Lutinus og utsetting av mensen?

Isond

Elsker forumet
Jeg lager en ny tråd her, siden jeg antar flere her bruker lutinus (eller annet progesterontilskudd) enn i det generelle prøverforumet.

Har googlet og prøvd å finne ut av det selv først, men når jeg søker så kommer det opp svar fra de som bruker den fulle dosen (3x100mg lutinus per døgn), mens jeg bruker en tablett på 100mg i døgnet.

Har noen her erfaring med om lutinus utsetter mens når man ikke er gravid? Kan den også utsette mens når man kun bruker 100mg i døgnet?

Jeg har fått lutinus for å prøve å se om det gjør at evt. graviditet ikke ender i enda en kjemisk. Er 15 eller 16DPO nå, men tør ikke teste enda i frykt for å oppdage enda en kjemisk eller enda en negativ test. Så tar fremdeles 100mg lutinus i døgnet, men redd for at den ene tabletten kanskje bare utsetter mens?
 
Jeg har ikke fått mensen før jeg slutta på det både ved negativit og kjemisk.
 
Jeg fikk mensen på lutinus 3x daglig.
 
Jeg lager en ny tråd her, siden jeg antar flere her bruker lutinus (eller annet progesterontilskudd) enn i det generelle prøverforumet.

Har googlet og prøvd å finne ut av det selv først, men når jeg søker så kommer det opp svar fra de som bruker den fulle dosen (3x100mg lutinus per døgn), mens jeg bruker en tablett på 100mg i døgnet.

Har noen her erfaring med om lutinus utsetter mens når man ikke er gravid? Kan den også utsette mens når man kun bruker 100mg i døgnet?

Jeg har fått lutinus for å prøve å se om det gjør at evt. graviditet ikke ender i enda en kjemisk. Er 15 eller 16DPO nå, men tør ikke teste enda i frykt for å oppdage enda en kjemisk eller enda en negativ test. Så tar fremdeles 100mg lutinus i døgnet, men redd for at den ene tabletten kanskje bare utsetter mens?
Jeg fikk ikke mensen når jeg gikk på den dosen med Lutinus og ikke var gravid. Den kom først 3 dager etter jeg sluttet.

Syns egentlig det er litt rart - for når jeg bruker Cyclogest så får jeg mensen - og de er jo sterkere.

Men slik jeg forstod det på legen kom det ikke nødvendigvis ann på dose eller medikament, men var veldig individuelt bare. Så det var litt sånn enten eller..
 
Jeg har gått på duphaston, og har absolutt følt at den «holdt igjen» mensen. Det har spottet svakt i flere dager, og jeg trodde det var mens- men den har ikke kommet ordentlig før etter at jeg sluttet på progresteron-støtte.
 
Jeg gikk på 2 x lutinus, og er nå 1 dag på overtid. Tok siste lutinus søndags kveld. Jeg ble 5 dager på overtid på cyclogest. Sist gang jeg brukte progesteron kom mens på rett dag. Jeg antar at siden jeg sikkert næmer meg perimenopause så kanskje påvirkes jeg mer av hormonene enn for 4-5 år siden. Jeg får også nå migrene rett før mens (koblet opp mot progesteronfall), noe jeg ikke fikk før.
 
Back
Topp