London tips?

Frumommy

Forelsket i forumet
Snøfnuggene 2018
Hei,

Vi skal til London en helg i oktober. Det er bursdagshelgen til mannen min. Jeg har ikke tenkt på gave, men lurer på om jeg skal være kreativ å gi han en opplevelse i London. Noen tips?
Han har vært i London et par ganger før, men det blir min første gang. Vi liker "fine dining" hvis noen har romantiske resturanger å tipse om.
Han er også glad i opplevelser som musikaler/show (noe jeg ikke er kjempe fan av, men hadde vært gøy å gi en fin gave som han hadde satt pris på) [emoji2] formålet med turen er kjærestetid og babyshopping. Har termin i januar. Vi skal bo på Hotel 82 London som jeg har forstått er ganske sentralt.
 
Hvis dere skal på en musikal eller to anbefaler jeg "We will rock you" og "Wicked" på det sterkeste. (Hvis de går fremdeles.)
Ellers har jeg hørt "Book of mormon" skal være superbra. (Går på Det norske teatret snart også.)

Ellers er "British museum" og "Museum of natural history" og "Tate modern" verdt et besøk. :)
"Science museum" er ganske artig også, for de av oss som liker å kunne "se med henda." :p
 
Afternoon tea på The Ritz [emoji1362] Anbefales! :) Vi skal selv til London i september, termin i desember. Gleder meg til shopping til lille i magen. Anbefaler også som hun over her, Queen sin musikal "We Will Rock You". Kos dere!:)
 
Afternoon tea på The Ritz [emoji1362] Anbefales! :) Vi skal selv til London i september, termin i desember. Gleder meg til shopping til lille i magen. Anbefaler også som hun over her, Queen sin musikal "We Will Rock You". Kos dere!:)

Da kan du glede deg! Jeg får ikke beskrevet hvor bra den musikalen er! :D Jeg har vært Queen-fan siden jeg var barn, og det var en magisk opplevelse. :) (At vi ble overrasket av at Brian May kom ut og spilte solo på slutten av forestillingen gjorde ikke opplevelsen mindre minneverdig. ;) )
 
Afternoon tea som noen andre skriver. Vi har brukt å gå på Grosvenor hotel for det, veldig fint der!

Av mat kan jeg anbefale Cantina Laredo for mexicansk. Og jeg elsker italiensk og mannen forguder Jamie Oliver, så vi var på Jamies Italian i Covent Garden. Flott opplevelse første gangen, men de andre har hatt preg av at det begynner å bli en kjede dessverre. Vi har ikke vært på musikal, angrer på det! Ellers, dra på skybar for drinker (også alkoholfrie)! Finnes flere, men London sky bar har vi opplevd som minst crowded. Ellers er den i The Shard populær.
 
Da kan du glede deg! Jeg får ikke beskrevet hvor bra den musikalen er! :D Jeg har vært Queen-fan siden jeg var barn, og det var en magisk opplevelse. :) (At vi ble overrasket av at Brian May kom ut og spilte solo på slutten av forestillingen gjorde ikke opplevelsen mindre minneverdig. ;) )

Ja, den musikalen er virkelig bra, sett den to ganger :) Vet ikke hvilke som går lenger, men vurderer Løvenes Konge faktisk [emoji85] Sett den?
 
Afternoon tea på The Ritz [emoji1362] Anbefales! :) Vi skal selv til London i september, termin i desember. Gleder meg til shopping til lille i magen. Anbefaler også som hun over her, Queen sin musikal "We Will Rock You". Kos dere!:)
Hvor bestiller/får du oversikt over hva som går? Har som sagt aldri vært i London før. Du får sende en oppdatering når du har vært der i September [emoji3][emoji106]
 
Hvor bestiller/får du oversikt over hva som går? Har som sagt aldri vært i London før. Du får sende en oppdatering når du har vært der i September [emoji3][emoji106]

Skal høre med mannen min. Vi er der en gang i året, og han står for underholdningen (dvs finne ut hva vi skal gjøre på) og jeg pleier stå for flybilletter og hotell [emoji28]
 
Ja, den musikalen er virkelig bra, sett den to ganger :) Vet ikke hvilke som går lenger, men vurderer Løvenes Konge faktisk [emoji85] Sett den?

Nei, men alle jeg kjenner som har sett den anbefaler den! :)
Porgy&Bess og Phantom of the opera kunne jeg klart meg uten (selv om jeg elsker sistnevnte), og ABBA-musikalen hadde ufattelig dårlig lyd, noe som har med teateret å gjøre i følge lokalkjente. :)
 
Har vært 10 ganger i London på ferie, elsker byen!

Vil anbefale Book of Mormon, ikke typisk musikal, mye komedie innimellom sangene. Ellers er jo Les Miserable fantastisk :) Sier meg enig med det noen nevnte over ang. dårlig lyd på Mamma Mia. Queen (We Will Rock You) er samboeren sin favoritt (vi har sett den 3 ganger), men den mener jeg har sluttet å gå no. Lion King var bra kostymer og sceneshow, men når vi var der var det dessverre et par som sang skikkelig surt, og vi følte det var mer en forestilling for barn (naturlig nok).

Science Museum syns jeg var veldig kjekt, samboeren var ikke så begeistret.

Vi er og veldig glad i "fine-dining", og har vært på en del michelin restauranter i London. Den vi absolutt skal tilbake på er Dinner by Heston (som er på listen blandt de 100 beste restaurantene i verden, http://www.dinnerbyheston.co.uk). Ikke så dyrt hvis man tar en sein lunsj og bestiller 3-retters menyen (dette gleder forsåvidt andre finere restauranter og). Petrus (en av Gordon Ramsay sine restauranter) var og veldig bra.
 
Back
Topp