet og Legoland må vente til neste år. Vi rekker ikke få pass til dem før ferien. Men skal huske det til neste sommer
Kan få nødpass. Men tviler på dere har behov for pass
 
Kan få nødpass. Men tviler på dere har behov for pass
Nødpass gidder vi definitivt ikke. De får heller få helt vanlige pass neste år, og det enten det blir Danmark eller "Syden et sted" neste år
 
Er lurt å ha pass. Hvis der blir terror trussel så blir grensene stengt og da kommer du ikke inn i Norge igjen uten pass
 
Reiste til Danmark i påsken. Hadde med fødselsattest, og trengte kun vise oss voksnes pass. Mener det sto på hjemmesiden til ferga at barn ikke trengte pass.
 
Er lurt å ha pass. Hvis der blir terror trussel så blir grensene stengt og da kommer du ikke inn i Norge igjen uten pass
Det har igrunnen jeg også tenkt. Bestilte til meg og eldste som skal til nettopp Danmark (men ikke med den båten) men ikke jentene siden vi ikke hadde slike planer
Og vel egentlig fortsatt ikke har det da.

Bare svevde noen tanker
 
Det har igrunnen jeg også tenkt. Bestilte til meg og eldste som skal til nettopp Danmark (men ikke med den båten) men ikke jentene siden vi ikke hadde slike planer
Og vel egentlig fortsatt ikke har det da.

Bare svevde noen tanker
Var jo stengte grenser for noen år siden. Stort sett går det bra :)
 
Var jo stengte grenser for noen år siden. Stort sett går det bra :)
Stort sett går det bra men mannen har halvt lovet meg "sydentur" neste sommer så jentene skal få seg pass :) mulig det blir Legoland og løveparken (som heter noe annet) i stedet. Men da har de nå pass så.
 
Back
Topp