Lykken er....

Tusen takk!

Oiiiiii, 10 mnd....Stakkars deg! Er ikke måte på hva man skal i gjennom!
Først ivf, så prematur og alvorlige bekkenplager! Nei, det er ikke greit....

Hvordan ser du på å få en nummer to? Begynner du å bli klar eller er det for tidlig mtp alt du har vært gjennom?

Vi er relativt klare for nr2, men siden jeg har for høy BMI til å få IVF nå så er hovedfokuset mitt vekta frem til ca august. Hjemmeprøving driver vi jo med ;) Vi er såpass gamle at vi må komme i gang, kan ikke bruke 4-5år på neste...

Her ble bekkenet mye verre etter ungen kom ut, husker jeg ikke klarte snu meg i senga på sykehuset! :( Er glad det er ganske ok nå, og har planer om å invistere i trening med fysioterapeut privat ved neste graviditet. Legen mente at bekkenløsning var normalt, så fysio trengte jeg ikke, verken før eller etter fødsel. :sorry:
 
Vi er relativt klare for nr2, men siden jeg har for høy BMI til å få IVF nå så er hovedfokuset mitt vekta frem til ca august. Hjemmeprøving driver vi jo med ;) Vi er såpass gamle at vi må komme i gang, kan ikke bruke 4-5år på neste...

Her ble bekkenet mye verre etter ungen kom ut, husker jeg ikke klarte snu meg i senga på sykehuset! :( Er glad det er ganske ok nå, og har planer om å invistere i trening med fysioterapeut privat ved neste graviditet. Legen mente at bekkenløsning var normalt, så fysio trengte jeg ikke, verken før eller etter fødsel. :sorry:

Det er bare tull at du ikke trenger fysio! Jeg går til manuellterapeut.

Fra 1. Januar 2018 trenger man ikke lenger henvisning fra lege. Man ringer selv. Du trenger bare vite hvem som har refusjonsordning og spørre om det. Da koster det mye, mye mindre pr behandling når du har nådd frikortsgrensen.

Ikke vent med det, bare kom i gang :happy:.

Dumt legen din ikke informerte om dette! Har sikkert ikke fått det med seg.....

Forsøk å finne noen som har erfaring med bekkenløsning. Kan hende det er kiropraktorer med refusjonsordning uten at jeg vet? Og at det er bedre?

Beste ønsker til deg.

Er ikke lett å gå ned i vekt når man har så vondt :(. Det vet jeg.
Hva med svømming? Har du prøvd det?
 
Det er bare tull at du ikke trenger fysio! Jeg går til manuellterapeut.

Fra 1. Januar 2018 trenger man ikke lenger henvisning fra lege. Man ringer selv. Du trenger bare vite hvem som har refusjonsordning og spørre om det. Da koster det mye, mye mindre pr behandling når du har nådd frikortsgrensen.

Ikke vent med det, bare kom i gang :happy:.

Dumt legen din ikke informerte om dette! Har sikkert ikke fått det med seg.....

Forsøk å finne noen som har erfaring med bekkenløsning. Kan hende det er kiropraktorer med refusjonsordning uten at jeg vet? Og at det er bedre?

Beste ønsker til deg.

Er ikke lett å gå ned i vekt når man har så vondt :(. Det vet jeg.
Hva med svømming? Har du prøvd det?

Takk :)

Jeg vet det er bare tull, men samtidig så orka jeg ikke ta kampen med fastlegen etter fødsel med alt som fulgte med der. Har booka time hos fysio der jeg får rabatter gjennom andre steder, og denne fysioen er også PT så jeg tenkte å fokusere på trening, så får vi se om han har erfaring med bekkenløsning da :)

Svømming er ikke så lett å få til her i området, og jeg har også ei dårlig skulder så jeg kan få smerter av å svømme. Holder på å teste ut ulike timer på treningsstudio og se hva som er ok :)
 
Hvordan går det med deg?
 
Hvordan går det med deg?

Går sakte fremover. Litt for sakte for min smak, men det så lenge det er fremgang burde jeg vel prise meg lykkelig.
Er nokså lei meg likevel, skulle så gjerne trillet lange turer med vesla!
Ser hele permisjonen min forsvinne ut i rekonvalesens....er nokså skuffet.

Vel, vel. Får se frem til at våren og sommeren står for døren og at min familie har det bra!

Du da? Hvordan går det med deg og lille? Fortell gjerne om gledelige dager. Det er motiverende!
 
Går sakte fremover. Litt for sakte for min smak, men det så lenge det er fremgang burde jeg vel prise meg lykkelig.
Er nokså lei meg likevel, skulle så gjerne trillet lange turer med vesla!
Ser hele permisjonen min forsvinne ut i rekonvalesens....er nokså skuffet.

Vel, vel. Får se frem til at våren og sommeren står for døren og at min familie har det bra!

Du da? Hvordan går det med deg og lille? Fortell gjerne om gledelige dager. Det er motiverende!

Så leit at du har fått det så tøft altså :(
Ikke nok med lang prøvetid, aborter og fødselsskade, så blir du satt på vent på denne måten også :oops: Føler virkelig med deg! ❤️
Gledelig likevel å høre at det går rette veien, det er jo det viktigste, slik at du til syvende og sist blir gode gamle deg igjen.
I mellomtiden er jeg sikker på at du og prinsessa di likevel har masse kos på andre vis :dummy1: Får dere vært med på babysang eller svømming? Du gjorde vel det med førstemann, gjorde du ikke?

Her er det bra :) Jeg har da mitt å stri med også, men bagateller vil jeg si i den store sammenhengen.
Nå som bønna mi ikke er heeelt fersk lengre syns jeg dagene har blitt veldig fine. I starten var alt ganske overveldende, men det har gått seg til :)
Nå har vi en forutsigbar døgnrytme og det er deilig! :D Godt kjent har vi også blitt, så vi koser oss veldig altså :)
Våren har kommet og endelig er det mulig å komme frem med vogna overalt :) Herlig å gå turer etter et langt og strevsomt svangerskap!

Unner deg så inderlig litt radig bedring nå!
Klem i fleng ❤️
 
Last edited:
Jeg vil trekke meg noe tilbake fra forum.

Skal følge med litt på terminforum her på januar nå og da, men blir ikke med på skjult lenger ettersom jeg bare ønsker sporadiske besøk.
Skal også heie litt på prøvere jeg har hatt kontakt med på assistert. Tenker alltid på dem som står midt oppi barneønsket!

Vi har nå fått våre to ønskede barn etter mye strev og mange vondter og nå vil jeg bruke tiden på dem.

Forum her har vært uvurderlig i prøvetiden. Prøverør er så utrolig ensomt fordi det i grunnen bare er andre ivf-ere som forstår hva man går gjennom .
Jeg hadde nok gått vegen dit vi er i dag selv om jeg måtte gå den alene, men kontakt med likesinnede har gjort den vegen lettere å gå.

Andres erfaringer, råd og kunnskaper har gjort det enklere å plassere forventningene til et riktigere nivå, lettere å takle skuffelser og nedturer. Ikke minst det å ha noen å glede seg sammen med når man endelig kunne juble over drømmenes oppfyllelse!

Alt har en ende og en begynnelse. Dette er nok starten på slutten på mitt forumliv, for her sammen med meg ute i virkeligheten er mine tre skatter: mine to barn og min elskede som har holdt meg gjennom alt dette vanskelige og ikke gitt opp på vegen.
De skal få mest mulig av meg, også min forumtid.

Takk alle dere som har støttet meg og alle dere som har slitt og strevd, ledd og grått i deres egen kamp side om side ved min.

:Heartbigred

:love7
 
Jeg vil trekke meg noe tilbake fra forum.

Skal følge med litt på terminforum her på januar nå og da, men blir ikke med på skjult lenger ettersom jeg bare ønsker sporadiske besøk.
Skal også heie litt på prøvere jeg har hatt kontakt med på assistert. Tenker alltid på dem som står midt oppi barneønsket!

Vi har nå fått våre to ønskede barn etter mye strev og mange vondter og nå vil jeg bruke tiden på dem.

Forum her har vært uvurderlig i prøvetiden. Prøverør er så utrolig ensomt fordi det i grunnen bare er andre ivf-ere som forstår hva man går gjennom .
Jeg hadde nok gått vegen dit vi er i dag selv om jeg måtte gå den alene, men kontakt med likesinnede har gjort den vegen lettere å gå.

Andres erfaringer, råd og kunnskaper har gjort det enklere å plassere forventningene til et riktigere nivå, lettere å takle skuffelser og nedturer. Ikke minst det å ha noen å glede seg sammen med når man endelig kunne juble over drømmenes oppfyllelse!

Alt har en ende og en begynnelse. Dette er nok starten på slutten på mitt forumliv, for her sammen med meg ute i virkeligheten er mine tre skatter: mine to barn og min elskede som har holdt meg gjennom alt dette vanskelige og ikke gitt opp på vegen.
De skal få mest mulig av meg, også min forumtid.

Takk alle dere som har støttet meg og alle dere som har slitt og strevd, ledd og grått i deres egen kamp side om side ved min.

[emoji813]bigred

:love7
[emoji173][emoji173][emoji173]
 
Blir helt rørt! Lykke til med resten av tilværelsen med dine skatter :Heartred:Heartred:Heartbigred
 
Det har vært en ære å få følge deg på veien mot den komplette familien! Takk for den gode samtalen og for mengden av omsorg du alltid har vist for ufrivillig barnløse, meg inkludert ❤️
Klem i fleng! ❤️
 
Jeg vil trekke meg noe tilbake fra forum.

Skal følge med litt på terminforum her på januar nå og da, men blir ikke med på skjult lenger ettersom jeg bare ønsker sporadiske besøk.
Skal også heie litt på prøvere jeg har hatt kontakt med på assistert. Tenker alltid på dem som står midt oppi barneønsket!

Vi har nå fått våre to ønskede barn etter mye strev og mange vondter og nå vil jeg bruke tiden på dem.

Forum her har vært uvurderlig i prøvetiden. Prøverør er så utrolig ensomt fordi det i grunnen bare er andre ivf-ere som forstår hva man går gjennom .
Jeg hadde nok gått vegen dit vi er i dag selv om jeg måtte gå den alene, men kontakt med likesinnede har gjort den vegen lettere å gå.

Andres erfaringer, råd og kunnskaper har gjort det enklere å plassere forventningene til et riktigere nivå, lettere å takle skuffelser og nedturer. Ikke minst det å ha noen å glede seg sammen med når man endelig kunne juble over drømmenes oppfyllelse!

Alt har en ende og en begynnelse. Dette er nok starten på slutten på mitt forumliv, for her sammen med meg ute i virkeligheten er mine tre skatter: mine to barn og min elskede som har holdt meg gjennom alt dette vanskelige og ikke gitt opp på vegen.
De skal få mest mulig av meg, også min forumtid.

Takk alle dere som har støttet meg og alle dere som har slitt og strevd, ledd og grått i deres egen kamp side om side ved min.

[emoji813]bigred

:love7
Takk for alle fine ord og gode råd du har gitt i min tid her inne. Du er en fantastisk kvinne med ett stort hjerte. Lykke til videre i livet med familien din - håper så inderlig formen din blir bedre med tiden [emoji173]
 
Jeg vil trekke meg noe tilbake fra forum.

Skal følge med litt på terminforum her på januar nå og da, men blir ikke med på skjult lenger ettersom jeg bare ønsker sporadiske besøk.
Skal også heie litt på prøvere jeg har hatt kontakt med på assistert. Tenker alltid på dem som står midt oppi barneønsket!

Vi har nå fått våre to ønskede barn etter mye strev og mange vondter og nå vil jeg bruke tiden på dem.

Forum her har vært uvurderlig i prøvetiden. Prøverør er så utrolig ensomt fordi det i grunnen bare er andre ivf-ere som forstår hva man går gjennom .
Jeg hadde nok gått vegen dit vi er i dag selv om jeg måtte gå den alene, men kontakt med likesinnede har gjort den vegen lettere å gå.

Andres erfaringer, råd og kunnskaper har gjort det enklere å plassere forventningene til et riktigere nivå, lettere å takle skuffelser og nedturer. Ikke minst det å ha noen å glede seg sammen med når man endelig kunne juble over drømmenes oppfyllelse!

Alt har en ende og en begynnelse. Dette er nok starten på slutten på mitt forumliv, for her sammen med meg ute i virkeligheten er mine tre skatter: mine to barn og min elskede som har holdt meg gjennom alt dette vanskelige og ikke gitt opp på vegen.
De skal få mest mulig av meg, også min forumtid.

Takk alle dere som har støttet meg og alle dere som har slitt og strevd, ledd og grått i deres egen kamp side om side ved min.

:Heartbigred

:love7

Dine fine og velformulerte ord har alltid vært så gode å få i vanskelige prøvetider[emoji173]️ forstår godt at du velger å trekke deg tilbake nå! Så glad for at du endelig kom i mål[emoji173]️ nyt dine tre kjære nå[emoji173]️

Klem[emoji7]
 
Jeg vil trekke meg noe tilbake fra forum.

Skal følge med litt på terminforum her på januar nå og da, men blir ikke med på skjult lenger ettersom jeg bare ønsker sporadiske besøk.
Skal også heie litt på prøvere jeg har hatt kontakt med på assistert. Tenker alltid på dem som står midt oppi barneønsket!

Vi har nå fått våre to ønskede barn etter mye strev og mange vondter og nå vil jeg bruke tiden på dem.

Forum her har vært uvurderlig i prøvetiden. Prøverør er så utrolig ensomt fordi det i grunnen bare er andre ivf-ere som forstår hva man går gjennom .
Jeg hadde nok gått vegen dit vi er i dag selv om jeg måtte gå den alene, men kontakt med likesinnede har gjort den vegen lettere å gå.

Andres erfaringer, råd og kunnskaper har gjort det enklere å plassere forventningene til et riktigere nivå, lettere å takle skuffelser og nedturer. Ikke minst det å ha noen å glede seg sammen med når man endelig kunne juble over drømmenes oppfyllelse!

Alt har en ende og en begynnelse. Dette er nok starten på slutten på mitt forumliv, for her sammen med meg ute i virkeligheten er mine tre skatter: mine to barn og min elskede som har holdt meg gjennom alt dette vanskelige og ikke gitt opp på vegen.
De skal få mest mulig av meg, også min forumtid.

Takk alle dere som har støttet meg og alle dere som har slitt og strevd, ledd og grått i deres egen kamp side om side ved min.

:Heartbigred

:love7
:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred
 
Back
Topp