Lutinus

Janke

Glad i forumet
Hvor lenge gikk dere på lutinus ( hvilken uke ) ? Trappet dere ned eller sluttet dere på dagen ?
 
Slutta helt i uke 9 men trappet ned fra uke 7
 
To uker etter innsett (tom.testdato). Tok to tab. den nest siste dagen, og sparte en så jeg fikk en ekstra dag ned lutinus, da kun 1 tab den siste dagen.
 
2-3 uker etter positiv test, kun fordi jeg var nervøs for å miste, kunne slutte etter positiv test sa de
 
Går ikke på s nå. Siden d var fryseforsøk.

Men da jeg hadde det gikk jeg siste gangen t.o.m uke 12.
 
Gikk på crinone til testdagen (4+0). Skulle da slutte siden kroppen tok over progesteronproduksjonen selv. Var ferskforsøk.
Ved fryseforsøk må man gå på støtte lenger.
 
Gikk på crinone til testdagen (4+0). Skulle da slutte siden kroppen tok over progesteronproduksjonen selv. Var ferskforsøk.
Ved fryseforsøk må man gå på støtte lenger.
hei, jeg lurer på om hvorfor en må gå på progesteron støtte lenger ved fryseforsøk?
 
hei, jeg lurer på om hvorfor en må gå på progesteron støtte lenger ved fryseforsøk?

Har vel noe med at man ikke går gjennom de samme hormonelle forandringene ved fryseforsøk som ved ferskforsøk.

Ved ferskforsøk forstår kroppen at den skal produsere progesteron (slik som i en vanlig syklus som resulterer i graviditet).
Ved fryseforsøk har ikke kroppen fått den beskjeden, sannsynligvis fordi den ikke har vært gjennom samme stimulering som ved fersk.

Sannsynligvis kan noen andre svare bedre enn meg på akkurat dette.
 
hei, jeg lurer på om hvorfor en må gå på progesteron støtte lenger ved fryseforsøk?
Har vel noe med at man ikke går gjennom de samme hormonelle forandringene ved fryseforsøk som ved ferskforsøk.

Ved ferskforsøk forstår kroppen at den skal produsere progesteron (slik som i en vanlig syklus som resulterer i graviditet).
Ved fryseforsøk har ikke kroppen fått den beskjeden, sannsynligvis fordi den ikke har vært gjennom samme stimulering som ved fersk.

Sannsynligvis kan noen andre svare bedre enn meg på akkurat dette.

Ved fryseforsøk i naturlig syklus ordner kroppen progresteronet selv, men ved fryseforsøk i styrt syklus har ikke kroppen egen hormonproduksjon og man trenger derfor både progresteron og østrogen inntil morkaken er helt oppe og går i graviduke 10. De fleste går likevel på medisinene til uke 12 ved styrt syklus.
 
Håper jeg snart slipper denne dritten :/
Aner ikke hvor lenge jeg må gå på dette klinet siden jeg ble gravid på Synarela [emoji3]
 
jeg har fryseforsøk i naturlig syklus og bruker Lutinus. Skulle bruke noen uker fremover.
 
Back
Topp