Må bare lufte meg

M

Misunnelse

Guest
Hei!
Trenger bare å å få luftet meg en plass...
Jeg kjenner jeg er ganske så misunnelig på venner og bekjente som får barn når de selv måtte ønske det uten å måtte tenke på hva som skjer videre.
Jeg kan ikke dette da jeg er gjennom en stor utredning på sykehuset og ønsker ikke å være gravid eller få en baby mens jeg holder på med dette. Greia er at jeg ikke er babysyk en gang, men enda er misunnelsen der.

Jeg er kronisk syk så denne sykdommen tar allerede nok fra meg, så tror at det handler om at jeg ikke kan ta dette valget en gang. For denne sykdommen tar det for meg, for den utredningen er veldig krevende.

Vi har jo 2 perfekte barn fra før av, men...
 
Tror nok ikke det er barn i seg selv du ønsker.. men sykdomssituasjonen din som gjør at du ikke føler deg like fri til å kunne gjøre det andre gjør i samme grad..

Vet du? Nyt de 2 barna du har, og ta vare på deg selv, dine og helsa.

Prøv å fokuser på ting du mestrer og ting du får til. Er nok mye du er god på som andre ikke er.

Misunnelse handler ofte om at andre har noe de gleder seg over, som du selv ikke har muligheten til.. selv om du ikke har lyst på det de ønsker seg i utg pkt.

Høres ut som du er fortvilt over helse situasjonen din. Godt å høre at duber under utredning. Da kan de finne ut mere, og evt gi deg riktig behandlig.

Jeg er litt musunnelig på ei venninne som skal få seg nytt bad.
Vårt bad er 10 år gammelt, for nytt til å skifte ut.
Kan alltid ta opp lån og gjøre det, men jeg vil ikke.. det blir for luksus å bytte bare for å bytte stil..

Tenker at om 10 år kan vi skifte ut badet, og da får vi en stil som er "in" da..

du er helt normal!
 
Er nok ikke unormalt å kjenne en slik tanke vil jeg tro. For både det å bære et barn, føde et barn og ha en nyfødt er noe spesielt. Det vet jo du og som har barn fra før av. Tror det er viktig å lufte slike tanker enten med noe ønsker eller her inne som du gjør... også håper jeg utredningen din går fint og om du ønsker det selv blir gravid igjen snart-når tiden er inne for det :) klemmer herfra
 
Back
Topp