MÅ man ha åpen bar i bryllup?

Orly

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Februarlykke 2016
Eller holder det med alkohol til maten?
Helt ærlig?

Edit: mener selvsagt alkohol til maten og til kaffen/kakene. :)

Last edited:
Nei... Man må ikke det.
Hvis man leier et sted der de selger øl og drinker..
Noen har "bonger" Hver gjest får 1-2 drinker gratis.. resten må de betale selv..

eller man kan ha alkoholfritt bryllup

Det er vell opp til hver enkelt hva de vil gjøre selv. Vært i bryllup på hotell der man måtte kjøpe eventuell drikke selv etter maten, da til reduserte priser.
Når vi skal gifte oss skal vi ha åpen bar, men det er jo ene og alene våres valg :)

Vært i alkoholfrie brylluper og brylluper med alkohol kun til maten. De var utrolig vellykkede og koselige :) Så nei.

Nei, absolutt ikke!! !:-)

Jeg hadde ikke åpen bar i mitt bryllup. Det var ikke noe problem. :)

Sign. Åpen bar derimot ville blitt et problem...
Er litt sånn her og... Alkoholikere blant gjestene, lillebror på kjøret... Men er dumt dersom "alle andre" synes det er kjempekjipt med betalbar. :/

Jeg har vært i bryllup både med åpen og ikke. Det går fint begge deler, men jeg foretrekker åpen. Bryllup er så utrolig dyrt, kjole, gave, taxi, kanskje overnatting. Ett bryllup kan komme på nesten over 4000-5000 kroner for gjestene. Så om jeg skulle måtte betale for ett glass vin også synes jeg det er litt kjipt. Av den grunn skal vi ha åpen bar, men vi har ingen i vår familie som vil tømme baren heller :)

Man må ikke. Selv hadde vi åpen bar.

Men vært i mange bryllup med alkohol til maten. Også bryllup hvor vi tok med drikke selv.

Samme for meg :p

Nei :) Har vært i brylluper der noen har åpen bar og andre har valgt å ikke ha det :)

Vi hadde fri drikke til maten, men definitivt ingen fri bar etterpå. Syntes det ble helt feil med alkoholikere i familien. Har spurt etterpå og ingen syns det var noe problem. Men nå l ikke vi opptil heftig fest etter maten heller.

Må man ha bar da?
Jeg hadde antagelig valgt vin til maten og alkoholfrittetter det :)

Er litt sånn her og... Alkoholikere blant gjestene, lillebror på kjøret... Men er dumt dersom "alle andre" synes det er kjempekjipt med betalbar. :/

Vi hadde i et lokale hvor vi hadde med drikke selv men hadde ikke åpen bar men til maten.... For vår del holdt det

Selvsagt ikke. Trenger ikke alkohol i det hele.
I vårt bryllup hadde vi velkomst drink, vin til maten og konjak og baylis til kakene.

Vi var 93 gjester til middag i vårt bryllup, og nærmere 130 til fest. Det var helt utelukket for oss å ha åpen bar. Over halvparten av gjestene var musikere, så de hadde nok utnyttet det til det fulle.

Vi ga velkomstdrink og vin til maten, samt baileys til kaffe. Resten kjøpte de selv i lokale vi var i mtp at de har egen bar med bartender på kjøpet.

Back
Topp