Lystgass på st.Olavs?

Lillemy~

Blir kjent med forumet
Er det fortsatt sånn at di ikke har lystgass på st.olavs?
Var liksom dt å epidural jeg ville ha men fikk høre for noen dager siden at di ikke har lyst gass der?
Noen som har erfaringer med osn smertelindring det er å få der?
 
Er det fortsatt sånn at di ikke har lystgass på st.olavs?
Var liksom dt å epidural jeg ville ha men fikk høre for noen dager siden at di ikke har lyst gass der?
Noen som har erfaringer med osn smertelindring det er å få der?
Det stemmer at de ikke har lystgass på St. Olavs.
Jeg har ingen personlig erfaring (enda), men du finner en oversikt over smertelindringen de tilbyr her (under punktet behandling): https://stolav.no/behandlinger/fodsel-og-barsel
 
De har per i dag ikke planer om å ha lystgass heller, såvidt meg bekjent. Men ellers finnes det meste annet. Jeg rakk ingenting av smertelindring siden fødselen gikk så fort, men de har jo eksempelvis badekar på alle fødestuer, pluss det meste annet medisinsk utover lystgass :)
 
Er førstegangsfødende selv, og skal føde på st.olavs.. Og ja, stemmer det at de ikke har lystgass der.. Mener det var fordi ventilasjonsanlegget på sykehuset er for dårlig, så endte med litt vel avslappa helsepersonell ;)

Men jeg har faktisk hørt om de som har dratt til Levanger for å føde der for å få lystgass.. Men ettersom det er sånn 200m i luftlinje fra oss og til sykehuset ser jeg ikke helt vitsen i det ;)
 
Stemmer det Babysyk91 sier: Dem har ikke lystgass fordi helsepersonellet ble påvirket.

Jeg fødte der og var veldig fornøyd, fikk tens og epedural, samt varmeputer. Fungerte bra for meg :)
 
Ikke lystgass nei (tror det var fare for spontanabort hos gravide jordmødre [emoji57]). Men mye annet! Fikk "full pakke" da eg ble satt igang på overtid. Vannbasseng, epidural, varmeposer. Og så har de tens men det ble ikke aktuelt for de tok vannet for å komme videre og da kan tens forstyrre overvåkningen av baby (satte elektroder rett på hodet hennes). Og akupunktur, fikk modningsakupunktur i håp om å få gang på ting. Samt nydelige gode jordmødre som tar godt vare på en [emoji173][emoji4]
 
Jeg har hatt god effekt av varmebadet og epidural der. Hadde også opprinnelig lyst på lystgass men så har de det jo ikke lenger(jordmødrene og legene ble visstnok så tøysete av det pga at det gikk inn i air-condition systemet[emoji23][emoji23]).

Fødselen min var flott, jeg skal ha samme smertelindringsmetodene denne gangen, såfremt det lar seg gjøre.
 
Back
Topp