Lungebetennelse uten feber?

M

MaseMamma09/11

Guest
Samboern var hos legen igår og fikk konstantert lungebetennelse. Legen hans sa at det var viktig at jeg fulgte med på mine symptomer itillfelle jeg var blitt smittet(spes pga jeg er gravid).

Jeg har vært sånn halvdårlig i en ukes tid nå, med en SKIKKELIG sår hals. De siste dagene har jeg hosta mer og mer og fra igår og til idag har det vært helt jævlig. Begynte med tørrhoste, men er nå mer slim som kommer fra brystet. Gjør veldig vondt i brystet når jeg hoster, og svir når jeg puster. Spesielt har jeg veldig vondt bak i ryggen rett bk brystet liksom....hvis dere skjønner?
Utenom dette har jeg hodepine og veldig trykk mot ørene.
Men er ellers ikke noe syk.

Er så usikker på om jeg skal ringe legen eller ikke. FOr jeg burde vel ha feber om det er lungebetennelse? Sambo har kun hatt litt feber og det om natta. Men jeg har ikke hatt noenting...hmmm...

Hva tror dere?
 
Høres ut som lungebetennelse - ring legen! Trenger ikke ha feber for å ha lungebetennelse nei..god bedring!!
 
lungebetennelse eller bronkitt. høres mest ut som bronkitt synes jeg, men de utvikler seg ofte til lungebetennelse.
 
Takk for svar! Da ble jeg litt sikrere i min sak og ringer legen:) Håper virkelig jeg blir frisk snart, for denne hostinga er så VOND!
Aldri hatt lungebetennelse eller bronkitt før jeg:(
 
Hørres veldig ut som lungebetennelse jeg hadde det da jeg var gravid var vel 7-8 mnd på vei hadde ingenting feber bare skikelig vondt i bryst/rygg partie når jeg hostet fikk pencelin kur på en uke å var frisk som en fisk merket at jeg ble bedre etter 2-3 dager så vile ringt legen å fått han til å se på deg [:)] lykke til [:D]
 
Back
Topp